משה בן נחמן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
רבי '''משה בן נחמן''', הידוע בכינויו '''הרמב"ן''', נולד בי"א '''ניסן''' ה'ל', היה אחד מגדולי הראשונים חכמי ספרד.
רבי '''משה בן נחמן''', הידוע בכינויו '''הרמב"ן''', נולד בי"א '''ניסן''' ה'ל', היה אחד מגדולי הראשונים חכמי ספרד.


מלבד חכמתו הגולדה והעצומה בתורת הנגלה, עליו כותב החיד"א שלגדולתו אין חקר וכל רז לא אניס ליה, ידועה גם גדלותו בחכמת הקבלה, ובמידה מסוימת יש הטוענים כי חכמתו בנושא זה היא מיוחדת מעל שאר גדולי הראשונים.
מלבד חכמתו הגדולה והעצומה בתורת הנגלה, עליו כותב ה[[חיד]] שלגדולתו אין חקר וכל רז לא אניס ליה, ידועה גם גדלותו בחכמת הקבלה, ובמידה מסוימת יש הטוענים כי חכמתו בנושא זה היא מיוחדת מעל שאר גדולי הראשונים.


חכמי הדורות אמרו כי בספרו על התורה גנוזים סודות רבים בתורת הקבלה.
חכמי הדורות אמרו כי בספרו על התורה גנוזים סודות רבים בתורת הקבלה.
שורה 8: שורה 7:
רבו בתורת הקבלה היה ר' אליעזר מגרמייזא בעל הרוקח.
רבו בתורת הקבלה היה ר' אליעזר מגרמייזא בעל הרוקח.


בחסידות חב"ד קיבלו להלכה את דיעותיו במיוחד בנושא תחיית המתים, ולמרות שבשאר הנושאים פסקו כמו הרמב"ם כיון שהוא הפוסק היחידי בעניני גאולה ומשיח, בנושא זה העדיפו את דעת הרמב"ן ושאר הראשונים כיון שהינם הרבים, הסוברים כי לעתיד לבוא יהיו חיים נצחיים.
בחסידות חב"ד קיבלו להלכה את דיעותיו במיוחד בנושא [[תחיית המתים]], ולמרות שבשאר הנושאים פסקו כמו [[הרמב"ם]] כיון שהוא הפוסק היחידי בעניני [[גאולה]] ו[[משיח]], בנושא זה העדיפו את דעת הרמב"ן ושאר הראשונים כיון שהינם הרבים, הסוברים כי לעתיד לבוא יהיו חיים נצחיים.


[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]

גרסה מ־21:12, 2 באפריל 2010

רבי משה בן נחמן, הידוע בכינויו הרמב"ן, נולד בי"א ניסן ה'ל', היה אחד מגדולי הראשונים חכמי ספרד.

מלבד חכמתו הגדולה והעצומה בתורת הנגלה, עליו כותב החיד"א שלגדולתו אין חקר וכל רז לא אניס ליה, ידועה גם גדלותו בחכמת הקבלה, ובמידה מסוימת יש הטוענים כי חכמתו בנושא זה היא מיוחדת מעל שאר גדולי הראשונים.

חכמי הדורות אמרו כי בספרו על התורה גנוזים סודות רבים בתורת הקבלה.

רבו בתורת הקבלה היה ר' אליעזר מגרמייזא בעל הרוקח.

בחסידות חב"ד קיבלו להלכה את דיעותיו במיוחד בנושא תחיית המתים, ולמרות שבשאר הנושאים פסקו כמו הרמב"ם כיון שהוא הפוסק היחידי בעניני גאולה ומשיח, בנושא זה העדיפו את דעת הרמב"ן ושאר הראשונים כיון שהינם הרבים, הסוברים כי לעתיד לבוא יהיו חיים נצחיים.