שיחה:חיים יהודה קרינסקי
דיונים שונים
ל'ידע האם כדאי לציין שחסידי חב"ד חולקים על מעשיו והיותו "לא ציית". עכ"פ מנהל המל"ח הוא לגמרי לא, גם לפי הצוואה הראשונה (האבסורד הגדול - שבראשונה הרבי שליט"א לא ממנה אותו לכלום במל"ח, ובשנייה הוא ממנה את הרב סימפסון למנהל...). חסיד חב"ד* אידישעפדיה
אולי הוא לא מתייחס לצוואה כי הוא אוחז מהתאוריה של אנשי הפלג המשיחי שהרבי חי וקיים.
- לא רואה עניין לציין זאת. אנחנו צריכים להשתדל להיצמד לעובדות, בלי להכניס הרגשים וכדומה. אפשר לכתוב בערך על המשפטים אבל כעובדות, לא כצד בעניין. --chabadnik - שיחה 06:46, 8 מאי 2009 (EDT)
- אלמוני ציין זאת שוב. צ'כים לדון על כל העניין ביישוב הדעת. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה
נסיון
מי שיו"ר אגוח זה הרבי!!!!!!! ולא חדקוב שם טוב או קרינסקי
המקסימום הם מנהלים
ועל פי הצוואה גם זה לא........
בטח תתקנו
קישור "היום יום" שם מוזכר חדקוב מנהל
היו"ר של המוסדות כנ"ל זה הרבי!!!!!!!!!!!!!!!
- התנגדות. בניגוד למחנ"י ומל"ח וקה"ת - ששם היו"ר זה הרבי עוד מתש"א וכך זה נשאר, הרי באגו"ה זה אף פעם לא היה הרבי. הרבי תמיד היה (הווה ויהיה) הנשיא, לא היו"ר. היו"ר היה הרש"ג והיה חודקוב. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
2 נקודות
2 נקודות עצם העניין, שעוד נדון בו. בפירוש בין חסידים היו נזהרים[בנפרד מאה"ק ורוסיה] לא לקרא לעצמם יו"ר אגוח מכמה סיבות והרז"ג היה חותם מאותה סיבה =" ממונה מאדמור להנהלה ראשית" כל "היו"ר" הגיע מש"ט לאחר שהעלים הצוואה" ועוד חזון בשביל שלא יגידו בגת הרי זה ברור שגם המחנ"י ומרכז הרבי הוא הנשיא לא שמישהוא אומר אחרת רק לעשות בטוח ...[ראה היום יום]
- אני לא יודע. בדידי הווי עובדא - ראיתי בתקנון אגו"ח ארה"ב (פורסם בעבר בבי"מ) יש רשימת חלוקת התפקידים באגו"ח, ובמפורש הרבי מופיע שם כנשיא - וחודקוב (או רש"ג?) מופיע כיוש-בראש. בקריאות שפירסמה אגו"ח חתום חודקוב כיו"ר. במכתב ששלח חודקוב לרבי (ופורסם לפני כמה שנים) לאחר כ"ח סיוון נ"א הוא חתום כיו"ר. ועוד דוגמאות יש - ורבים מספור המה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* פותחים אלף רביעי!
- חסיד, אולי שתנעל את הערך בפני מי שאינו חבדפד ותיק, כל שני וחמישי מגיע פה איזה צרוע וזב שתוחב את אפו בחורים לא רצויים--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 04:59, 20 אוגוסט 2009 (IDT)
- הנה לך חסיד, נאלצתי למחוק איזו עריכה של מאן דהו, ושוב כשיטתי מאז (ולתמיד), מותר לכתוב את האמת גם כשהיא כואבת (לא צריך, מותר) אולם אסור להתעלם מהיבטים נוספים של אותה מצאות. וזו היא הדוגמא: כתב הכותב שחי"ק מסר בחורים - אפשר להתווכח - לכן מחקתי כליל. עוד כתב שקרינסקי מסורב - אמת ויציב - אבל שכח משום מה שכמה רבנים הורו לו לעשות כך, אז שינתי. ושוב חוזר אני על בקשתי מקדם, אם אפשר לנעול ערך בפני מי שאינו משתמש משך זמן מסוים?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 16:42, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
- חסיד, אולי שתנעל את הערך בפני מי שאינו חבדפד ותיק, כל שני וחמישי מגיע פה איזה צרוע וזב שתוחב את אפו בחורים לא רצויים--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 04:59, 20 אוגוסט 2009 (IDT)
- ערכיתך מעולה, פרט לעובדה שרחי"ק אינו "מוסר" כי אם נכתב עליו במכתב הבי"ד (שהיה תלוי כעשור בלוח המודעות ב-770), שהינו "לא צייתא לדינא" ותו לא. תוקן בגוף הערך. ערך ננעל רק כאשר מושחת וחוזר ומושחת. ערך זה לא עונה על קריטריון זה. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 17:02, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
- בסדר. רק באם תוכל להפנות אל מקור לנושא. תודה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:22, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
- ערכיתך מעולה, פרט לעובדה שרחי"ק אינו "מוסר" כי אם נכתב עליו במכתב הבי"ד (שהיה תלוי כעשור בלוח המודעות ב-770), שהינו "לא צייתא לדינא" ותו לא. תוקן בגוף הערך. ערך ננעל רק כאשר מושחת וחוזר ומושחת. ערך זה לא עונה על קריטריון זה. --בהצלחה! חיים נהר (שיחה) 17:02, 24 בנובמבר 2009 (UTC)
לצורך דיון
כמובן שמכתת זה אינו "כתב סירוב" כפי שמנסים לצייר כו"כ, ראשית מן הטעם הפשוט שלא חתומים עליו שלשה רבנים כמתבקש על פי ההלכה, שנית המכתב מיועד לנתבעים ולא לציבור כפי שאמור להיות ב"כתב סירוב", והניסוח הינו מתפתל ובכל מקרה הרבנים (כפה"נ בכוונת מכוון) לא כתבו בשום צורה שעל הנתבעים חל דין של "מסורב".
- כמובן וגם פשוט שאי"ז כתב סירוב. המכתב הובא בכדי להוכיח שסמכותו של קרינסקי באגו"ח, אינה מוחלטת, כפי שניסה מאן דהו לומר. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:41, 7 בפברואר 2010 (UTC)
- בשונה מסמכותו על נכסיו של הרבי כשעליהם אין חולק שמונה ע"י הרבי - בצוואה החתומה ע"י עו"ד - לאפוטרופוס כשהבעלות היא של אגו"ח, (אגב, המחלוקת בעניין אגו"ח, אינה נוגעת לרחי"ק שאינו חבר באגו"ח, אלא לראי"ש, רחי"ק הוזכר בקשר למל"ח)
- מלשון המכתב לא נראה לחלק ולפי דבריך יוצא שאדרבא, כלל אין לי"ק דעה על נכסיו האישיים של הרבי, שהרי הוא בבעלות אי"ש (לטענתו, לכאורה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:39, 7 בפברואר 2010 (UTC)
- חוששני שפשוט אינך שולט מספיק בחומר. ישנם שתי צוואות שכתב הרבי אחת מהם נוגעת לחפציו האישיים, אותם כותב הרבי לאגו"ח, יחד עם זאת ממנה הרבי באותה צוואה את ר' יוד'ל קרינסקי לאפוטרופוס על חפציו, (למרות שכלל אינו חבר באגו"ח), על צואה זו אין חולק ומעולם לא נטען נגדה כלום, מאחר והיא נחתמה ע"י הרבי עצמו ועו"ד. חוץ מצוואה זו, ישנה צוואה הנוגעת לניהול המוסדות, (שכמובן לא נחתמה ע"י עו"ד), בצוואה זו ממנה הרבי את רש"מ סימפסון ור' ניסן מינדל להנהלת המל"ח, את רחי"ק רנ"מ ורחמ"א חודקוב להנהלת מחנ"י, ולאגו"ח את רחמ"א רש"ז גוראריה, ור"ד רסקין, צוואה זו אינה חתומה ע"י הרבי (מקום החתימה ריק) ולכן טענו רחי"ק וראי"ש שאין לה תוקף והיא טיוטה בלבד שהוצעה ע"י הרחמ"א חודקוב (אגב, אכן ישנו נוסח אחר שנכתב ע"י הרחמ"א ורנ"מ שבו שתיהם אחראים על כל המוסדות, שעליו אין חולק שלא התקבל ע"י הרבי), לטענת רחי"ק וראי"ש המינויים של תש"ן הם הקובעים ובאו במקום הצוואה שנדחתה ע"י הרבי, על נושא זה דנו הרבנים ועל זה מדובר במכתב המדובר, כמובן שאין בין זה וביען הצוואה הראשונה דבר.
- אכן, איני שולט בחומר. ובכל זאת נראה לי שבנוגע למקום החתימה הריק טוענים שזהו העתק נוסף של הצוואה כשהמקורי הוא כן חתום. הלא כן? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:10, 8 בפברואר 2010 (UTC)
- זו המחלוקת, רשמ"ס ורז"ג טענו שישנו עותק נוסף חתום, לעומתם טענו רחי"ק וראי"ש כי הטיוטה נדחתה ע"י הרבי, כפי שנדחתה הטיוטה הראשונה.
- נו, על זה יצא הקצף.. בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון זה) ובא לציון גואל (בעז"ה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:20, 8 בפברואר 2010 (UTC)
- בושה שיש מקום לדעה כזאת אפילו בדף שיחה באנציקלופדיה הזאת, ועוד שאחד המנהלים כאן שבעצמו מודה שלא מבין בענין כלום כותב שעל פי זה אכן יוכרע הערך. הרי על טענה כזאת בדיוק כתב הרבי שהאומר כך הרי צריך להטיל עליו חרם. זו הרי היתה טענת בערי במשפט הספרים, שטען שמדובר בחפצים פרטיים של הרבי הריי"צ. האם יעלה על הדעת שמישהו יאמר שהרשימות של הרבי הינם חפצים פרטיים? שומו שמים!
- זה כמובן לא שייך כלום לענין הדיון האם לפרסם את הרשימות או לא, ובודאי שלא שייך לדיון האם לאחר הפרסום יש ללמוד בהם שבכך רוב מוחלט של חסידי חב"ד כולל ראשי המשיחיסטים אכן טוענים שצריך ללמוד אותם (ביניהם הרי"י וילשאנסקי, הרשד"ב וולפא, הרש"י חזן ועוד).
- נחפזת לצווח. הדיון היה בנוגע להשלכות על המשתמע מנוסח הצוואה ומכתב הרבנים בנושא ולכן אין שייך אפי' לנסות לחבר בין שמיטה להר סיני (טענת ב"ג על בעלותו האישית כיורש משפחתי). כמו כן, אין לזה קשר ישיר לשום הכרעה בערך מסויים, אלא על סמכויותיו הכלליות של י"ק (עיין היטב בדף השיחה לערך המדובר) כנ"ל. חשוב גם לציין שאינני בשום פנים ואופן אחד המנהלים כאן (הלוואי והיה לי הזכות..) המקום מנוהל ע"י ועדה גשמית ורוחנית. אני תורם בדיוק כמוך (פרט לאנונימיותך) שהכירו בכנות כוונותי והעניקו לי אופציות נוספות שיקלו לי על מלאכה שיפור ושיכלול הפצת המעיינות ברשת האינטרנט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:53, 9 בפברואר 2010 (UTC)
- כפשוט, מאחר וטרח רבינו לשכור עו"ד לכתיבת הצוואה, כוונתו הייתה שיהיה לה מעמד חוקי, ועל כן ברור שכל השלכה חוקית של הצוואה הרי היא הוראה מרבינו, אשמח אם יועיל הטוען להסביר על מה חלה צוואתו של הרבי הנוגעת לרכושו הפרטי.
- אגב, לא הבנתי את הטענה והראיה מ"ראשי המשיחיסטים" (הגדרה שטעונה בירור ודיון, האם קיים דבר כזה בכלל), וכי במה דעתם גדולה יותר מדעתם של "ראשי האנטי משיחיסטים"?
- הייתי עונה לשניכם באריכות (שכנראה לא קראתם מה כתבתי) אבל נראה לי שזה הופך לפורום ולא למקום של דיון רציני אז אעדיף שאקצר.
