כפר סבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
יעקב ימיני, תמים מן המניין [[תומכי תמימים לוד]], החל לפעול בקביעות בקרב עולי תימן בעיר. הוא החל ללמוד חסידות עם המשפחות התימניות שהתגוררו בסמוך לבית הוריום. בד בבד פתח בפעילות עם הנוער במסגרת [[מבצע של"ה]] ו[[מסיבות שבת]].  
יעקב ימיני, תמים מן המניין [[תומכי תמימים לוד]], החל לפעול בקביעות בקרב עולי תימן בעיר. הוא החל ללמוד חסידות עם המשפחות התימניות שהתגוררו בסמוך לבית הוריום. בד בבד פתח בפעילות עם הנוער במסגרת [[מבצע של"ה]] ו[[מסיבות שבת]].  


במקביל נפתח בכפר סבא בית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק]], ור’ יעקב שמר על קשר עם המשפחות שילדיהם למדו בבית הספר, וחיזק בהם את רוח היהדות והחסידות.  
במקביל נפתח בכפר סבא בית הספר של [[רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש בארץ הקודש|רשת אהלי יוסף יצחק]], ור’ יעקב שמר על קשר עם המשפחות שילדיהם למדו בבית הספר, וחיזק בהם את רוח היהדות והחסידות.  


ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כן התעורר הצורך להקים מניין חב”די עבור משפחות המקורבים. בית הכנסת הראשון נפתח במבנה של בית הספר. במשך השנים עבר בית הכנסת ממקום למקום, עד לפני 12 שנה, כאשר נכנסו למשכן קבע במקום בו עמד בית הכנסת לעדת התימנים. מקום זה משמש כיום כמרכז הפעילות החב”דית בעיר.  
ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כן התעורר הצורך להקים מניין חב”די עבור משפחות המקורבים. בית הכנסת הראשון נפתח במבנה של בית הספר. במשך השנים עבר בית הכנסת ממקום למקום, עד לפני 12 שנה, כאשר נכנסו למשכן קבע במקום בו עמד בית הכנסת לעדת התימנים. מקום זה משמש כיום כמרכז הפעילות החב”דית בעיר.  

גרסה מ־01:40, 4 במאי 2007

הפעילות העניפה של מרכז חב”ד בכפר סבא, החלה כבר בשנות היו"דים. באותם ימים התגוררו בעיר עולים רבים שהגיעו מתימן. בין העולים היתה גם משפחת ימיני, שעלתה בשנת תש”ח. שלוש שנים התגלגלה המשפחה בין המעברות השונות ברחבי הארץ עד שהשתקעה בכפר סבא.

ימי בראשית

יעקב ימיני, תמים מן המניין תומכי תמימים לוד, החל לפעול בקביעות בקרב עולי תימן בעיר. הוא החל ללמוד חסידות עם המשפחות התימניות שהתגוררו בסמוך לבית הוריום. בד בבד פתח בפעילות עם הנוער במסגרת מבצע של"ה ומסיבות שבת.

במקביל נפתח בכפר סבא בית הספר של רשת אהלי יוסף יצחק, ור’ יעקב שמר על קשר עם המשפחות שילדיהם למדו בבית הספר, וחיזק בהם את רוח היהדות והחסידות.

ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כן התעורר הצורך להקים מניין חב”די עבור משפחות המקורבים. בית הכנסת הראשון נפתח במבנה של בית הספר. במשך השנים עבר בית הכנסת ממקום למקום, עד לפני 12 שנה, כאשר נכנסו למשכן קבע במקום בו עמד בית הכנסת לעדת התימנים. מקום זה משמש כיום כמרכז הפעילות החב”דית בעיר.

במשך השנים המשיכו האחים יעקב וניסים ימיני בפעילות מגוונת. הם פעלו במקביל לבית הספר של ה’רשת’, וסייעו ברישום ובקשר עם ההורים. בתקופות בהן היו מעט ילדים, סייעו השניים ברישום ילדים, ובכך הצילו את בית הספר מסגירה על ידי משרד החינוך.

עם השנים נישאו האחים והקימו בתים חסידיים. אלו כמובן נבנו בכפר סבא. הבתים היו לבתי חב”ד לא רשמיים, בהם התקיימו בתדירות התוועדויות חסידיות, שיעורי תורה ופעילות מגוונת.

בית הספר החב”די

בית הספר החב”די הוקם בכפר סבא בשנות היו"דים. בבית הספר למדו ילדי העולים מתימן ומדינות אחרות. בית הספר שכן במבני אסבט חד-קומתיים. עם השנים בית הספר התפתח והתבסס, ומנהליו ביקשו מהרשויות לבנות מבני קבע. שוב חב”ד בכפר סבא ידעה תלאות רבות בדרך לעליית מדריגה בכל הקשור לפיתוח בית הספר.

צוות בית הספר בעידודה של הנהלת הרשת, שחו כנגד הזרם, ולאחר מאמצים רבים נבנה בניין בו אוכלסו כמחצית מהתלמידים, בעוד השאר ממשיכים ללמוד במבני אסבסט עוד שנים ארוכות, זאת למרות שמשרד הבריאות קבע שמבני האסבסט הנם מסוכנים לבריאות. ראש העירייה התעקש שלא לבנות בניין נוסף לבית ספר.

לבסוף הורי התלמידים מאסו בתחבולותיו של ראש העירייה, וועד ההורים הכריז על שביתה ללא הגבלת זמן. התלמידים יצאו להפגין ליד בית העירייה, מעשה קיצוני במיוחד. במשך שבועיים ימים שבתו התלמידים. בעוד הילדים מפגינים, דאגו ההורים לפירסום הפרשה בכלי התקשורת המקומיים, וראש העירייה נאלץ להביע את הסכמתו לבניית והתרחבות בית הספר.

כיום עומדים בחצר בית הספר שני בניינים, זה לצד זה; באחד לומדים הבנים ובשני הבנות. בית הספר מנוהל בעשור האחרון על ידי הגב’ דינה ימיני, רעייתו של הרב יואל.

בית הספר החב”די בכפר סבא, נחשב לאחר המצליחים מבין בתי הספר בעיר, תעיד על כך העובדה שתלמידים רבים מכל רחבי העיר מגיעים ללמוד בבית הספר, בו מחנכים על ערכי היהדות והחסידות.

כמו כן מתנהלת פעילות עניפה באמצעות גני הילדים המופעלים על ידי ר’ משה מצרפי.

גם לנשים ישנה פעילות רחבת היקף, עליה מופקדת מרת דינה ימיני.

בעלי תשובה

רבים מבעלי התשובה בכפר סבא הקימו בתים חסידיים, חלקם אף הפכו לשלוחי הרבי.

גל ההתקרבות התעצם לאחר ג' תמוז תשנ"ד, כאשר התחלוו לפרסם ביתר שאת את נבואת הגאולה של הרבי. רבים הגיעו להתעניין, ללמוד ולקבל. בית כנסת חב”ד התמלא מפה לפה, וההכרזה של יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד היא חלק בלתי נפרד מחיי בית הכנסת, כאמור, בשילוב עם לימוד מעמיק בענייני גאולה ומשיח.