שיחה:מגבעת קנייטש/ארכיון 1
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
תיבת ארכיון
|
לכאורה המנהג לכך שחב"ד לובשת קנייטש זה בגלל שהרבי נהג ללבוש קנייטש, לא?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 17:53, א' באב, ה'תש"ף 17:53, 22 ביולי 2020 (UTC)
- לא בדיוק, את הקנייטש התחיל ללבוש כבר אדמו"ר המהר"ש. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:57, 22 ביולי 2020 (UTC)
- לפי דעתי אפשר למחוק את הפיסקה הסיבה לחבישת הכובע משום שהיא מובאת כבר בשאר הפסקאות, וחוץ מזה אפשר כבר לא להעביר את הערך למרחב הראשי, לא?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 18:10, א' באב, ה'תש"ף 18:10, 22 ביולי 2020 (UTC)
- הפסקה הזו באה להביא את הסיבה של חבישת הקנייטש בהיבט הלכתי. ואני רוצה לעבוד עליו קצת (קצת הרבה ) לפני שמעבירים אותו למרחב הראשי.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 19:26, 22 ביולי 2020 (UTC)
- לדעתי, חסידים אף פעם לא הלכו עם שטריימל רק רבנים וכיוצ"ב.
- אני מוחה נמרצות. על הערה בענין השטריימל של הרבי הקודם, היפך כבוד ליובאוויטש. אין מקום לשים את זה בשום דבר שנועד לרבים.א' מחב"ד - שיחה, 20:07, א' באב, ה'תש"ף 20:07, 22 ביולי 2020 (UTC)
- 1: חסידי חב"ד בדורות הקודמים (מתקופתו של אדמור הזקן ועד הצ"צ) דווקא כן היו הולכים עם שטריימל בשבתות. 2: תקנתי והרחבתי והסרתי פרטים וכו וכו על הערך של השטריימל, עכשיו זה נראה לי יותר טוב. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 23:52, 22 ביולי 2020 (UTC)
- יהודה לייב גרונר מספר שבי' שבט תש"ל שלחו אנשי (או אנ"שי) ירושלים לרבי שטריימל. הרבי לקח את השטריימל ואמר "נעם דאס און גיב זיי, זאל זיי נעם דאס צוריק קיין ירושלים". [התפרסם במשתמש:קודש לנשיא הדור!/stump the rabbi]. עוד סיפר, שפעם אמר הרבי בנוגע לשטריימל שעוד יהיה זמן לזה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:10, ב' באב, ה'תש"ף.
- להעיר עוד: שיש תמונה של אד"ש עם קאסקעט. וכן להעיר שבערקע חן שם כובע קנייטש "כמו הרבי" והרבי אמר לו להחזיר לקסקט. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 10:48, ב' באב, ה'תש"ף.
- יהודה לייב גרונר מספר שבי' שבט תש"ל שלחו אנשי (או אנ"שי) ירושלים לרבי שטריימל. הרבי לקח את השטריימל ואמר "נעם דאס און גיב זיי, זאל זיי נעם דאס צוריק קיין ירושלים". [התפרסם במשתמש:קודש לנשיא הדור!/stump the rabbi]. עוד סיפר, שפעם אמר הרבי בנוגע לשטריימל שעוד יהיה זמן לזה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:10, ב' באב, ה'תש"ף.
- 1: חסידי חב"ד בדורות הקודמים (מתקופתו של אדמור הזקן ועד הצ"צ) דווקא כן היו הולכים עם שטריימל בשבתות. 2: תקנתי והרחבתי והסרתי פרטים וכו וכו על הערך של השטריימל, עכשיו זה נראה לי יותר טוב. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 23:52, 22 ביולי 2020 (UTC)
- הפסקה הזו באה להביא את הסיבה של חבישת הקנייטש בהיבט הלכתי. ואני רוצה לעבוד עליו קצת (קצת הרבה ) לפני שמעבירים אותו למרחב הראשי.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 19:26, 22 ביולי 2020 (UTC)
- לפי דעתי אפשר למחוק את הפיסקה הסיבה לחבישת הכובע משום שהיא מובאת כבר בשאר הפסקאות, וחוץ מזה אפשר כבר לא להעביר את הערך למרחב הראשי, לא?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 18:10, א' באב, ה'תש"ף 18:10, 22 ביולי 2020 (UTC)
איפה יש תמונה של הרבי עם קסקט?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 12:49, ב' באב, ה'תש"ף 12:49, 23 ביולי 2020 (UTC)
- בדרכון.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 13:01, ב' באב, ה'תש"ף 13:01, 23 ביולי 2020 (UTC)
- אני שמעתי בודאות שהם רק הביאו את השטריימל לחדר, והאוירה הייתה מתוחה והרבי דיבר איתם חמור על כמה דברים, והם לא העיזו להוציא את השטריימל, והוא שכב בחדר הנהלת הישיבהת, עד לא מזמן שמישהו לקחו משהם.
