ט"ז בסיוון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מאין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
===אירועים===
===אירועים===
*[[תשל"ה]] - [[הרבי]] מחלק [[תניא]] מתורגם ל[[אנגלית]] לאורחים מ[[אנגליה]] ומוסר [[שיחה]], בכניסה ל[[770]] בחוץ.
*[[תשל"ה]] [[הרבי]] מחלק [[תניא]] מתורגם ל[[אנגלית]] לאורחים מ[[אנגליה]] ומוסר [[שיחה]], בכניסה ל[[770]] בחוץ.


===נולדו===
===[[יום הולדת|נולדו]]===
*[[תרצ"ב]] - הרב [[הלל רבינוביץ']], ראש ישיבה ו[[משפיע]] בישיבת [[תורת אמת (ירושלים)|תורת אמת]] ב[[ירושלים]].
*[[תרצ"ב]] הרב [[הלל רבינוביץ']], ראש ישיבה ו[[משפיע]] בישיבת [[תורת אמת (ירושלים)|תורת אמת]] ב[[ירושלים]].
*[[תרצ"ח|תרח"צ]] - הרב [[רפאל צבי הרטמן]], מחנך ו[[משפיע]] קהילת חב"ד ב[[בית שמש]].
*[[תרצ"ח|תרח"צ]] הרב [[רפאל צבי הרטמן]], מחנך ו[[משפיע]] קהילת חב"ד ב[[בית שמש]].


===נפטרו===
===[[פטירה|נפטרו]]===
*[[תקע"ג]] - [[הרבנית פריידא (בת אדמו"ר הזקן)]].
*[[תקע"ג]] [[הרבנית פריידא (בת אדמו"ר הזקן)]].
*[[תשס"ה]] - הרבנית [[דבורה אשכנזי]], יו"ר ארגון [[נשי ובנות חב"ד]] בארץ הקודש.
*[[תשס"ה]] הרבנית [[דבורה אשכנזי]], יו"ר ארגון [[נשי ובנות חב"ד]] בארץ הקודש.
*[[תשע"ח]] - הרב [[זמרוני זליג ציק]], משפיע ושליח הרבי ב[[בת ים]] ויו"ר ארגון "[[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה]]".
*[[תשע"ח]] הרב [[זמרוני זליג ציק]], משפיע ושליח הרבי ב[[בת ים]] ויו"ר ארגון "[[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה]]".


{{להיום יום|ט"ז|סיון}}
{{להיום יום|ט"ז|סיון}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש סיון|ב יו]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש סיון|ב יו]]

גרסה מ־22:39, 29 ביולי 2021

<< >> חודש סיוון

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

ט"ז בסיוון הוא היום השישה עשר בחודש סיוון.

ימי חב"ד

אירועים

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - ט"ז בסיון - מלוח היום יום
כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע, אשר רפואת הנפש היא כרפואת הגוף.

לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע החינוך או רוע הסביבה בא לרגילות רעות.

עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע. אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו.