משתמש:שלום/יעמוד מלך מבית דוד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
== הרבי כמלך הדור ==
== הרבי כמלך הדור ==


הרבי שליט"א לאורך כל שנות נשיאותו כתב [[מכתב כללי|מכתבים כלליים]] אל בני ישראל בכל מקום שהם, מכתבים כלליים לנשי ובנות ישראל, וכן אל כל ילדי ישראל. כך גם מכתבים אל האדמו"רים. אל כל סוג מעם ישראל מתייחס הרבי שליט"א כנשיא הדור, מורה הוראות ונותן עצות בנוגע לעבודת ה', כמלך ממש המתייחס לכלאחד ואחד מבני ישראל.
הרבי זצוק"ל לאורך כל שנות נשיאותו כתב [[מכתב כללי|מכתבים כלליים]] אל בני ישראל בכל מקום שהם, מכתבים כלליים לנשי ובנות ישראל, וכן אל כל ילדי ישראל. כך גם מכתבים אל האדמו"רים. אל כל סוג מעם ישראל מתייחס הרבי זצוק"ל כנשיא הדור, מורה הוראות ונותן עצות בנוגע לעבודת ה', כמלך ממש המתייחס לכלאחד ואחד מבני ישראל.


הרבי דואג לכל עניין הקשור לעם ישראל העומד על הפרק, ונלחם למען עם ישראל [[ילחם מלחמות ה'|לוחם מלחמות השם]] למען עם ישראל - [[שלימות התורה]], [[שלימות העם]] ו[[שלימות הארץ]].
הרבי דואג לכל עניין הקשור לעם ישראל העומד על הפרק, ונלחם למען עם ישראל [[ילחם מלחמות ה'|לוחם מלחמות השם]] למען עם ישראל - [[שלימות התורה]], [[שלימות העם]] ו[[שלימות הארץ]].


הרבי דואג לאלפי שלוחים, ובמשך שישים שנות נשיאותו שלח אלפי שלוחים לכל העולם, אשר דואגים לעם ישראל, למצבו הגשמי והרוחני.
הרבי דואג לאלפי שלוחים, ובמשך שישים שנות נשיאותו שלח אלפי שלוחים לכל העולם, אשר דואגים לעם ישראל, למצבו הגשמי והרוחני.
עם זאת, המלך עליו דיבר הרמב"ם הוא מנהיג פוליטי, שעומד בראש מערכת שלטונית ודן דיני נפשות.


== מיוחס לבית דוד ==
== מיוחס לבית דוד ==


רבותינו נשיאינו העידו על עצמם כי הם מבית דוד, המיוחסים ל[[מהר"ל מפראג]] שהוא מיוחס לדוד המלך. אף הרבי מלך המשיח מעיד כי אביו הגאון המקובל [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד".  
רבותינו נשיאינו העידו על עצמם כי הם מבית דוד, המיוחסים ל[[מהר"ל מפראג]] שהוא מיוחס לדוד המלך. אף הרבי מלך המשיח מעיד כי אביו הגאון המקובל [[רבי לוי יצחק שניאורסון]] זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד". עם זאת, אפילו הכהנים שבימינו שמיוחסים לאהרון הכהן אסורים באכילת תרומות ומעשרות והמוציא מחברו עליו הראיה.


=== שלשלת היחס של [[הרבי]] עד לדוד המלך ===
=== שלשלת היחס של [[הרבי]] עד לדוד המלך ===
שורה 57: שורה 59:
אך יש אומרים כי על פי ההלכה אין משיח צריך להיות מיוחס בן אחר בן לדוד המלך, אלא העיקר שהוא יהיה מזרע דוד, והראיה לזה:
אך יש אומרים כי על פי ההלכה אין משיח צריך להיות מיוחס בן אחר בן לדוד המלך, אלא העיקר שהוא יהיה מזרע דוד, והראיה לזה:


מרבי יהודה הנשיא שנאמר עליו<REF>סנהדרין צח ב.</REF> אי מן חייא כגון רבי יהודה הנשיא. ופירש רש"י אם משיח מאותן שחיים עכשיו, וודאי היינו רבינו הקדוש דסובל תחלואים, וחסיד גמור הוה כדאמרינן בב"מ. ואם היה מאותן שמתו כבר היה דניאל איש חמודות שנדון ביסורים בגוב אריות וחסיד גמור היה. והאי כגון לאו דווקא עכ"ל [[רש"י]]. כלומר: האי "כגון" אינו "דווקא" כגון - דוגמא, אלא וודאי היינו רבי הקדוש.
מרבי יהודה הנשיא שנאמר עליו<REF>סנהדרין צח ב.</REF> אי מן חייא כגון רבי יהודה הנשיא. ופירש רש"י אם משיח מאותן שחיים עכשיו, וודאי היינו רבינו הקדוש דסובל תחלואים, וחסיד גמור הוה כדאמרינן בב"מ. ואם היה מאותן שמתו כבר היה דניאל איש חמודות שנדון ביסורים בגוב אריות וחסיד גמור היה. והאי כגון לאו דווקא עכ"ל [[רש"י]]. כלומר: האי "כגון" אינו "דווקא" כגון - דוגמא, אלא וודאי היינו רבי הקדוש. ועם זאת יש לישנא אחרינה ברש"י שם שהכוונה לאו דווקא ממש, כלומר המשיח יהיה דוגמת רבינו הקדוש או דוגמת דניאל אך לא בהכרח אחד מהם והיא עיקר.


והוא לא היה בן אחר בן, וכן המעתיק את פירוש [[הרמב״ם]] למשנה כתב<REF>בהקדמתו לפירוש הרמב״ם לסדר נשים</REF> בזה״ל: וזה החיבור הגדול הנקרא שישה סדרי משנה חיברו רבינו הקדוש אשר שמו המיוחד לו רבי יהודה הנשיא שהוא מבית דוד לא מזרע שלמה כדאיתא בכתובות<REF>ס״ב:</REF> רבי אתיא משפטיה - בן דוד - בן אביטל - אשת דוד. ע״כ.
והוא לא היה בן אחר בן, וכן המעתיק את פירוש [[הרמב״ם]] למשנה כתב<REF>בהקדמתו לפירוש הרמב״ם לסדר נשים</REF> בזה״ל: וזה החיבור הגדול הנקרא שישה סדרי משנה חיברו רבינו הקדוש אשר שמו המיוחד לו רבי יהודה הנשיא שהוא מבית דוד לא מזרע שלמה כדאיתא בכתובות<REF>ס״ב:</REF> רבי אתיא משפטיה - בן דוד - בן אביטל - אשת דוד. ע״כ.
משתמש אלמוני