י' בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף
(דף חדש: {{חודש טבת}} '''י' בטבת''' הוא היום העשירי בחודש טבת ויום צום על תחילת המצור על ירושלים שבסופה נחרבה …) |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
*ג'של"ו - תחילת המצור על [[ירושלים]], על ידי נבוכדנאצר מלך בבל. | *ג'של"ו - תחילת המצור על [[ירושלים]], על ידי נבוכדנאצר מלך בבל. | ||
*שע"א - רבי יהודה לייב איילנבורג, מחבר ספר 'מנחת יהודה', נפטר. | *שע"א - רבי יהודה לייב איילנבורג, מחבר ספר 'מנחת יהודה', נפטר. | ||
*תר"ה - רבי [[נתן מברסלב]], תלמידו ומעתיק שמועתו של [[רבי נחמן מברסלב]], מחבר ספר 'ליקוטי הלכות', נפטר. | *[[תר"ה]] - רבי [[נתן מברסלב]], תלמידו ומעתיק שמועתו של [[רבי נחמן מברסלב]], מחבר ספר 'ליקוטי הלכות', נפטר. | ||
*[[תרי"ח]] - רבי שבתי יגל, ראש ישיבת 'מתיבתא עץ חיים דסלאנים' - [[רמת גן]], נפטר. | *[[תרי"ח]] - רבי שבתי יגל, ראש ישיבת 'מתיבתא עץ חיים דסלאנים' - [[רמת גן]], נפטר. | ||
*[[תש"נ]] - רבי אברהם אבא לייפער מ[[פיטסבורג]], [[אשדוד]], נפטר. | *[[תש"נ]] - רבי אברהם אבא לייפער מ[[פיטסבורג]], [[אשדוד]], נפטר. |
גרסה מ־18:55, 7 בינואר 2011
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י' בטבת הוא היום העשירי בחודש טבת ויום צום על תחילת המצור על ירושלים שבסופה נחרבה בית המקדש הראשון בידי נבוכדנצר מלך בבל.
אירועים ביהדות
- ג'של"ו - תחילת המצור על ירושלים, על ידי נבוכדנאצר מלך בבל.
- שע"א - רבי יהודה לייב איילנבורג, מחבר ספר 'מנחת יהודה', נפטר.
- תר"ה - רבי נתן מברסלב, תלמידו ומעתיק שמועתו של רבי נחמן מברסלב, מחבר ספר 'ליקוטי הלכות', נפטר.
- תרי"ח - רבי שבתי יגל, ראש ישיבת 'מתיבתא עץ חיים דסלאנים' - רמת גן, נפטר.
- תש"נ - רבי אברהם אבא לייפער מפיטסבורג, אשדוד, נפטר.
ימי חב"ד
- תר"ז - רבי שלמה זלמן שניאורסון, נכדו של אדמו"ר הצמח צדק, התחתן.
- תשל"א - מרת נחמה דינה שניאורסון, אשת אדמו"ר הריי"צ, נפטרה ומנוחתה כבוד בניו יורק.
הפתגם היומי - י' בטבת - מלוח היום יום |
---|
תענית, סליחות, אבינו מלכנו.
מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון און בחולם, שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר איך זאג אזוי, איך האלט אזוי, כי כל "איך" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות. תרגום מאידיש: מענה הצמח צדק על יחידות: כתיב "יעזוב רשע דרכו ואיש און מחשבותיו גו'". "און" הוא מלשון אוֹן בחולם שפירושו כח ועוז. וכשם ד"יעזוב רשע דרכו" זהו דבר המוכרח, אשר בלא תשובה אי אפשר לגשת אל הקדש, הנה כמו כן צריך האיש און, כלומר איש החזק בדעת עצמו, לעזוב מחשבותיו, ולא יאמר אני אומר כך, אני אוחז כך, כי כל "אני" ומציאות הוא מקור הרע וגורם פירוד לבבות. |