משתמש:ז.ר./שם הוי' בסדר השתלשלות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "בס"ד {| class="wikitable sortable mw-collapsible" | colspan="8" |'''<nowiki>שם הויה</nowiki> ב<nowiki>סדר השתלשלות</nowiki>''' |- | |'''ב<nowiki>ספירות</nowiki>''' |'''ב<nowiki>נפש האדם</nowiki>''' | |'''ב<nowiki>עולמות הכלליים</nowiki>''' | |'''ב<nowiki>אבי"ע</nowiki>''' | |- |אנכי מי שאנכי, דלא איתרמז בשום אות וקוץ | |<nowiki>עצם הנפ...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בס"ד | בס"ד | ||
{| class="wikitable sortable mw-collapsible" | {| class="wikitable sortable mw-collapsible" | ||
| colspan=" | | colspan="7" |'''[[הוי"ה (שם)|שם הויה]] ב[[סדר השתלשלות]]''' | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
|'''ב[[ספירות]]''' | |||
|'''ב[[אבי"ע (השתלשלות כללית)|עולמות הכלליים]]''' | |||
|'''ב[[עולמות אצילות בריאה יצירה עשיה|אבי"ע]]''' | |||
|ב[[עולם הגשמי]] | |||
|'''ב[[נפש אלוקית|נפש האדם]]''' | |||
| ב[[גוף האדם]]<ref>ד"ה וידבר אלקים תשכ"ט, סה"מ מלוקט ד', אות ד. </ref> | |||
| ב[[עבודת השם]]<ref>[[אגרת התשובה - פרק ד']].</ref> | |||
|- | |- | ||
| | |[[קוצו של יוד|קוצו של יו"ד]]<ref>כל הנ"ל הוא מה שרמוז בקוץ עכ"פ. ויש בחינת [[אנכי מי שאנכי, דלא איתרמז בשום אות וקוץ]], וכמו"כ אפילו יחדה הוא מהחמשה שמות שנקראו '''לה''' לנשמה, ויש עצם הנפש עצמה.</ref> | ||
|[[כתר]] | |||
| | |||
| | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
|[[יחידה]] | |||
| | | | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
| | |[[יו"ד]] | ||
| | |[[ספירת החכמה|חכמה]] | ||
| | |[[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום הראשון|צמצום]] | ||
| | |[[עולם האצילות|אצילות]] | ||
| | |[[מדבר (מין)|מדבר]] | ||
| | |[[חיה (חלק הנפש)|חיה]] | ||
| | |[[ראש]] | ||
| | |להשכיל | ||
|- | |- | ||
| | |[[ה"א עילאה|ה"א]] | ||
| | |[[ספירת הבינה|בינה]] | ||
| | |[[אדם קדמון|א"ק]] | ||
| | |[[עולם הבריאה|בריאה]] | ||
| | |[[חי]] | ||
| | |[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] | ||
| | |[[אצבעות]] ה[[יד]] | ||
| | |להתבונן | ||
|- | |- | ||
| | |[[וא"ו]] | ||
| | |[[זעיר אנפין|ז"א]] | ||
| | |[[כתר]] | ||
| | |[[עולם היצירה|יצירה]] | ||
| | |[[צומח]] | ||
| | |[[רוח (חלק הנפש)|רוח]] | ||
| | |[[גוף]] | ||
| | | rowspan="2" |[[דיבור (לבוש)|דיבור]] ו[[מעשה]] | ||
|- | |- | ||
| | |[[ה"א תתאה|ה"א]] | ||
| | |[[ספירת המלכות|מלכות]] | ||
| | |[[עולם האצילות|אצילות]] | ||
| | |[[עולם העשייה|עשיה]] | ||
| | |[[דומם]] | ||
| | |[[נפש (חלק הנפש)|נפש]] | ||
| | |[[אצבעות]] ה[[רגל]] | ||
|} | |} |
גרסה אחרונה מ־03:13, 12 בנובמבר 2024
בס"ד
שם הויה בסדר השתלשלות | |||||||
בספירות | בעולמות הכלליים | באבי"ע | בעולם הגשמי | בנפש האדם | בגוף האדם[1] | בעבודת השם[2] | |
קוצו של יו"ד[3] | כתר | יחידה | |||||
יו"ד | חכמה | אור אין סוף שלפני הצמצום | אצילות | מדבר | חיה | ראש | להשכיל |
ה"א | בינה | א"ק | בריאה | חי | נשמה | אצבעות היד | להתבונן |
וא"ו | ז"א | כתר | יצירה | צומח | רוח | גוף | דיבור ומעשה |
ה"א | מלכות | אצילות | עשיה | דומם | נפש | אצבעות הרגל |
- ↑ ד"ה וידבר אלקים תשכ"ט, סה"מ מלוקט ד', אות ד.
- ↑ אגרת התשובה - פרק ד'.
- ↑ כל הנ"ל הוא מה שרמוז בקוץ עכ"פ. ויש בחינת אנכי מי שאנכי, דלא איתרמז בשום אות וקוץ, וכמו"כ אפילו יחדה הוא מהחמשה שמות שנקראו לה לנשמה, ויש עצם הנפש עצמה.