שיחת משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא אנציקלופדי
אני מקווה שאינך מתכוון להעלות את כל הדרשות לערך...• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:40, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
- כבר מזמן לא היה אכפת לי מכך.. אולם אולי בהזדמנות תועיל מטובך להסביר איזה פרקים ב'דרשה' כדאי להוריד ולצמצם כדי שהערך יראה שדוף דל וחסר משמעות כדי שיהיה 'מתאים' לחב"דפדיה.--הנחה - שיחה 19:46, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
- אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
- באמת, כתית, אל תהיה מאלו שמראים להם חצי עבודה... תן ליהודי ללמוד תורה ולצלול בים התורה, גם אם זה נראה לך דרשות. כשיסיים הוא בטח יערוך באופן 'אנציקלופדי' לפני ההעברה למרחב הציבורי.
- לכאורה מצד התוכן יש לחלק בין תחיית המתים לעולם התחייה, אבל איך בדיוק זה אמור להיות מבלי ליצור כפילות עם עולם הבא?
- המשך הצלחה בעבודת הק'! קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 03:44, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
- כתית, בטח עומדים לפניך ההגדרות הברורים של ערך 'אנציקלופדי' אולי תועיל בטובך להעתיקם, תודה.
- אני דווקא לא מסכים לחילוק (שהומצא פה, כאן ועכשיו) בין תחיית המתים לזמן התחייה. כפי שמבואר בחסידות הסיבה שיקומו המתים שייך לגילויים הנעלים של זמן התחייה ומה שייך לחלק?--הנחה - שיחה 06:03, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
- עיין כאן, כאן וכאן, אני מקווה שזה יספיק עבורך...• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 06:35, 31 בדצמבר 2015 (UTC)
- אין לי זמן כרגע לעבור על כל הענינים, אבל יש לחלק בין תחיית המתים לבין עולם התחייה. ויש בזה כמה חילוקים - בין עצם התחיה, אופנה והדרגא שבה יהיה האדם אז (כמו אדם הראשון וכו'), לבין מצב העולם בזמן שלאחרי התחיה. וק"ל. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:57, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
האם בדעתך להמשיך לעבוד ובשטורעם על הנושא עד להשלמתו כך שיוכל לעלות? למותר להסביר את גודל חשיבות הענין. ה' ירחם מהבושות כשהמתים יקומו ולא יהיה עליהם ערך רציני בחב"דפדיה... קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:05, 21 בינואר 2016 (UTC)
- האמת שאני די עסוק ואיני מוצא זמן אלא לגיחות קצרות. נוסף לכך, אני מחבב ערכים מלאים (ואפי' עמוסים..), ואלו דורשים עבודה ויגיעה רבה (כולל לשוב לחזור ולקרוא כל ערך כמה וכמה פעמים), במרחבי אתר זה אין מספיק פעילים שעושים זאת (ואדרבה יש כאלו שיפריעו לכך.. ראה לעיל) כל זה לא מוסיף חשק לחפש, לעיין, לסדר ולכתוב. ואולי יערה עלי רוח ממרום ויחזור החשק.. לבנתיים אבד..--הנחה - שיחה 12:23, 21 בינואר 2016 (UTC)
- תבנית:מזדהה לחלוטין!!! ודווקא מהסיבה שהזכרת (שאתה מחבב ערכים מלאים הדורשים עבודה וכו') חשוב מאוד שתהיה זה שיעלה את הערך. אוסיף בל"נ פרק תהלים שיערה עליך רוח ממרום, אמן! קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:26, 21 בינואר 2016 (UTC)
יש לעיין
- תרס"ו ע' קה, צח,(תענוג עצמי והנעלם)
- אג"ק מוהרש"ב ח"א עמוד קט
- גדול יהיה כ"ב (אות יא).
- בעניין תחיית המתים ועוה"ב שהוא תכלית הכוונה ראה הקדמת הספורנו לתורה באריכות (אולם בתחילת פרק חמישי משמע שתחיית המתים הוא עניינו בגוף רוחני וזך ואינו ברור ויל"ע.)
יש לתווך
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.[1][דרושה הבהרה]
הערות שוליים
- ↑ המשך תרס"ו עמוד לה.