כ"ד בתשרי: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 15: | שורה 15: | ||
*[[תקס"א]] - אדמו"ר הזקן נסע למאסרו השני ב[[פטרבורג]]. | *[[תקס"א]] - אדמו"ר הזקן נסע למאסרו השני ב[[פטרבורג]]. | ||
*[[תרפ"ח]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] עזב את [[רוסיה]] והתיישב בעיר [[ריגא]] שבלטביא, על פי הזמנת הקהילה היהודית. | *[[תרפ"ח]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] עזב את [[רוסיה]] והתיישב בעיר [[ריגא]] שבלטביא, על פי הזמנת הקהילה היהודית. | ||
*ביום זה (השנה לא ידועה) - מרת [[רחל ינובסקי]], | *ביום זה (השנה לא ידועה) - מרת [[רחל ינובסקי]], זקנת [[הרבי]], נהרגה על קידוש השם. | ||
{{להיום יום|כ"ד|תשרי}} | {{להיום יום|כ"ד|תשרי}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד|א כד]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד|א כד]] |
גרסה מ־05:08, 13 באוקטובר 2010
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ד בתשרי הוא היום העשרים וארבעה בחודש תשרי ואיסרו חג הסוכות בחוץ לארץ.
אירועים ביהדות
- ג'תיד - עם ישראל התאסף בצום ושק ונשבע ללכת בדרך התורה.
- תקנ"ה - רבי יום טוב ליפמן הלפרין, מחבר הבפרים 'קדושת יו"ט' ו'מלאכת יו"ט', נפטר.
- תקמ"ב - רבי יעקב יוסף מפולנאה, מחבר ספר 'תולדות יעקב יוסף', נפטר.
- תק"ס - רבי יוסף אבן חסון מסלוניקי, מחבר ספר 'בית המלך', נפטר.
- תרמ"ד - רבי אברהם יהודה לייב הכהן שוורץ, אב"ד מאד, מחבר ספר 'קול אריה', נפטר.
- תשנ"ו - רבי חיים זנויל אברמוביץ' מריבניץ, נפטר.
- תרנ"ח - רבי שמואל ישראל, רבה של טיטואן–מרוקו, נפטר.
ימי חב"ד
- תקנ"ט - אדמו"ר הזקן נלקח למאסרו הראשון בפטרבורג.
- תקס"א - אדמו"ר הזקן נסע למאסרו השני בפטרבורג.
- תרפ"ח - אדמו"ר הריי"צ עזב את רוסיה והתיישב בעיר ריגא שבלטביא, על פי הזמנת הקהילה היהודית.
- ביום זה (השנה לא ידועה) - מרת רחל ינובסקי, זקנת הרבי, נהרגה על קידוש השם.
הפתגם היומי - כ"ד בתשרי - מלוח היום יום |
---|
התוועדות - 'פארבריינגען' - ברבים בכלל, ובשבת או במוצאי שבת בפרט, היא אחת היסודות בדרכי החסידים והחסידות, ופתח ומבוא למצוה היסודית דאהבת ישראל.
רובא דרובא, הנה בכל התוועדות הרי ראשי המדברים תובעים מאת המסובים שיטיבו הנהגותיהם ודרכיהם, שיקבעו עתים ללמוד דא"ח ושישמרו הקביעות, ואשר הלימוד יהיה על מנת ללמוד ולקיים. - והנה כללות ענין ואופן התוכחה מבואר היטב בד"ה "ואם רוח המושל" (קונטרס למ"ד) אשר ראוי לכל אחד ואחד מאנ"ש ללמדו היטב אדעתא דנפשיה [כדבר ה"נוגע" לעצמו], אמנם הוכחה זו בעת ההתוועדות היא רק על דברים וענינים שאין בהם משום הלבנת פנים ולא כלום, כמו שהיה מאז ומקדם, אשר איש את רעהו הוכיחו באהבה ובחיבה גדולה. |