- חסידי חב"ד לא לבשו שטריימל, ולא משנה כמה פעמים תכתוב את זה, אין לי סבלנות כעת, אבל אפשר לכתוב על זה כמה וכמה ראיות, רק רבנים וכיוצ"ב הלכו עם שטריימל.
- ואתן לך דוגמא הכי פשוטה, שאפילו הרביים לא לבשו שטריימל מחוץ לליובאוויטש. א' מחב"ד - שיחה, 15:15, ב' באב, ה'תש"ף 15:15, 23 ביולי 2020 (UTC)
- לכאורה יש כאן ערבוב בין הקנייטש, הקסקט והשטריימל. לכאורה יש להפריד (לפחות את השטריימל).--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 16:48, ב' באב, ה'תש"ף 16:48, 23 ביולי 2020 (UTC)
נוסח מדוייק יותר
אחד החסידים שאל את הרבי (לא ריל"ג) מדוע הרבי לא לובש שטריימל והרבי ענה "ס'וועט קומען א צייט אויף דעם אויכעט". קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:36, ב' באב, ה'תש"ף.
- אולי כדאי גם להוסיף את דעת הרבי בנוגע לשינוי מלבוש לאלו המתקרבים לחב"ד מחסידויות אחרות, וכן מנהג חב"דניקע צ'אלמערס. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:42, ב' באב, ה'תש"ף.
- אם לא נתקלת עדיין: ראה כאן. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 12:54, ב' באב, ה'תש"ף.
מוכן
לפי דעת הערך כבר מוכן--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 13:27, ב' באב, ה'תש"ף 13:27, 23 ביולי 2020 (UTC)
- יש עוד קצת על מה לעבוד, כדוגמת המנהגים, הכיסוי שני וכו'. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 14:28, 23 ביולי 2020 (UTC)
- בערך יש טעויות רבות, כמו 'לכחת' במקום 'לקחת' ועוד כמה שראיתי, אבל לצערי איני יכול כעת לתקן... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:46, ב' באב, ה'תש"ף
אני רוצה רבי עם כובע כזה...
אכתוב לך סיפור אמיתי,
הענדל ליברמן, צייר את הרבי עם שטריימל, מנהג היה לו על פי בקשת הרבי והרבנית שכל ציור שעושה הראה לרבי ולרבנית,
שהראה לרבי, הרבי אמר לו אבל אני הולך עם כובע כזה.. (בהצביעו על כובעו), ענה הענדל, אבל אני רוצה שהרבי שלי ילך עם כובע כזה... בהצביעו על הציור.
הציור נדפס אאל"ט בספר ציוריו. א' מחב"ד - שיחה, 15:49, ב' באב, ה'תש"ף 15:49, 23 ביולי 2020 (UTC)
- יש כח גדול על הסיפור! חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 16:39, 23 ביולי 2020 (UTC)
?
כתוב בערך שהרב גייקובסון סיפר שר' ניסן הזהיר שלא יחליפו את הקסקט בכובע, הרי ר' ניסן בעצמו לבש אחרי היציאה כובע ולא קסקט, היתכן?--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 16:25, ב' באב, ה'תש"ף 16:25, 23 ביולי 2020 (UTC)--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 16:25, ב' באב, ה'תש"ף 16:25, 23 ביולי 2020 (UTC)
- גם אני התפלתי מכך, אבל יש לזכור שזה היה לפני הנשיאות של הרבי.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 16:27, 23 ביולי 2020 (UTC)
הרבי מהר"ש – בקנייטש?
