שיחה:דברי משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏בושה: פסקה חדשה)
שורה 46: שורה 46:


== בושה ==
== בושה ==


לא יאומן כי יסופר!
לא יאומן כי יסופר!
שורה 71: שורה 70:


פה מדובר אודות מוסד שלא היה ולא נברא, אלא שמצא לעצמו בקעה להתגדר בה (ש"הרי" אינם (=המשיחיסטים) קונים התורת מנחם, וכיצד ילמדו שיחותי של אד"ש מה"מ שיל"ו? [ככל הנראה למדו עד תשע"ז מתוך כרכי השיחו"ק, כולל הTTT שאינם יודעים דעם רבינס שפראך...]), {ולהעיר וצ"ע מדיני השגת גבול, ואכמ"ל}.
פה מדובר אודות מוסד שלא היה ולא נברא, אלא שמצא לעצמו בקעה להתגדר בה (ש"הרי" אינם (=המשיחיסטים) קונים התורת מנחם, וכיצד ילמדו שיחותי של אד"ש מה"מ שיל"ו? [ככל הנראה למדו עד תשע"ז מתוך כרכי השיחו"ק, כולל הTTT שאינם יודעים דעם רבינס שפראך...]), {ולהעיר וצ"ע מדיני השגת גבול, ואכמ"ל}.
ונפלאתי גם נדכתי עד מאוד אשר ראיתי, שגם באתר המתיימר להיות בבחי' ממוצע ישנם כאלו ערכים...


[[משתמש:XXX|XXX]] - [[שיחת משתמש:XXX|שיחה]], 20:16, י"ד בסיוון, ה'תשפ"ד 20:16, 20 ביוני 2024 (IDT)
[[משתמש:XXX|XXX]] - [[שיחת משתמש:XXX|שיחה]], 20:16, י"ד בסיוון, ה'תשפ"ד 20:16, 20 ביוני 2024 (IDT)

גרסה מ־21:07, 20 ביוני 2024

לא מספיקה סידרת 'תורת מנחם'??? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

על מי השאלה, על המו"ל או על חב"דפדיה?
אם השאלה על חב"דפדיה, זו כלל לא שאלה, כי זוהי אנציקלופדיה שמתארת עובדות.
ואם השאלה היא על המו"ל, לך דבר איתו! • כתית למאורבית הבד 21:36, י"ב בניסן, ה'תש"ף (6 באפר' למניינם), ימות המשיח 21:36, 6 באפריל 2020 (IST)
עבורי המעלה העיקרית של הסדרה היא שיש לראשונה הוצאה מסודרת של היומנים השונים משולבים ערוכים ומפורטים, דברי הרבי במהלך חלוקת הדולרים, ועבודה דומה לתורת מנחם שמתחילה מהצד ההפוך של השנים, כך שבזכות זה יהיה בעריכה מחודשת ומהודרת את השנים תש"מ-תשנ"ב עשר שנים מוקדם יותר (מה שיעזור גם ללה"ק, כידוע שספרי המכון להפצת תוש"מ נמצאת תדיר על שולחנות עורכי לה"ק, ועיני ראו ולא זר). להתראות - שיחה, 10:05, י"ג בניסן, ה'תש"ף 10:05, 7 באפריל 2020 (IST)
א. בתורת מנחם אם יש מוגה מכניסים אותו ולא את הבלתי מוגה, דבר שגורם לכך שרוב הדברים שכתובים בדברי משיח כעת לא נמצאים שם כי בשנים האחרונות רוב השיחות והמאמרים הוגהו. ב. עריכה - בתורת מנחם החומר ערוך מאוד עד כדי שינוי סדר העניינים ושינוי לשון כך שיש הרבה שינויים תוכניים בשיחות (ניתן לראות בשיחה:המכון להפצת תורתו של משיח#הערות ממערכת המכון את דברי העורך לגבי שיחות שנערכו ע"פ הדברמ רבו"נ עליהם נבנתה השיחה או מאמרים משוחזרים ע"פ זיכרון מהיום...). ג. בדברי משיח יש עוד כמה מעלות אחרות כמו ר"ד מדולרים, תמליל של השיחות בימי החול, יומנים ערוכים ומסודרים, מפתח גאולה ומשיח. זה מספיק כדי שזה יהיה שונה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"ג בניסן ה'תש"ף • 17:36, 7 באפריל 2020 (IST)
אתה צודק כמובן, רק דיברתי מהי המעלה עבורי, כיוון שאם נכנסים לשאלות של עריכה, יהיו כאלו שיגידו שהם אלה שהוסמכו על ידי הרבי לערוך, לכן כתבתי מנקודת מבט של המשתמש. להתראות - שיחה, 22:44, י"ג בניסן, ה'תש"ף 22:44, 7 באפריל 2020 (IST)
לא חלקתי עליך ועל מר כתית, הוספתי הסבר על השינויים בין שני הסדרות כתשובה לשאלה למה צריך שני ערכים וא"כ זה גם לא משנה למי יש הוראה וכו' ואדרבה באם יש זה מראה יותר על השוני ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • י"ד בניסן ה'תש"ף • 21:58, 8 באפריל 2020 (IST)

