י' במנחם אב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה |
(←נפטרו) |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
*[[ת"ש]] – הרב [[אליהו מיכל היילפרין]], סופר ואיש הגות, מאנשי חב"ד ב[[ירושלים]]. | *[[ת"ש]] – הרב [[אליהו מיכל היילפרין]], סופר ואיש הגות, מאנשי חב"ד ב[[ירושלים]]. | ||
*[[תשס"ד]] – הת' [[ברוך משה מקמל]]. | *[[תשס"ד]] – הת' [[ברוך משה מקמל]]. | ||
*[[תשפ"ג]] - הרב [[שלום בער בוטמן]]. | |||
{{להיום יום|י'|מנחם אב}} | {{להיום יום|י'|מנחם אב}} | ||
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש מנחם אב|ב י]] | [[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש מנחם אב|ב י]] | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־12:06, 28 ביולי 2023
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י' באב היום העשירי בחודש מנחם אב ועד חצות נוהגים חלק ממנהגי אבילות. כשתשעה באב חל בשבת נדחית התענית ליום זה.
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- א'תרנו – נח פתח את חלון התיבה ושלח את העורב[1].
- ב'קצ"ז – יששכר בן יעקב אבינו ולאה, נולד.
- ב'שי"ח – יששכר בן יעקב אבינו ולאה נפטר בו ביום לידתו.
- ג'של"ח – סיום חורבן בית ראשון והגליית שארית העם על ידי נבוזראדן.
- רנ"ח – יהודי פורטוגל מגורשים מארצם בפקודם המלך מנואל.
- תשס"ה – ביצוע תכנית 'ההתנתקות' – גירוש יהודי חבל עזה (גוש קטיף) וצפון השומרון.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תרס"ז – הרב יהודה לייב מנוחין – ראש כולל חב"ד בארץ הקודש.
- ת"ש – הרב אליהו מיכל היילפרין, סופר ואיש הגות, מאנשי חב"ד בירושלים.
- תשס"ד – הת' ברוך משה מקמל.
- תשפ"ג - הרב שלום בער בוטמן.
הפתגם היומי - י' במנחם אב - מלוח היום יום |
---|
מסיפורי אדוני אבי זקני מורי ורבי: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר רבינו הגדול שלש פעמים - בליאזנא - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בהחסידים מדות טובות. ב) ווען דער רבי וואלט ניט געשטעלט די דריי ווערטער "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - וואלט ער געהאט נאך פופציג טויזענט חסידים, אבער דער רבי מאנט מדת אמת.
תרגום מאידיש: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר רבינו הגדול שלש פעמים - בליאזנא - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בהחסידים מדות טובות. ב) אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת. |
הערות שוליים
- ↑ לשיטת הרמב"ן