- אין שום ראיה מראשי המשיחיסטים יותר מראשי האנטים. בסך הכל אמרתי שהדיון הוא לא חשוב כיון שבמילא כמעט כולם לומדים בפועל ברשימות, אז לשם מה לעורר את העסק שוב.
- לחיים נהר, כנראה אינך מודע כלל למה שאתה כותב בנושא. ברור שמכתב הרבנים לא שייך לצוואה בנוגע לרכושו הפרטי, אבל אתה כתבת "בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון זה) ובא לציון גואל. ועל כך צווחתי שכפשוט בנוגע לאותו דיון אין שום קשר כלל לצוואה, ומי שמנסה לחבר את זה ה"ה הולך בדרכו של בערי.
- התוקף החוקי הוא שהבית וכל חפציו של הרבי הינם באחריות חוקית של הרחי"ק (ואם לא היתה צוואה כזאת, היה הכל הולך לעיזבון הממשלתי). השאלה האם זה נותן לו זכות לפתוח את גנזיו של הרבי ואת ביתו של הרבי ולעשות בו כאוות נפשו. על כך כפשוט ישנה שאלה. הרי אם הוא היה מחליט למכור למשל את הבית ולהשתמש בכסף, כולם היו מסכימים שלא לכך ניתנה לו האחריות, אז עבור מה כן ניתנה האחריות? על כך ניתן לחלוק ולהתדיין, ולכן הכתיבה המתאימה בערך על הרשימות היא (למרות שאני מסכים שצריך לפרסמם) שלא היתה הכרעה מגורם מוסמך.
- אפוטרופוס כמוהו כבעל הנכס, והמינוי הרי הוא הבעת אמון של בעל הנכס באפוטרופוס.
- אגב, לא הבנתי את הטענה והראיה מ"ראשי המשיחיסטים" (הגדרה שטעונה בירור ודיון, האם קיים דבר כזה בכלל), וכי במה דעתם גדולה יותר מדעתם של "ראשי האנטי משיחיסטים"?
- כפשוט, מאחר וטרח רבינו לשכור עו"ד לכתיבת הצוואה, כוונתו הייתה שיהיה לה מעמד חוקי, ועל כן ברור שכל השלכה חוקית של הצוואה הרי היא הוראה מרבינו, אשמח אם יועיל הטוען להסביר על מה חלה צוואתו של הרבי הנוגעת לרכושו הפרטי.
- נחפזת לצווח. הדיון היה בנוגע להשלכות על המשתמע מנוסח הצוואה ומכתב הרבנים בנושא ולכן אין שייך אפי' לנסות לחבר בין שמיטה להר סיני (טענת ב"ג על בעלותו האישית כיורש משפחתי). כמו כן, אין לזה קשר ישיר לשום הכרעה בערך מסויים, אלא על סמכויותיו הכלליות של י"ק (עיין היטב בדף השיחה לערך המדובר) כנ"ל. חשוב גם לציין שאינני בשום פנים ואופן אחד המנהלים כאן (הלוואי והיה לי הזכות..) המקום מנוהל ע"י ועדה גשמית ורוחנית. אני תורם בדיוק כמוך (פרט לאנונימיותך) שהכירו בכנות כוונותי והעניקו לי אופציות נוספות שיקלו לי על מלאכה שיפור ושיכלול הפצת המעיינות ברשת האינטרנט. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:53, 9 בפברואר 2010 (UTC)
- נו, על זה יצא הקצף.. בכל אופן יוצא מן האמור שסמכותו על חפציו האישיים של הרבי אכן אינה מוטלת בספק (בהקשר לדיון זה) ובא לציון גואל (בעז"ה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:20, 8 בפברואר 2010 (UTC)
- זו המחלוקת, רשמ"ס ורז"ג טענו שישנו עותק נוסף חתום, לעומתם טענו רחי"ק וראי"ש כי הטיוטה נדחתה ע"י הרבי, כפי שנדחתה הטיוטה הראשונה.
- אכן, איני שולט בחומר. ובכל זאת נראה לי שבנוגע למקום החתימה הריק טוענים שזהו העתק נוסף של הצוואה כשהמקורי הוא כן חתום. הלא כן? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:10, 8 בפברואר 2010 (UTC)
- חוששני שפשוט אינך שולט מספיק בחומר. ישנם שתי צוואות שכתב הרבי אחת מהם נוגעת לחפציו האישיים, אותם כותב הרבי לאגו"ח, יחד עם זאת ממנה הרבי באותה צוואה את ר' יוד'ל קרינסקי לאפוטרופוס על חפציו, (למרות שכלל אינו חבר באגו"ח), על צואה זו אין חולק ומעולם לא נטען נגדה כלום, מאחר והיא נחתמה ע"י הרבי עצמו ועו"ד. חוץ מצוואה זו, ישנה צוואה הנוגעת לניהול המוסדות, (שכמובן לא נחתמה ע"י עו"ד), בצוואה זו ממנה הרבי את רש"מ סימפסון ור' ניסן מינדל להנהלת המל"ח, את רחי"ק רנ"מ ורחמ"א חודקוב להנהלת מחנ"י, ולאגו"ח את רחמ"א רש"ז גוראריה, ור"ד רסקין, צוואה זו אינה חתומה ע"י הרבי (מקום החתימה ריק) ולכן טענו רחי"ק וראי"ש שאין לה תוקף והיא טיוטה בלבד שהוצעה ע"י הרחמ"א חודקוב (אגב, אכן ישנו נוסח אחר שנכתב ע"י הרחמ"א ורנ"מ שבו שתיהם אחראים על כל המוסדות, שעליו אין חולק שלא התקבל ע"י הרבי), לטענת רחי"ק וראי"ש המינויים של תש"ן הם הקובעים ובאו במקום הצוואה שנדחתה ע"י הרבי, על נושא זה דנו הרבנים ועל זה מדובר במכתב המדובר, כמובן שאין בין זה וביען הצוואה הראשונה דבר.
- מלשון המכתב לא נראה לחלק ולפי דבריך יוצא שאדרבא, כלל אין לי"ק דעה על נכסיו האישיים של הרבי, שהרי הוא בבעלות אי"ש (לטענתו, לכאורה). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:39, 7 בפברואר 2010 (UTC)
- בשונה מסמכותו על נכסיו של הרבי כשעליהם אין חולק שמונה ע"י הרבי - בצוואה החתומה ע"י עו"ד - לאפוטרופוס כשהבעלות היא של אגו"ח, (אגב, המחלוקת בעניין אגו"ח, אינה נוגעת לרחי"ק שאינו חבר באגו"ח, אלא לראי"ש, רחי"ק הוזכר בקשר למל"ח)
ואם כמעט כולם לומדים ברשימות, מדוע אין ב770 (כמו בכמה ישיבות) ולו סט אחד לרפואה של הרשימות???
- כיון שהסכמת שלי"ק האחריות החוקית על חפציו האישיים של הרבי, הרי חזרת על המוסכם בדיון. האם הוא יכול לעשות בזה כאוות נפשו? זה נתון להחלטתו, כולל עם מי להתייעץ בנושא ועל כך ראה בערך דיוני הרשימות. הדיון התייחס לרמת הסמכותיות של האסיפה שכינס (הוא לא עשה "כאוות נפשו", אלא כינס משפיעים וכו') ועד כמה ניתן לראות בהחלטותיהם כהחלטת הגורם המוסמך שיכריע בסוגיה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:09, 10 בפברואר 2010 (UTC)
לא מסתדר לי כלום...
איך יכול להיות שהוא הסתמך על פסיקה של ועד רבני ליובאוויטש שלא תואמת את פסיקתם של בד"ץ קראון הייטס, הרי לפחות שלושה מדייני הועד המפואר הם דייני הבית דין. תשובה יש למישהו? (רק מתוך ידע)--שניאור 20:20, 21 באפריל 2010 (UTC)
- מכיוון שעקב הסערות הפוליטיות של רז"ג בנ"ג עזבו-הועזבו רוב חברי ור"ל, למעט בודדים. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
- לא ראוי להוסיף על זה מילה בערך ועד רבני ליובאוויטש?--שניאור 01:48, 26 באפריל 2010 (UTC)
לוטה בערפל
מתוך הערך:בשנת תשמ"ז עזב בפקודת הרבי את תפקיד המזכירות ואת תפקיד הנהיגה לשבוע אחד בלבד עקב בעיות שהתעוררו, ולאחר בירורים החזירו הרבי לשמש כמזכיר וכנהג.
או שתכתבו מה הבעיות שהתעוררו או שתמחקו את השורה. מה הקטע לתת לאנשים לדמיין דברים
מתוך הערך:בכ"ב אייר תשנ"ד, בעקבות עתירתם של חלק מחברי אגו"ח לערכאות, הוציאו אחד עשר רבני אנ"ש[1] מכתב בו הם כותבים שהם "לא ציית לדינא" ו"עליהם מוטלת האחריות הנוראה של חילול השם[מקור?].
לא נראה לכם שמתאים לכתוב רקע למה עתרו לערכאות? זה בדיחה לכתוב את זה ככה כאילו זה מיועד רק לחב"דניקים מבפנים שיודעים כבר את כל הסיפור. אם זה לאנשים מבחוץ אז לא מבינים כלום --87.68.158.121 06:47, 26 באפריל 2010 (UTC)
- צודק, יש להרחיב בעניין, מי שיודע - מוזמן.--שניאור 07:06, 26 באפריל 2010 (UTC)
- העובדות הן עובדות והן כתובות. כמובן שאפשר להוסיף, אך אין שום צורך להסיר את הקיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:53, 26 באפריל 2010 (UTC)
- אף אחד לא חשב להסיר את הקיים, אך מי שיודע את העובדות, חשוב לכתוב אותם.--שניאור 00:07, 27 באפריל 2010 (UTC)
- העובדות הן עובדות והן כתובות. כמובן שאפשר להוסיף, אך אין שום צורך להסיר את הקיים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:53, 26 באפריל 2010 (UTC)
באם אפשר
אבקש ממי שיוכל לסכם לי בקצרה את כל הסיפור של קרינסקי, שם-טוב, מל"ח, אגו"ח, הצוואה-ות, ועוד. ר'ובן - שיחה 14:22, 15 בינואר 2012 (UTC)
תארים
להלן העברה מהדף חב"דפדיה:אולם דיונים --שיע • שיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)
ב"ה
אנציקלופדיה אינה מקום לניגוח, והעובדה שאנשים מסויימים מופיעים בקביעות ללא תואר "רב" רק בגלל שכמה מצורעים החליטו, זה לא הוגן.
אם מחליטים שכל המזכירים אינם רבנים - אזי יש להוריד לכולם את התואר, אבל אי אפשר להוריד התואר רק לקרינסקי שמטוב וקוטלרסקי.
- עקרונית אני מסכים איתך בנוגע לתוארים אבל יש דרך להעביר ביקורת. זה לא הגיוני שאתה משמיץ באותו משפט שאתה מבקש לא להשמיץ. תחשוב רגע בהגיון ותקלוט שבאופן כזה שום ביקורת לא תתקבל. נגאלים מהעצלות - שיחה 18:02, 30 במאי 2014 (UTC)
- להעיר שגם דפי השיחה אינם מקום לניגוח ולא משנה של איזה צד במפה... נגאלים מהעצלות - שיחה 18:03, 30 במאי 2014 (UTC)
- אכן אחד מעקרונות חב"דפדיה היא הזהירות הגדולה מדברים של לשון הרע ורכילות, והכותבים באתר נזהרים בזה כמו מאש. לדוגמא טובה תוכל לראות מהשבוע האחרון.
