שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/אישים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא הבנתי, אם הוא ראש ישיבה, לא מגיע לו ערך??? אני חושב, שכל אדם שיש לו מעמד גבוה זכאי לערך (במידה וידועים הפרטים עליו) כיון שכשמישהו יחפשנו, הוא ימצא, וד"ל.• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 11:59, 21 ביולי 2013 (UTC)
- כללתי ראש ישיבה. מעמד גבוה זה הגדרה רחבה... ר'ובן - שיחה 12:04, 21 ביולי 2013 (UTC)
- למה ראש ישיבה נכלל בזה? מעמד גבוה זה אומר אפילו שליח ואפילו מלמד (חסידי... וד"ל)• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 12:09, 21 ביולי 2013 (UTC)
- אם כן אין לדבר סוף. ר'ובן - שיחה 12:11, 21 ביולי 2013 (UTC)
- ומהו הפירוש שפעל מהפכה בחב"ד? אלא נ"ל לכתוב כך:
- חסידים בני זמנינו - לא כל אדם המתארח בבית חב"ד זכאי לערך, גם לא כל אברך צעיר ולא בוגר, ערכים יש לכתוב אך ורק על כאלו המתאימים לאחד מקריקטריונים הבאים: אישיות ציבורית, אישיות תורנית ומנהל מוסד. לדוג': שליח הנמצא בשליחות מעל חמש שנים, מלמד (חסידי) ותיק, ראש ישיבה וכו' וד"ל.
- אנא הבע דעתך.• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 12:26, 21 ביולי 2013 (UTC)
- רעיון נחמד. רק שיש להגדיר מהו המינימום לאישיות תורנית? ר"מ? חיבר ספר/קובץ חידו"ת? ומהו המינימום לאשיות ציבורית.
- כמו כן אני מתלבט האם לעשוןת קריטוריונים לחסידים מהדורות הקודמים או לאפשר את כולם. ר'ובן - שיחה 12:34, 21 ביולי 2013 (UTC)
- על רמי"ם וכו' אני חושב שצריך לעשות מינימום של חמש שנים או כיו"ב, לגבי חסידים מהדורות הקודמים, אלו שמסופר עליהם בשיחות, הרי שכדאי להביאם, אלא שצריך יותר פרטים מאשר סיפורים (כלומר, הולדת וכו'), אמנם שאם מסופר עליו רבות אצל כולם ללא פרטים כהולדת, לאפשר. כנלענ"ד • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 12:37, 21 ביולי 2013 (UTC)
- ומה בדבר חסידים שלא מופר עליהם? ר'ובן - שיחה 12:46, 21 ביולי 2013 (UTC)
- בעצם, למה לא על כולם (כמובן אם ידועים עליהם פרטים בסיסיים), אבל לא רק שנולד ונפטרצאצאיו, אלא גם מה עשה, ולחפש עליו סיפורים. אגב 'שם עט' יש ליצור ממנו הפניה לערך המורחב. • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 13:04, 21 ביולי 2013 (UTC)
- ומה בדבר חסידים שלא מופר עליהם? ר'ובן - שיחה 12:46, 21 ביולי 2013 (UTC)
- על רמי"ם וכו' אני חושב שצריך לעשות מינימום של חמש שנים או כיו"ב, לגבי חסידים מהדורות הקודמים, אלו שמסופר עליהם בשיחות, הרי שכדאי להביאם, אלא שצריך יותר פרטים מאשר סיפורים (כלומר, הולדת וכו'), אמנם שאם מסופר עליו רבות אצל כולם ללא פרטים כהולדת, לאפשר. כנלענ"ד • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 12:37, 21 ביולי 2013 (UTC)
- אם כן אין לדבר סוף. ר'ובן - שיחה 12:11, 21 ביולי 2013 (UTC)
- למה ראש ישיבה נכלל בזה? מעמד גבוה זה אומר אפילו שליח ואפילו מלמד (חסידי... וד"ל)• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 12:09, 21 ביולי 2013 (UTC)
דעתי (שנוזל)
בקרוב...
• שנוזעל - שיחה • י"ד באב ה'תשע"ג 18:31, 21 ביולי 2013 (UTC)
דעתי האישית
- ספרים - לא ערוך לשונית. בפעם הראשונה שקראתי לא הבנתי האם אני מתבקש לכתוב ערך על האישיות או על ההוצאה המודפסת.
- פרסום - אני חולק על פסקה זו. כל אדם מפורסם צריך לקבל ערך, וגם אם לא בשביל הערך עליו עצמו, אלא שבזכותו ייכנסו לחב"דפדיה ומערך זה יעברו לערכים אחרים כמנהג הגולשים שליט"א. כמובן - בתנאי שהוא קשור לחב"ד.
- בית רבי - גם בן דוד של הרבי זכאי לערך, ואפילו רק בגלל שהוא בן דוד!
- ייחוס - אפשר דוגמא בבקשה? זה נשמע לי ממש לא קשור.
- חסידים מהדורות הקודמים/חסידים בני זמננו - מה ההגיון לחילוק זה?
- סופרים - לדעתי אפשר להוסיף "או שכותב בקביעות במשך למעלה משנה מדור באחד מהעלונים החב"דיים" או ניסוח דומה לזה.
- זמרים - ושמוליק ג'רופי לא זמר? למרות שהוא שר כמעט כל יום בחתונה חב"דית אחרת?
- גדולי ישראל - א. לענ"ד צריך להעלות אותם ברשימה... ב. לענ"ד אפילו קשר בודד מצדיק העלאת ערך.
- ביקורת ועובדות שליליות בערכי אישים - לעניות דעתי לא קשור לדף זה.
ושוב, יישר כח! • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ו באב ה'תשע"ג • 22:46, 22 ביולי 2013 (UTC)
- א' - ניסיתי להחליף ניסוח, אני מקווה שזה ברור יותר. ב' - השיקול שבזכותו יכנסו לחב"דפדיה אינו שיקול ראוי לפתיחת ערך, השיקול היחיד שצריך להיות הוא עד כמה זה אנציקלופדי (לענ"ד כמובן). ג' - שיניתי לבני דודים שניים וכדו'. ד' - הכוונה, איש לא יהיה זכאי לערך מהסיבה שהוא מצאצאי משפחת רבותינו נשיאינו. ה' - החסידים מהדורות הקודמים היו דמויות/ראשי ישיבות/משפיעים/רבני עיירות וכו', רבותינו נשיאינו ראו לנכון להעלות על הכתב את קורות חייהם, משא"כ בני זמננו. ו' - ומי ששר בחתונה פעם בחודש אינו זמר? זה דווקא נראה לי רף די הגיוני, אם יש לך רף אחר אתה מוזמן להציע. ז' - באיזו רשימה?, מהו קשר בודד? מכתב שהרבי שלח לו? התבטאות שלו על הרבי? ח' - קשור מאוד, לא חסרים אישים ששנויים במחלוקת בחב"ד כך שנראה לי שחשוב מאוד שהנקודה הזאת תודגש.
- ר'ובן - שיחה 09:00, 23 ביולי 2013 (UTC)
- א' - הוצאה מכובדת או מוכרת, לענ"ד לאו בדווקא. ב' - לא מסכים (ושוב, כמובן בתנאי שמציגים את הקשר שלו לחב"ד גם אם באופן קלוש). ג - אם יש מספיק מידע, לענ"ד גם בני דודים שניים ראויים לערך. ד' - לדעתי דוקוא כן, ובכל אופן, זה לא מה שמשמע מהניסוח. ה - 1) אם כך אז זה לא בגלל שהם מהדור הקודם, אלא בגלל שהם נשאו במשרה חשובה, וממילא גם יהודי בן דורנו שנושא במשרות כמוהם יכול להיות זכאי לערך, ובתרגום לעברית - אתה מודה שאין הגיון לחילוק בין בני זמננו לבני הדורות הקודמים. 2) רבותינו נשיאינו בפירוש כתבו רבות גם את תולדות חייהם של חסידים שלא נשאו במשרות חשובות, אלא היו 'סתם' יהודים תמימים ויראי אלוקים. עיין ערך שלמה באשעס וגבריאל נושא חן שלא נשאו באף משרה, ואני מסתפק אם היית עובר בשתיקה אם היה ערך שכזה על חסיד בן דורנו... ו - למה לא כמו במחנכים, שאם הוא עוסק בזה כחמש שנים, היינו שהוא עוסק בזה כמקצוע - אז הוא זכאי לערך. ז' - 1) לא נראה לי הגיוני שהזמרים יופיעו לפני גדולי ישראל בסדר הפסקאות בדף. 2) כן, אפילו זה. ואגב, זה כנראה קשור עם חילוקי הדעות ביננו בקשר לאות ב'. ח' - גם אם אתה צודק, צריך לערוך את זה בקצרה ובתמציתיות. אבל בלי קשר, זה אמור להיות דף שמאגד את כל הכללים ליצירת הערכים, היינו איזו אישיות ראויה לערך ואיזו לא, ולא לאופן עריכת הדפים. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 13:47, 23 ביולי 2013 (UTC)