הועבר מדף שיחה של היכל הבעש"ט.

אגב, מי נזכר במאמרים ששמע לפני 40 שנה? יואל? אויפעפענען - שיחה, 18:41, כ"ג בתמוז, ה'תש"ף 18:41, 15 ביולי 2020 (UTC)

איך אפשר לכתוב כזה דבר, כאשר רג"א ורל"א לא בפנים? ולא הבנתי מה כתבת על יואל. המאמרים שפורסמו בהיכל, זה רובם מאמרים מתוך מעיינתך, וחלק מתוך עוד מקומות. א' מחב"ד - שיחה, 19:01, כ"ג בתמוז, ה'תש"ף 19:01, 15 ביולי 2020 (UTC)
אני סך הכל ניסחתי את עריכת א' מחב"ד, לגבי ר' יואל - כן, וזה לא חשיפה אני יכול לציין לך למאמר שקיבל בן 7 שורות ובספר נדפסו כמה עמודים... ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 19:04 • כ"ג בתמוז ה'תש"ף

אם יוכל משתמש:חלוקת קונטרסים לבאר לי הקטן מי קיבל ממי ובאיזה ספר?אויפעפענען - שיחה, 00:51, כ"ד בתמוז, ה'תש"ף 00:51, 16 ביולי 2020 (UTC)

בספר התוועדויות אספו הנחות מאנשים שרשמו בשעתו את המאמרים והשיחות והגיעו אליו עם הנחה בת 7 שורות ומאחר והוא זכר את המאמר מאז אמירתו הוא נדפס בספר בכמה עמודים. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:58 • כ"ד בתמוז ה'תש"ף
ואיך זה קשור להיכל הבעש"ט?אויפעפענען - שיחה, 01:00, כ"ד בתמוז, ה'תש"ף 01:00, 16 ביולי 2020 (UTC)
שאם כתוב בערך שיש חשיפות בקשר למאמרים וזה קשור אליו זה מאוד הגיוני שזה אכן קרה גם אם לא התפרסם בעוד מקומות קודם, לכן לא מחקתי ישר אבל ביקשתי מקור לכך ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:21 • כ"ד בתמוז ה'תש"ף
אה, כוונתו הייתה ל'מאמרים' של הרי"כ עצמו, לא למאמרי הרבי אויפעפענען - שיחה, 12:50, כ"ד בתמוז, ה'תש"ף 12:50, 16 ביולי 2020 (UTC)
אז מה הפירוש 'משמו'? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 18:57 • כ"ד בתמוז ה'תש"ף
שמישהו כתב את זה מתוך שיעורים שלו. ואגב הסיפור על המאמר של השורות שהפך לעמודים הוא בדיה מצוצה מן האצבע. יש הרבה בעיות בסדרה הזאת אבל הם לא קשורים לרי"כ. 62.128.56.7 00:00, 19 ביולי 2020 (UTC)
יש לסיפור מקור מאוד אמין שבדק את זה בעצמו ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 02:36 • כ"ז בתמוז ה'תש"ף
אני אמין מאד ובדקתי את זה בעצמי וזה ידוע לכל מי שמכיר קצת איך העסק עובד. המדיניות של חש"ב שהוא לא מכניס שום 'הנחה' שלא נכתבה בשעת מעשה נקודה. הבעיה היא שד"פ עושה מה שליבו חפץ (קצת כמו שי"ג עושה בד"מ...), אבל זה מדעתו הרחבה ולא קשור לזכרון שיש או אין ליואל.

