תחנת הרכבת כפר חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף
יפתח הגלעדי (שיחה | תרומות) (דף חדש: '''תחנת הרכבת כפר חב"ד''' הוקמה בשנת תשי"ב, בפיקוח העסקן הרב יצחק מענדל ליס. התחנה שוכנת באזור התעשיי…) |
יפתח הגלעדי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
עוד לפני הקמת הרציף ששכן במקום, התחנה הייתה נקודת עצירה (ב[[אנגלית]]: Halt, מקום מוסכם לעצירת רכבת לצורך העלאת והורדת נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה "סאפארייה" (Safariyya) על שם הכפר הערבי ששכן במקום, בקו מסילת הרכבת לירושלים. | עוד לפני הקמת הרציף ששכן במקום, התחנה הייתה נקודת עצירה (ב[[אנגלית]]: Halt, מקום מוסכם לעצירת רכבת לצורך העלאת והורדת נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה "סאפארייה" (Safariyya) על שם הכפר הערבי ששכן במקום, בקו מסילת הרכבת לירושלים. | ||
במרוצת השנים הוקם רציף קצר באורך של כ-50 מטר עם סככה קטנה מפח. | במרוצת השנים הוקם רציף קצר באורך של כ-50 מטר עם סככה קטנה מפח. | ||
עם סיום הכפלת המסילה בין לוד לתל אביב בשנת [[ | עם סיום הכפלת המסילה בין לוד לתל אביב בשנת [[תשנ"ט]], רכבת ישראל הורתה להרוס את התחנה, והוציאה מכרז לבנית תחנה מודרנית בכפר חב"ד. | ||
== מבנה התחנה == | == מבנה התחנה == | ||
שורה 12: | שורה 12: | ||
==שירות רכבות בתחנה== | ==שירות רכבות בתחנה== | ||
* ברוב שעות היום עוצרת בתחנה רכבת אחת בשעה בכל כיוון בקו [[ | * ברוב שעות היום עוצרת בתחנה רכבת אחת בשעה בכל כיוון בקו [[נתניה|נתניה]] - [[רחובות|רחובות]] | ||
== ראו גם == | == ראו גם == | ||
שורה 18: | שורה 18: | ||
== קישורים חיצוניים == | == קישורים חיצוניים == | ||
מיוחד: | מיוחד: | ||
* [http://col.org.il/show_news.rtx?artID=38425 ווידאו של הסוכנות משנת תשכ"א - 1961] מתחנת הרכבת בכפר חב"ד, 12 שנים לאחר קום הכפר, באתר col | * [http://col.org.il/show_news.rtx?artID=38425 ווידאו של הסוכנות משנת תשכ"א - 1961] מתחנת הרכבת בכפר חב"ד, 12 שנים לאחר קום הכפר, באתר [[col]] | ||
עוד: | עוד: |
גרסה מ־20:59, 30 במרץ 2010
תחנת הרכבת כפר חב"ד הוקמה בשנת תשי"ב, בפיקוח העסקן הרב יצחק מענדל ליס. התחנה שוכנת באזור התעשייה שבפאתי כפר חב"ד. התחנה סמוכה למושב צפריה, מחנה צריפין ויישובים נוספים.
היסטוריה
עוד לפני הקמת הרציף ששכן במקום, התחנה הייתה נקודת עצירה (באנגלית: Halt, מקום מוסכם לעצירת רכבת לצורך העלאת והורדת נוסעים, ללא רציף או מבנה תחנה) שנקראה "סאפארייה" (Safariyya) על שם הכפר הערבי ששכן במקום, בקו מסילת הרכבת לירושלים. במרוצת השנים הוקם רציף קצר באורך של כ-50 מטר עם סככה קטנה מפח. עם סיום הכפלת המסילה בין לוד לתל אביב בשנת תשנ"ט, רכבת ישראל הורתה להרוס את התחנה, והוציאה מכרז לבנית תחנה מודרנית בכפר חב"ד.
מבנה התחנה
בעבר היה מבנה התחנה צריף בלבד, והיה רק רציף אחד שהיה עשוי מעץ. התחנה שודרגה וכיום יש בה שני רציפים ארוכים עם ספסלים לישיבה ומעבר תת-קרקעי המחבר את הרציפים.
שירות רכבות בתחנה
ראו גם
קישורים חיצוניים
מיוחד:
- ווידאו של הסוכנות משנת תשכ"א - 1961 מתחנת הרכבת בכפר חב"ד, 12 שנים לאחר קום הכפר, באתר col
עוד: