שיחה:משיח ודאי: הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) (←הרבי משיח ודאי: תגובה) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
:אני {{בעד|}}. {{*}} '''בברכת [[משיח נאו]] {{*}} [[משתמש:פדיונר|פדיונר]] {{*}} [[שיחת משתמש:פדיונר|שיחה]] {{*}}''' ט' בסיוון ה'תשפ"א 16:47 | :אני {{בעד|}}. {{*}} '''בברכת [[משיח נאו]] {{*}} [[משתמש:פדיונר|פדיונר]] {{*}} [[שיחת משתמש:פדיונר|שיחה]] {{*}}''' ט' בסיוון ה'תשפ"א 16:47 | ||
::להעיר שזה לא מקובל על כולם שהרבי הוא משיח ודאי... --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 17:48, 20 במאי 2021 (UTC) | ::להעיר שזה לא מקובל על כולם שהרבי הוא משיח ודאי... --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|שחור|'''שיחה'''}}]] 17:48, 20 במאי 2021 (UTC) | ||
:::אבל זה הדעה של חב"ד פדיה. {{*}} '''בברכת [[משיח נאו]] {{*}} [[משתמש:פדיונר|פדיונר]] {{*}} [[שיחת משתמש:פדיונר|שיחה]] {{*}}''' ט' בסיוון ה'תשפ"א 23:07 |
גרסה מ־01:07, 21 במאי 2021
תיקון במשיח ודאי
ב"ה יחי המלך המשיח. יישר כח וכו' המילים "רק אז אפשר לצאת מכלל ספק (על פי הלכה) ולהכריז בוודאות ש"הרי זה משיח" - לכאורה אינן נכונות. הרי רבי עקיבא הכריז על בר כוזיבא "דין הוא מלכא משיח" והלך להיות נושא כליו כדי לקרוא לכל ישראל ללכת אחריו במלחמה נגד הרומאים שהייתה פיקוח נפש ממש! - "בחזקת שהוא משיח" הוא וודאות ע"פ הלכה - "סוקלין על החזקות" - אלא שעדיין ייתכן שינוי בהמשך (כמו בחזקת אשת איש, שיש כאן וודאות, עד שסוקלים על יסוד חזקה זו, אך אם באו עדים שהמצב שונה, ייתכן שינוי בדין) כמו שהי' אצל בר כוזיבא. אולם בדורנו יש וודאות שזה לא ישתנה. קודם כל בגלל הנבואה לטובה שלא יכולה להשתנות ח"ו. וגם הרבי מלך המשיח שליט"א אומר שפס"ד הרבנים הוא אודות "בחזקת שהוא משיח, ועד "הרי זה משיח בוודאי"." (משפטים תשנ"ב). זאת אומרת לכאורה שכבר התחיל גם "משיח וודאי" (אף שעוד לא נשלם), כי "רואים במוחש שמשיח כבר נלחם מלחמות ה' ומנצח בכמה וכמה עניינים" (חיי שרה תשנ"ב). וכשמתחיל לנצח הוא כבר התחלת משיח וודאי. בברכה חלוי"צ גינזבורג
הרבי משיח ודאי
להכניס על זה פסקה, חב"דפדים פעילים ? --שמואל חיים ♦ שיחה 13:58, 20 במאי 2021 (UTC)