- לגבי ר' או 'הרב' אני יכול להבין את הרגש שמונע מהמשתמשים לציין על איש זה את התואר 'רב', אך לא ניכנס לנושא על גבי בימה זו. אך אציין, שעל גדולי החסידים, שעליהם אין אף חולק שהיו יהודים יראי שמים בתכלית, רבנים בהכשרתם וחסידים גדולים יותר מהנזכרים, לא מצוין 'הרב' כי אם ר', שכן כך מקובל אצל חסידים. כן מקפידים לכנות 'הרב' אנשים המשמשים ברבנות בפועל ושלוחים שמן הכבוד הראוי להם, שאדם מבחוץ שיקרא אודותם ימצא את התואר 'הרב'. בכל אופן אין בזה מדיניות ברורה ויש מקרים לכאן ולכאן. • שנוזעל - שיחה • ב' בסיוון ה'תשע"ד 19:17, 31 במאי 2014 (UTC)
- אכן לא מתאים להשמיט תואר זה מהאיש על אף דעותי(נו) השליליות כלפיו. להתראות - שיחה 12:25, 1 ביוני 2014 (UTC)
- אשתמש בדוגמה חריפה. איש לא יעלה על הדעת, אם היינו נאלצים להזכירו כאן, שיש לכנות האיש מבני ברק בתואר רב. כך גם לגבי קרינסקי, איש שמפרסם את עצמו כ'מנהיג תנועת חב"ד', כמפורט בערך עליו, (ולמי שרוצה לדייק, הוא לא אומר את זה בפירוש, רק מניח שיפרסמו את זה עליו שנה אחרי שנה בעיתונות). מורד במלך בפומבי, לא יעלה על הדעת שנכבדו בתואר כלשהו. זו רק דעתי, ואני מתנגד להזכרת התואר רק על קרינסקי ולא על אף אחד אחר. הסיבה שבפסקה מסוימת השמטתי התואר גם מהחסידים שנזכרו לצידו, היא כדי שזה לא 'יצעק' ההבדל בינו לבינם. --שיע • שיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:30, 1 ביוני 2014 (UTC)
- מצטער. דוגמא חריפה אך לא קשורה. אנחנו לא ממונים על הכנסת והוצאת אנשים מחב"ד, ולא עלינו לעשות דין שמים או לדון אותו לפני שהגענו למקומו. בעמדת הכח שהוא נמצא ובשנים הרבות שצבר בשירות הרבי - לטוב ולמוטב - וממרומי גילו המופלג, אי אפשר לדון אותו, בטח לא להטיח בו האשמות לפני שביררו איתו פנים בפנים מדוע הוא אינו מוחה. ייתכן ויש לו תירוץ המניח את דעתו (את דעתי הוא לא יצליח להניח בכל מקרה, אבל לאו דווקא שהוא עושה את זה כמרידה. לא כל מי שטועה הוא פסול משוקץ ומתועב, וגם אם כן - לאו דווקא שאני זה שצריך להכריז את זה בשער בת רבים). ולגופו של עניין, גם אם נניח שהצדק איתך, וגם אם משמיטים את התואר מחסידים אחרים המוזכרים בסמיכות אליו, זה עדיין צועק וצורם, ובתום עמי אנוכי יושבת, וזה מבריח מכאן המון המון אנשים וגורם לתדמית שלילית. אצל רבים מאנ"ש הוא קודש קודשים ונחשב למזכיר הכי אמין והכי מסור - ובכמה פרטים אכן כך הם פני הדברים, עכ"פ במשך רוב שנות כהונתו בשירות הרבי. להתראות - שיחה 09:38, 2 ביוני 2014 (UTC)
- אשתמש בדוגמה חריפה. איש לא יעלה על הדעת, אם היינו נאלצים להזכירו כאן, שיש לכנות האיש מבני ברק בתואר רב. כך גם לגבי קרינסקי, איש שמפרסם את עצמו כ'מנהיג תנועת חב"ד', כמפורט בערך עליו, (ולמי שרוצה לדייק, הוא לא אומר את זה בפירוש, רק מניח שיפרסמו את זה עליו שנה אחרי שנה בעיתונות). מורד במלך בפומבי, לא יעלה על הדעת שנכבדו בתואר כלשהו. זו רק דעתי, ואני מתנגד להזכרת התואר רק על קרינסקי ולא על אף אחד אחר. הסיבה שבפסקה מסוימת השמטתי התואר גם מהחסידים שנזכרו לצידו, היא כדי שזה לא 'יצעק' ההבדל בינו לבינם. --שיע • שיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:30, 1 ביוני 2014 (UTC)