חלאס, זה לא המקום כלל של המריבות הללו, יש ערכים מיוחדים שבהם מקללים הצדדים זה את זה. (כל הקשר לכאן הגיע מחוסר הבנה פשוטה, מה הפשט מאמרים של יואל כהן).

לא אמרתי שהוא הכניס הנחה חדשה אלא שהוא פיתח הנחה ישנה ולא באופן של הרחבה אלא של זיכרון. אשמח שתגיד לי בפרטי (אולי במייל) במה י"ג עושה מה שליבו חפץ ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 17:11 • כ"ח בתמוז ה'תש"ף
במחלת כבוד מפעיל מערכת נכבד, הקשר לערך הזה? ולשיחת הערך הזה? א' מחב"ד - שיחה, 17:44, כ"ח בתמוז, ה'תש"ף 17:44, 20 ביולי 2020 (UTC)
זה מה שאני אומר. ש'זכרון' לא קביל אצל חש"ב. כל השינויים הם ע"פ חשבונות של 'עריכה' של ד"פ ע"פ המבאמרים עליהם היה מבוסס המאמר וכו'. שום דבר לא נעשה ע"פ זכרון של יואל. י"ג מרכיב הנחות שונות להנחה אחת בסדרת דברי משיח ע"פ השערה בלבד. שזה בסדר אבל התוצאה רחוקה ממה שהרבי אמר. וזה גם בסדר.
לא הבנתי למה תוצאה רחוקה ממה שהרבי אמר אם זה כתוב בהנחה. אגב, דבר שכתוב רק בהנחה אחת הוא מכניס להערה בכותרת "בהנחה אחרת נכתב.." או "באחת ההנחות נכתב.." וכד' ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 22:03 • כ"ח בתמוז ה'תש"ף
עצה פשוטה: קח דברי משיח תש"נ ואילך (כלומר ואחורה) ותשווה בין הד"מ לבין ההנחות השונות. (להבדיל מתנש"א תשנ"ב שבאופן כללי הוא התבסס על הנחת השיחו"ק עם שינויים קלים).
לא הבנתי למה זה אמין וזה לא (ובפרט אם הוא לוקח משתי הנחות). אם אתה מתכוון לשיחות קודש בלשון הקודש אז הוא זה שהוציא את זה (ב' כרכים) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 12:18 • כ"ט בתמוז ה'תש"ף

שינוי התמונה

אני חושב שכבר הגיע זמן להחליף תמונה. התמונה שנמצאת כעת היא עלובה ביותר ביחוד שכעת הסדרה הכפילה את עצמה ויותר. אשמח שמי שיש בידו תמונה כזאת שיעלה אותה, שתכבד את הסדרה שאמורה להיות הסדרה הגדולה ביותר בתורתו של הרבי שליט"א מה"מ. תודה. --משהו - שיחה, 19:28, ח' באדר, ה'תשפ"א 19:28, 20 בפברואר 2021 (UTC)מתגייסים ומרימים את כבוד ליובאוויטש. חבדפדיה.

בוצע ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 15:22 • י"ט בניסן ה'תשפ"א

מאמרים

נכתב בפנים הערך שהסדרה כוללת גם מאמרים (וכך נכתב גם בערך המכון להפצת תורתו של משיח), האם פרט זה נכון?--דורשים ופועלים גאולה נאו! 15:33, 9 באוגוסט 2023 (UTC)

משתמש:יוסף יצחק קעניג פוצ'קע כן, כנראה לא שמת לב לכך בגלל שבכרכים של נ, נ"א, נ"ב, אין מאמרים כי הרבי לא אמר, תסתכל אבל בדברי משיח של מ"ח, ומצה זו ואנכי הוי' אלוקיך מ"ט, תראה שיש שם מאמרים. --משתמש: ברכת הגאולה חושב שיש לך ידע תורני? נראה אותך במיזם תרי"ג! 01:16, 24 באפריל 2024 (IDT)

בושה

לא יאומן כי יסופר!

נכנסתי ז"ע לחב"דפדיה, - אשר כפי ששמעתי עליה ששמעה יוצא לפניה וכו'. - ציפיתי למצוא אתר מהימן המתנהל בצורה שפויה (אמנם עם נטיית - מה לצד המשיחיסטי, אבל "באופן המתקבל"...)

