אגודה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{עריכה}} | |||
"אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה. | "אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה. | ||
גרסה אחרונה מ־07:49, 23 בינואר 2024
ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
"אגודה" מורה על רבים, שאף על פי שמבחינתם העצמית הם שונים, או גם מנוגדים. מכל מקום הם מאוחדים וכלולים זה בזה.
ההתכללות היא למטרה חיובית, וכמו שאנו אומרים: ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם[1].
התכללות הניגודים אפשרי רק על ידי הביטול שבהם המאפשר את התכללותם והתאחדותם, ועל ידי הביטול נמשך להם אור עליון - המאחדם.
גם בספירות למעלה, על-אף היותן מנוגדות זה לזה, הנה על ידי ההתכללות וההתאחדות שלהן, שבא מפאת הביטול שבספירות התיקון - שבעולם האצילות, נמשך בהם ועל-ידם אור הכתר, ונמשך להאיר עד למטה מטה.
ובאופן מיוחד הנה ספירת המלכות נקראת אגודה מפני שבה מתאחדים ומתחברים כל הספירות והיא הקושרת כולם יחד.
וכן גם בעבודת ה' שצריכים "לאכללא שמאלא בימינא". ימין הוא אהבה ושמאל הוא יראה, ובכל אחד מהן ישנה מעלה שאינה בזולתה, וההתכללות בין שתי מדות אלו מביאה לעבודת ה' מושלמת.
הערות שוליים
- ↑ בנוסח תפלת ימים הנוראים.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")