משתמש:מ"מ וילהלם/אורות מצויירים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(אני לא מבין בזה ככ אבל אין בתבנית את הערך)
שורה 6: שורה 6:
מהמעלות בשיטה זו: מה שהקב"ה יודע הכל בורא הכל ה"ז דבר אחד המיוחד בו ואין דבר אחר זולתו והוא עצמו המנהיג הכל (לפי השיטה ש[[אורות פשוטים]] נמצא שה[[כלים]] הם כדבר אחר זולתו ומשמע סותר ח"ו לענין [[יחודו ית']])
מהמעלות בשיטה זו: מה שהקב"ה יודע הכל בורא הכל ה"ז דבר אחד המיוחד בו ואין דבר אחר זולתו והוא עצמו המנהיג הכל (לפי השיטה ש[[אורות פשוטים]] נמצא שה[[כלים]] הם כדבר אחר זולתו ומשמע סותר ח"ו לענין [[יחודו ית']])
מהחסרונות בשיטה זו: ידיעתו יתברך בהברואים משתנה לפי התנהגותם ונמצא שינוי ח"ו בו יתברך (לפי השיטה ש[[אורות פשוטים]] האור נשאר בפשיטותו והשינוי הוא רק בהכלים)
מהחסרונות בשיטה זו: ידיעתו יתברך בהברואים משתנה לפי התנהגותם ונמצא שינוי ח"ו בו יתברך (לפי השיטה ש[[אורות פשוטים]] האור נשאר בפשיטותו והשינוי הוא רק בהכלים)
{{ספירות}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:קבוצות מושגים בחסידות]]

גרסה מ־00:08, 14 ביוני 2023

שיטת המערכת באורות דאצילות הוא שהם מצויירים. תואר ספירות (בהע"ס) דאצילות קאי על הן האורות והן הכלים דספירות (כי גם האור יש לו איזה גדר הספירה). שרש הכלים הוא מכח הגבול שבהאור והכלי עצמו אינו גבול כי אם כח הגבול.

שיטת זו מתאימה לשיטת הרמב"ם שסובר שהוא המדע היודע והידוע.

מהמעלות בשיטה זו: מה שהקב"ה יודע הכל בורא הכל ה"ז דבר אחד המיוחד בו ואין דבר אחר זולתו והוא עצמו המנהיג הכל (לפי השיטה שאורות פשוטים נמצא שהכלים הם כדבר אחר זולתו ומשמע סותר ח"ו לענין יחודו ית') מהחסרונות בשיטה זו: ידיעתו יתברך בהברואים משתנה לפי התנהגותם ונמצא שינוי ח"ו בו יתברך (לפי השיטה שאורות פשוטים האור נשאר בפשיטותו והשינוי הוא רק בהכלים)

הערות שוליים