המנון – הבדלי גרסאות
| שורה 20: | שורה 20: | ||
אצל חסידי חב"ד שימש הניגון [[נייעט נייעט ניקאווא]] כ'המנון' בלתי רישמי של המחתרת החסידית בתקופת [[אדמו"ר הריי"צ]]. | אצל חסידי חב"ד שימש הניגון [[נייעט נייעט ניקאווא]] כ'המנון' בלתי רישמי של המחתרת החסידית בתקופת [[אדמו"ר הריי"צ]]. | ||
עם התחלת תנופת השליחות, חובר בשנת [[תשל"ב]] בקעמפ גן ישראל הניגון | עם התחלת תנופת השליחות, חובר בשנת [[תשל"ב]] בקעמפ גן ישראל הניגון [[שלוחי אדוננו (ניגון)|שלוחי אדוננו]], שהפך במהרה מהמנון ילדים במחנה קיץ להמנון של פעילות השלוחים בכל רחבי העולם. | ||
כפי שניתן לראות בפסקאות הבאות, הרבי עצמו עודד את השימוש בהמנונים בעלי תוכן חסידי מצד אחד, ויחד עם זאת שלל מצד שני כל שימוש ושייכות להמנונים שמקורם אינו בקדושה, כאשר באחת ההזדמנויות אף הוריד את הנשיאות מישיבת תומכי תמימים בשל העובדה שבדינר רישמי של המוסדות התנגן ההמנון של מדינת ישראל הנגוע בתכנים שאינם הולמים את האמונה בקדוש ברוך הוא, ועל פי השמועה הרבי אף התבטא כי מי ששומע המנון זה אינו יכול להיקרא בשם חסיד חב"ד. | כפי שניתן לראות בפסקאות הבאות, הרבי עצמו עודד את השימוש בהמנונים בעלי תוכן חסידי מצד אחד, ויחד עם זאת שלל מצד שני כל שימוש ושייכות להמנונים שמקורם אינו בקדושה, כאשר באחת ההזדמנויות אף הוריד את הנשיאות מישיבת תומכי תמימים בשל העובדה שבדינר רישמי של המוסדות התנגן ההמנון של מדינת ישראל הנגוע בתכנים שאינם הולמים את האמונה בקדוש ברוך הוא, ועל פי השמועה הרבי אף התבטא כי מי ששומע המנון זה אינו יכול להיקרא בשם חסיד חב"ד. | ||