חסיד של הרבי, כתבת בערך שאדמו"ר מהר"ש לבש קנייטש בשהותו מחוץ לליובאוויטש. יש לך מקור לכך? (גם אדמו"ר מוהרש"ב לבש מגבעת מחוץ לליובאוויטש, אך לא קנייטש!). בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 16:37, ב' באב, ה'תש"ף 16:37, 23 ביולי 2020 (UTC)
- כעת ראיתי שכך נכתב כאן, אך לכאורה זה לא נכון, ובמסעותיו חבש כובע צילינדער או הומבורג. בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 16:51, ב' באב, ה'תש"ף 16:51, 23 ביולי 2020 (UTC)
- אכן, הוא לא מציין שם לכך שום מקור... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:02, ב' באב, ה'תש"ף
- חוץ מזה, שאינני יודע מה המקור לכך שאז הסוחרים נהגו ללבוש קנייטש, לכאו' מתאים ללבוש המבורג וצילינדר... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:04, ב' באב, ה'תש"ף
- קנייטש זה הגרסא החרדית לכובע מסוג "פרודה" שהיה הכובע הפופולרי ביותר בעולם בשנים ההם, ראה כאן בויקליפה. יחי. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:10, 23 ביולי 2020 (UTC)
- שם נכתב, שכובע הפדורה (לא פרודה) זכה להצלחה רבה לערך משנת תרס"א, למרות שהומצא לערך בשנת ת"ר. יותר הגיוני לומר שחבש ככובעו של אדמו"ר הרש"ב (הומבורג?). א.ב. קיסר - שיחה, 17:17, ב' באב, ה'תש"ף 17:17, 23 ביולי 2020 (UTC)
- את זה הבאתי ללא קשר למה שאמרת על אדמו"ר הר\מהר"ש, אלא בהקשר למה משאמרת שהסוחרים בימים ההם לא הלכו עם קנייטש.. המקור לכך שגם אדמו"ר המהר"ש הלך עם קנייטש זה משלום בער לוין. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:26, 23 ביולי 2020 (UTC)
- איפוא הוא אומר א"ז? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:40, ב' באב, ה'תש"ף
- המקור שציינת מקודם הוא מפי לוין.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:43, 23 ביולי 2020 (UTC)
- איפוא הוא אומר א"ז? ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:40, ב' באב, ה'תש"ף
- את זה הבאתי ללא קשר למה שאמרת על אדמו"ר הר\מהר"ש, אלא בהקשר למה משאמרת שהסוחרים בימים ההם לא הלכו עם קנייטש.. המקור לכך שגם אדמו"ר המהר"ש הלך עם קנייטש זה משלום בער לוין. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:26, 23 ביולי 2020 (UTC)
- שם נכתב, שכובע הפדורה (לא פרודה) זכה להצלחה רבה לערך משנת תרס"א, למרות שהומצא לערך בשנת ת"ר. יותר הגיוני לומר שחבש ככובעו של אדמו"ר הרש"ב (הומבורג?). א.ב. קיסר - שיחה, 17:17, ב' באב, ה'תש"ף 17:17, 23 ביולי 2020 (UTC)
- קנייטש זה הגרסא החרדית לכובע מסוג "פרודה" שהיה הכובע הפופולרי ביותר בעולם בשנים ההם, ראה כאן בויקליפה. יחי. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:10, 23 ביולי 2020 (UTC)
- חוץ מזה, שאינני יודע מה המקור לכך שאז הסוחרים נהגו ללבוש קנייטש, לכאו' מתאים ללבוש המבורג וצילינדר... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:04, ב' באב, ה'תש"ף
- אכן, הוא לא מציין שם לכך שום מקור... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:02, ב' באב, ה'תש"ף
אתה זורק סיסמאות בלי לתת מקור - לא כתוב שם שזה מלוין, בבקשה תתן מקור מדויק לכך! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:45, ב' באב, ה'תש"ף
- סליחה, טעות שלי. זה טוביה בלוי אמר את זה. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 17:48, 23 ביולי 2020 (UTC)