והנה, לפליאתי, אני מוצא תחת התגית "תורת הרבי" (שאמורה, ככל הנראה להכיל את דברי תורתו של הרבי) את ה'מכון להפצת תורתו של משיח', ובהם גופא - את סדרת "תורתו של משיח", כשהכוונה, ככל הנראה, לרבינו,

אולם, הייתכן מוסד המתימר לשאת על גביו את שמו של הרבי (והא גופא טעמא בעי, דהלא התנגד רבינו לפירסום זהותו ככו', ראה ואכמ"ל, דכבר דשו בו -) ופועל בניגוד להוראותיו המפורשות אשר (משיחת ש"פ ויקהל תשי"ד): "ברצוני להבהיר עתה ענין נוסף: ישנו מכתב מכ"ק מו"ח אדמו"ר, שכל הענינים השייכים לנשיאי חסידי חב"ד – מאמרים, שיחות ומכתבים – אסור להדפיסם ללא רשות, ואם מדפיסים אותם ללא רשות – עלול לצאת מזה קלקול. העולם איננו "רשות הרבים", אלא "רשות היחיד" השייך ל"יחידו של עולם". ובמילא, אין כל אחד "בעל-הבית" לעשות מה שרוצה, בחשבו, שאם יעשה זאת מפנימיות לבו, אזי יתקן, ואם יעשה זאת מחיצוניות לבו, הרי פעם כך ופעם כך ("ווי אַמאָל")... – אין הדבר כן, כאמור, שהוא לא "בעל-הבית" לעשות כרצונו, כי העולם הוא "רשות היחיד" ששייך להקב"ה.ובפרט כשמדובר אודות מכתבים השייכים לכ"ק מו"ח אדמו"ר – הרי בודאי שיש להם "בעל-הבית", ולכן כשרוצים להדפיסם – יש לבקש רשות. המדובר איננו לגבי העבר. אלו שעשו זאת בעבר – אם כוונתם היתה רצוי', לא יקלקלו בכך, ואולי אדרבה – אף יתקנו. כוונת הדברים היא על להבא – שכאשר רוצים להדפיס דבר-מה מרבותינו נשיאינו, יש צורך לבקש רשות; מה להדפיס, מתי להדפיס, וכיצד להדפיס.

ומה שבאים בשאלות ובטענות: מה איכפת שמדפיסים את המכתבים, הרי הרבי כתב את המכתב, ולמה לא להדפיסו כו' – הרי כל הקושיות וכו' שמקשים על כ"ק מו"ח אדמו"ר, לא איכפת לי ("עס אַרט מיר ניט"). – הרבי נמצא עתה בעולם האמת, וגם בהיותו בעלמא דין, הרי איתא באגה"ק ש"חיי הצדיק אינם חיים בשריים כ"א חיים רוחניים שהם אמונה יראה ואהבה, כי באמונה כתיב50 וצדיק באמונתו יחי', וביראה כתיב51 יראת ה' לחיים, ובאהבה כתיב52 רודף צדקה וחסד ימצא חיים". אין צורך לחסוך ("איינשפּאָרן") טירחא מהרבי על-ידי הדפסת ענינים השייכים לו ללא רשות. מה שהרבי רוצה לפרסם – הוא יפרסם בעצמו, וימצא על-ידי מי לעשות זאת, ואין צורך "לחסוך לו עבודה"...

עיי"ש.

וכהנה רבות.

ולהוסיף, אשר אין המדובר פה אודות הוצאות כדוגמת "וועד להפצת שיחות" אשר יש להם אי - אלו הסברים, ביאורים ותירוצים איך יש להם הזכות -

פה מדובר אודות מוסד שלא היה ולא נברא, אלא שמצא לעצמו בקעה להתגדר בה (ש"הרי" אינם (=המשיחיסטים) קונים התורת מנחם, וכיצד ילמדו שיחותי של אד"ש מה"מ שיל"ו? [ככל הנראה למדו עד תשע"ז מתוך כרכי השיחו"ק, כולל הTTT שאינם יודעים דעם רבינס שפראך...]), {ולהעיר וצ"ע מדיני השגת גבול, ואכמ"ל}.

ונפלאתי גם נדכתי עד מאוד אשר ראיתי, שגם באתר המתיימר להיות בבחי' ממוצע ישנם כאלו ערכים...

XXX - שיחה, 20:16, י"ד בסיוון, ה'תשפ"ד 20:16, 20 ביוני 2024 (IDT)