- אכן לא מתאים להשמיט תואר זה מהאיש על אף דעותי(נו) השליליות כלפיו. להתראות - שיחה 12:25, 1 ביוני 2014 (UTC)
- להעיר שגם דפי השיחה אינם מקום לניגוח ולא משנה של איזה צד במפה... נגאלים מהעצלות - שיחה 18:03, 30 במאי 2014 (UTC)
- אם אדם יניח שיפרסמו עליו בפומבי שהוא בורא עולם ר"ל, ברור לכולם מה צריך להיות היחס אליו. גם כאן שום תירוץ לא יכפר על עובדה שמפורסמת במשך שנים בפומגי. בכל אופן אני לא המחליט כאן, הקול שלי נספר כמו כל קול אחר ואפשר לעשות הצבעה. --שיע • שיחה י' בסיוון ה'תשע"ד 14:27, 8 ביוני 2014 (UTC)
- אני די (בצירה) עם שיע. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 16:08, 8 ביוני 2014 (UTC)
- כמה שזה כואב, להצלחת חב"דפדיה כדאי להכניס את הנושא לפרופורציות. שיהודי יכריז על עצמו כבורא עולם, זהו איסור גמור וכפירה נוראה. גם אין שום תירוץ המתקבל על הדעת שאפשר להמליץ טוב על אותו טועה ומתעה. בשונה מכך שיהודי יכריז על עצמו - עפר לפיו, וכלשונו של הרשדב"ו: "אם הייתי יכול הייתי דוחס עוד קילו של עפר לפיו"...- שהוא המנהיג בהווה של תנועת ליובאוויטש, הרי: א) למרות הכיעור שבדבר והעובדה שזה מצביע על 'גודל' התקשרותו - הוא לא עבר על שום איסור. ב) אפשר להידחק ולתרץ שהוא חושב שכך זה "אופן המתקבל", שזה מביא כסף לליובאוויטש, ועוד טענות שונות ומשונות, שתוכנם אינו משנה כהוא זה, אלא העובדה שאפשר לדון לכף זכות.
- אכפול דברי, שאינני טוען ח"ו שהוא צדיק/ישר/צודק (מחק את כולם...), אבל בכל הנוגע לייצוג שלו בדפי האתר, כיוון שזה מאוד צורם לריבוי אנשים, מותר לנו להעלים עין ולמצוא את הנוסח שבו השוני בתוארים בינו לבין שאר החסידים המופיעים לצידו לא יהיה כל כך בוטה ומרתיע אנשים שעברו שטיפת מח. להתראות - שיחה 17:12, 8 ביוני 2014 (UTC)
- התרפסות נוראה. אני לא אומר שצריך להדגיש בכל דרך את גודל עוונו ותיעובו. אבל בהחלט לא להעלים את זה, ואדרבה, לנסות לשטוף את הסירחון ששטף מוחם של אנשים. לא צריך להיות צעקני, צריך להיות אמיתי. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 22:52, 8 ביוני 2014 (UTC)
- תמשיך לצעוק את האמת, ותשאר בודד במערכה. למרות שאני חושב שהצדק איתנו, אני גם מנסה לעשות חישוב של רווח מול הפסד, ובתור אחד שנמצא במגע יום-יומי עם אחב"י שליט"א, אני מזהה בצורה מפורשת וברורה שזה אחד מהחסמים העיקריים של תרומות בפני אוכלוסיה זו, וממילא טוען שאין שום ענין לכתוב את זה אם זה לא מועיל. השמטת תואר או הוספתו לא תשכנע אף אחד בהשקפתו ובייחסו כלפי אותה אישיות. להתראות - שיחה 23:06, 8 ביוני 2014 (UTC)
- התרפסות נוראה. אני לא אומר שצריך להדגיש בכל דרך את גודל עוונו ותיעובו. אבל בהחלט לא להעלים את זה, ואדרבה, לנסות לשטוף את הסירחון ששטף מוחם של אנשים. לא צריך להיות צעקני, צריך להיות אמיתי. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 22:52, 8 ביוני 2014 (UTC)
- אני די (בצירה) עם שיע. • שנוזעל - שיחה • י' בסיוון ה'תשע"ד 16:08, 8 ביוני 2014 (UTC)
סוף העברה מהדף חב"דפדיה:אולם דיונים --שיע • שיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:05, 9 ביוני 2014 (UTC)