- דבר ראשון, זה לא נראה חלק מהדברים המובאים בשם רט"ב, כי זה מופיע בפ"ע, בין דיבור לדיבור שלו. (וגם א"כ) איני יודע אם יש לסמוך על כתבה זו, ראה לדוגמא: ר' מענדל פוטרפס כשיצא מרוסיה התהלך עם מלבוש עליון קצר וקסקט. את הקסקט, אגב, היו גם אדמו"רים שחבשו בימי החול. הרבי נהנה ממראהו של ר' מנדל וביקשו להישאר בלבוש המקורי. מאז ועד סוף ימיו התהלך ר' מנדל בקסקט, וכמוהו נהגו גם זקני חסידים נוספים שהצליחו לפרוץ את החומה הבצורה ולעלות מרוסיה." ותגיד לי עם זה נכון? עצם זה שקודם הבאת את לוין בתור מקור וכעת ירדת, זה כבר פחות אמין... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:56, ב' באב, ה'תש"ף
- אמרתי כבר שטעיתי בין לוין ובלוי, ולהעיר שכל מה שמובא שם זה בשם בלוי. אני לא מבין על מה הוייכוח.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 18:07, 23 ביולי 2020 (UTC)
- לא הכל מובא בשם בלוי, הויכוח הוא ע"כ שעובדה זו נשמעת חסרת בסיס (כתב 'בקהילה')... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:20, ב' באב, ה'תש"ף
- חסיד של הרבי: א. כמש"ל לא הכל במאמר שם הוא בשם הרב בלוי! קטע זה לדוג' לא בשמו. ב. אין לזה אף סמך שם, וזה מופיע ללא כל מקור אמין! ג. האפשרות היא או לשים כעת תבנית דרוש מקור, או למחוק את הקטע (אני בעד למחוק). ד. לא הבנתי למה כתבת א"ז פעמיים, בעיה קשה בערכים חדשים כעת. ה. אשמח לשמוע את דעת המשתמשים שליט"א (חלוקת קונטרסים, קרייזי אבאוט משיח, כתית למאור, חבר, {{א|שמואל חיים, וכו' (סליחה אם לא כתבתי מישהו)) ע"כ! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:25, ג' באב, ה'תש"ף
- לא הצלחתי להבין על איזה פרט הויכוח, ומה מקורו. בכללות, כל דבר שמכניסים עם מקור והמקור נראה הגיוני, נראה לי סביר. בערך הזה נראה שחסר מקורות בהרבה פרטים. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 10:36, ג' באב ה'תש"ף
- לקרייזי אבאוט משיח, אני רוצה להגיד לך שמאוד נעים לי לעבוד על ערכים כאשר יש רק תלונות כל היום. ממש תודה על העידוד.. וחב"דניק תיקנתי את הקנייטש, אם זה מה שהפריע לך.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 11:00, 24 ביולי 2020 (UTC)
- יישר כח. אמנם תקנת א"ז רק בפעם השניה. הויכוח הוא ע"כ שנכתב בערך שאדמו"ר המהר"ש בצאתו מליובאוויטש היה לובש כובע קנייטש, דבר שנכתב ללא כל מקור מבוסס, ונשמע (לפחות לי ולקיסר) לא הגיוני... חסיד יקר! אני רגוע למדי (ואחרת הייתי כותב הרבה יותר חריף. בכל מקרה, אף אחד לא מתלונן שאתה גרוע, פשוט יש משתמשים שמפריע להם שאתה כותב דברים ללא מקור, וזה מאד מובן... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:04, ג' באב, ה'תש"ף
- יש פה באמת מצב מורכב: או לגרום אי נעימות לכותב, שמבקשים ממנו מקור, או לגרום אי נעימות לקוראים, שייתקלו באתר במידע בלי מקור ולא יוכלו לעיין במקורות. קשה להכריע בין שני סוגי אי הנעימות, אבל בסופו של דבר נראה לענ"ד שיחיד ורבים הלכה כרבים, וכדאי להתגבר על אי הנעימות כדי שיובא מקור וישרת את רבבות קוראי הערך עד סוף כל הדורות. מתנצל אם פגעתי בדרך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 11:09, ג' באב ה'תש"ף
- לקרייזי, יש לי עצה טובה בשבלך, אולי תוכל לזרוק פעם בכמה זמן גם מחמאה טובה? - לא בקשתי הרבה, פעם בכמה זמן, אני בטוח שהעולם לא יתמוטט מזה. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 11:36, 24 ביולי 2020 (UTC)
- צודק ב-100%, תמיד צריך להתחזק בזה. כאן באמת המקום להודות לך על ריבוי המקורות המחכימים בערך שטריימל.
