לא אנציקלופדי

אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC)

כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--הנחה - שיחה 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. באמת, כתית, אל תהיה מאלו שמראים להם חצי עבודה... תן ליהודי ללמוד תורה ולצלול בים התורה, גם אם זה נראה לך דרשות. כשיסיים הוא בטח יערוך באופן 'אנציקלופדי' לפני ההעברה למרחב הציבורי.
  2. לכאורה מצד התוכן יש לחלק בין תחיית המתים לעולם התחייה, אבל איך בדיוק זה אמור להיות מבלי ליצור כפילות עם עולם הבא?
המשך הצלחה בעבודת הק'! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 03:44, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. כתית, בטח עומדים לפניך ההגדרות הברורים של ערך 'אנציקלופדי' אולי תועיל בטובך להעתיקם, תודה.
  2. אני דווקא לא מסכים לחילוק (שהומצא פה, כאן ועכשיו) בין תחיית המתים לזמן התחייה. כפי שמבואר בחסידות הסיבה שיקומו המתים שייך לגילויים הנעלים של זמן התחייה ומה שייך לחלק?--הנחה - שיחה 06:03, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
עיין כאן, כאן וכאן, אני מקווה שזה יספיק עבורך...• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 06:35, 31 בדצמבר 2015 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────האם בדעתך להמשיך לעבוד ובשטורעם על הנושא עד להשלמתו כך שיוכל לעלות? למותר להסביר את גודל חשיבות הענין. ה' ירחם מהבושות כשהמתים יקומו ולא יהיה עליהם ערך רציני בחב"דפדיה...   קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:05, 21 בינואר 2016 (UTC)

האמת שאני די עסוק ואיני מוצא זמן אלא לגיחות קצרות. נוסף לכך, אני מחבב ערכים מלאים (ואפי' עמוסים..), ואלו דורשים עבודה ויגיעה רבה (כולל לשוב לחזור ולקרוא כל ערך כמה וכמה פעמים), במרחבי אתר זה אין מספיק פעילים שעושים זאת (ואדרבה יש כאלו שיפריעו לכך.. ראה לעיל) כל זה לא מוסיף חשק לחפש, לעיין, לסדר ולכתוב. ואולי יערה עלי רוח ממרום ויחזור החשק.. לבנתיים אבד..--הנחה - שיחה 12:23, 21 בינואר 2016 (UTC)
תבנית:מזדהה לחלוטין!!! ודווקא מהסיבה שהזכרת (שאתה מחבב ערכים מלאים הדורשים עבודה וכו') חשוב מאוד שתהיה זה שיעלה את הערך. אוסיף בל"נ פרק תהלים שיערה עליך רוח ממרום, אמן! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:26, 21 בינואר 2016 (UTC)
ראשית כל, הנני מתנצל אם האמת היא כטענתך זו. שנית, כמדומני, שלא נמצא ביאור בנוגע לשיטת הרמב"ם ובחדא מחתא מוזכר גם עולם התחיה. אינני זוכר במדויק, אבל היו לי כמה מראי מקומות לחלק ביניהם, אם אמצאם אכתוב בלנ"ד• מתעקשיםועידת ליובאוויטש 21:26, 21 בינואר 2016 (UTC)

אם כבר דנים..

יש לכם תובנה בתיווך הענין המבואר בלקוטי שיחות חלק ה' עמוד 243 ואילך. המיוסד על לקוטי תורה ראה כח, ד. והמבואר בהמשך וככה פרקים י ואילך ובדברי הרביים בסה"מ עטר"ת ומאמר ב - ת"ש. (בגוף הערך כתבתי איך שהוא משהו, אבל אני לא בטוח בו, אשמח אם יתלבן היטב)--הנחה - שיחה 18:38, 23 בינואר 2016 (UTC)

  1. לא הסברת את השאלה וגם אין לי המשך וככה (ואין לי מושג איפה בעטר"ת ות"ש התכוונת...) אשמח אם תבהיר את הענין.
  2. ככל שאני עוקב (בשמחה גדולה) אחר התקדמות הערך, מתחזקת לי המחשבה שעל פי התוכן המבואר בו יהיה צורך לפצל את החומר לפני ההעלאה למרחב הערכים, חלקו לתחיית המתים וחלקו לעולם הבא. מה דעתך? קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 03:31, 26 בינואר 2016 (UTC)
  1. כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה.
  2. בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--הנחה - שיחה 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC)

יש לעיין

  • תרס"ו ע' קה, צח,(תענוג עצמי והנעלם)
  • אג"ק מוהרש"ב ח"א עמוד קט
  • גדול יהיה כ"ב (אות יא).
  • בעניין תחיית המתים ועוה"ב שהוא תכלית הכוונה ראה הקדמת הספורנו לתורה באריכות (אולם בתחילת פרק חמישי משמע שתחיית המתים הוא עניינו בגוף רוחני וזך ואינו ברור ויל"ע.)

יש לתווך

עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.[1][דרושה הבהרה]


פתיח

אני לא רוצה לערוך בפנים... כך צריך להיות הפתיח לענ"ד:

תחיית המתים היא אחת מ"י"ג עיקרי האמונה" שמונה הרמב"ם[2]. מקורות ורמזים להתרחשותה נמצאים בגמרות ובמדרשים השונים. ישנם כמה דעות בנוגע לאופן התחייה, מקומה וזמנה. בתורת החסידות מבואר בהרחבה על העילוי הנפלא שיהיה אז.

בזמן התחייה יסתיים תיקונו של חטא עץ הדעת, ולאחריו הקב"ה ישחט את היצר הרע ותתבטל מציאות הרע והמוות לנצח.

הגהה

אם תציין מה סיימת לכתוב ולערוך, אולי אשפץ קצת... • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 03:37, 25 בינואר 2016 (UTC)

הערות שוליים

  1. המשך תרס"ו עמוד לה.
  2. בפירוש המשניות שלו, בהקדמה לפ' חלק.
חזרה לדף המשתמש של "הנחה/טיוטה - תחיית המתים".