- א' - הניסוח הזה נשאר מויקיפדיה, כוונתי היא להוצאה אמינה. ב' - אנציקלופדיה לא אמורה לעשות ערכים שאינם מתאימים משום שזה יגרום לאחרים להכנס אליה, אך כבר התווכחנו רבות בנושא ונראה לי שכדאי שנראה דעות נוספות. ג' - והיכן יהיה הגבול? ד' - למה כן? אדם שלא מעניין איש ולא עשה דבר יהיה זכאי רק משום שהוא "משפחה"? ה' - 1) שיע שינה, עלי זה אפילו יותר מקובל, למרות שגם הדמויות הפשוטות מהדורות הקודמים הם ענקים לגבי דורנו. 2) בהחלט לא הייתי עובר בשתיקה באם היה ערך כזה על חסידים בני דורנו אך כיון שרבותינו נשיאינו כתבו את הביוגרפיה שלהם זוהי לטעמי זכאותם לערך. ו' - בעד. ז' - 1) שיע שינה. 2) מן הסתם קשור לויכוח, וכנ"ל בא נחכה לעוד דעות. ח' - צודק. אנסה לנסח משהו קצר יותר.
- אני מציע שאת המשך השיחה נחלק לפסקאות כי אני משתגע מהאותיות והמספרים. ר'ובן - שיחה 19:46, 23 ביולי 2013 (UTC)
- א' - הוצאה מכובדת או מוכרת, לענ"ד לאו בדווקא. ב' - לא מסכים (ושוב, כמובן בתנאי שמציגים את הקשר שלו לחב"ד גם אם באופן קלוש). ג - אם יש מספיק מידע, לענ"ד גם בני דודים שניים ראויים לערך. ד' - לדעתי דוקוא כן, ובכל אופן, זה לא מה שמשמע מהניסוח. ה - 1) אם כך אז זה לא בגלל שהם מהדור הקודם, אלא בגלל שהם נשאו במשרה חשובה, וממילא גם יהודי בן דורנו שנושא במשרות כמוהם יכול להיות זכאי לערך, ובתרגום לעברית - אתה מודה שאין הגיון לחילוק בין בני זמננו לבני הדורות הקודמים. 2) רבותינו נשיאינו בפירוש כתבו רבות גם את תולדות חייהם של חסידים שלא נשאו במשרות חשובות, אלא היו 'סתם' יהודים תמימים ויראי אלוקים. עיין ערך שלמה באשעס וגבריאל נושא חן שלא נשאו באף משרה, ואני מסתפק אם היית עובר בשתיקה אם היה ערך שכזה על חסיד בן דורנו... ו - למה לא כמו במחנכים, שאם הוא עוסק בזה כחמש שנים, היינו שהוא עוסק בזה כמקצוע - אז הוא זכאי לערך. ז' - 1) לא נראה לי הגיוני שהזמרים יופיעו לפני גדולי ישראל בסדר הפסקאות בדף. 2) כן, אפילו זה. ואגב, זה כנראה קשור עם חילוקי הדעות ביננו בקשר לאות ב'. ח' - גם אם אתה צודק, צריך לערוך את זה בקצרה ובתמציתיות. אבל בלי קשר, זה אמור להיות דף שמאגד את כל הכללים ליצירת הערכים, היינו איזו אישיות ראויה לערך ואיזו לא, ולא לאופן עריכת הדפים. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ז באב ה'תשע"ג • 13:47, 23 ביולי 2013 (UTC)
ערכתי ורק אז נכנסתי לשיחה
מתנצל, ראובן, אם אתה לא מסכים בכלל עם השינויים, שחזר את כולם, אם אתה מסכים עם חלקם, אנא הותר אותם ושחזר את השאר, ונמשיך לדון כאן בדף השיחה. --שיע • שיחה ט"ז באב ה'תשע"ג 16:19, 23 ביולי 2013 (UTC)