- ולהעיר עוד, שזו לאו דוקא סתירה, וגם הערות על הערך אפשר לראות כמחמאה: זה שמישהו יושב לקרוא מה שעשית ונכנס לעניין, עד שיש לו מה להעיר (שהרי אין דיעותיהם שוות ותמיד מישהו מוצא מה שהשני פספס), מוכיח שהעבודה שלך חשובה למישהו. לפעמים אדרבה, מי שזורק "יישר כח" ו"כל הכבוד על הערך" ייתכן שבכלל לא קרא ונכנס לעניין, ואם היה נכנס היה מוצא מה להעיר, ומי מדבר על תקופות שוממות באתר (מה שלא היה לאחרונה) - שאתה עורך ואף אחד לא מגיב לא לטוב ולא למוטב, קול קורא במדבר. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:08, ג' באב ה'תש"ף
- לקרייזי, יש לי עצה טובה בשבלך, אולי תוכל לזרוק פעם בכמה זמן גם מחמאה טובה? - לא בקשתי הרבה, פעם בכמה זמן, אני בטוח שהעולם לא יתמוטט מזה. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 11:36, 24 ביולי 2020 (UTC)
- יש פה באמת מצב מורכב: או לגרום אי נעימות לכותב, שמבקשים ממנו מקור, או לגרום אי נעימות לקוראים, שייתקלו באתר במידע בלי מקור ולא יוכלו לעיין במקורות. קשה להכריע בין שני סוגי אי הנעימות, אבל בסופו של דבר נראה לענ"ד שיחיד ורבים הלכה כרבים, וכדאי להתגבר על אי הנעימות כדי שיובא מקור וישרת את רבבות קוראי הערך עד סוף כל הדורות. מתנצל אם פגעתי בדרך. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 11:09, ג' באב ה'תש"ף
- יישר כח. אמנם תקנת א"ז רק בפעם השניה. הויכוח הוא ע"כ שנכתב בערך שאדמו"ר המהר"ש בצאתו מליובאוויטש היה לובש כובע קנייטש, דבר שנכתב ללא כל מקור מבוסס, ונשמע (לפחות לי ולקיסר) לא הגיוני... חסיד יקר! אני רגוע למדי (ואחרת הייתי כותב הרבה יותר חריף. בכל מקרה, אף אחד לא מתלונן שאתה גרוע, פשוט יש משתמשים שמפריע להם שאתה כותב דברים ללא מקור, וזה מאד מובן... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 11:04, ג' באב, ה'תש"ף
- לקרייזי אבאוט משיח, אני רוצה להגיד לך שמאוד נעים לי לעבוד על ערכים כאשר יש רק תלונות כל היום. ממש תודה על העידוד.. וחב"דניק תיקנתי את הקנייטש, אם זה מה שהפריע לך.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 11:00, 24 ביולי 2020 (UTC)
- לא הצלחתי להבין על איזה פרט הויכוח, ומה מקורו. בכללות, כל דבר שמכניסים עם מקור והמקור נראה הגיוני, נראה לי סביר. בערך הזה נראה שחסר מקורות בהרבה פרטים. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 10:36, ג' באב ה'תש"ף
- חסיד של הרבי: א. כמש"ל לא הכל במאמר שם הוא בשם הרב בלוי! קטע זה לדוג' לא בשמו. ב. אין לזה אף סמך שם, וזה מופיע ללא כל מקור אמין! ג. האפשרות היא או לשים כעת תבנית דרוש מקור, או למחוק את הקטע (אני בעד למחוק). ד. לא הבנתי למה כתבת א"ז פעמיים, בעיה קשה בערכים חדשים כעת. ה. אשמח לשמוע את דעת המשתמשים שליט"א (חלוקת קונטרסים, קרייזי אבאוט משיח, כתית למאור, חבר, {{א|שמואל חיים, וכו' (סליחה אם לא כתבתי מישהו)) ע"כ! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:25, ג' באב, ה'תש"ף
- לא הכל מובא בשם בלוי, הויכוח הוא ע"כ שעובדה זו נשמעת חסרת בסיס (כתב 'בקהילה')... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:20, ב' באב, ה'תש"ף
- אמרתי כבר שטעיתי בין לוין ובלוי, ולהעיר שכל מה שמובא שם זה בשם בלוי. אני לא מבין על מה הוייכוח.. חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 18:07, 23 ביולי 2020 (UTC)
- דבר ראשון, זה לא נראה חלק מהדברים המובאים בשם רט"ב, כי זה מופיע בפ"ע, בין דיבור לדיבור שלו. (וגם א"כ) איני יודע אם יש לסמוך על כתבה זו, ראה לדוגמא: ר' מענדל פוטרפס כשיצא מרוסיה התהלך עם מלבוש עליון קצר וקסקט. את הקסקט, אגב, היו גם אדמו"רים שחבשו בימי החול. הרבי נהנה ממראהו של ר' מנדל וביקשו להישאר בלבוש המקורי. מאז ועד סוף ימיו התהלך ר' מנדל בקסקט, וכמוהו נהגו גם זקני חסידים נוספים שהצליחו לפרוץ את החומה הבצורה ולעלות מרוסיה." ותגיד לי עם זה נכון? עצם זה שקודם הבאת את לוין בתור מקור וכעת ירדת, זה כבר פחות אמין... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:56, ב' באב, ה'תש"ף
מקורות
בעקבות טענות שונות ומשונות כאילו אין לערך מקורות, אז אני נאלץ להוסיף גם מקורות מ'רשימות', החטא עליכם חסיד של הרבי • שיחה • חב"ד לעבודה! 11:21, 24 ביולי 2020 (UTC)