חסד דעתיק: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חסד דעתיק''' הוא ספירת ה[[חסד]] של [[פרצוף]] [[עתיק יומין]]. מבואר כי חסד דעתיק נמשך ל[[גלגלתא]] שהוא [[כתר]] ד[[אריך אנפין]], והוא שורש של ה[[חסדים]] בעולמות. | {{מקורות}}'''חסד דעתיק''' הוא ספירת ה[[חסד]] של [[פרצוף]] [[עתיק יומין]]. מבואר כי חסד דעתיק נמשך ל[[גלגלתא]] שהוא [[כתר]] ד[[אריך אנפין]], והוא שורש של ה[[חסדים]] בעולמות. | ||
==שורש החסדים== | ==שורש החסדים== |
גרסה אחרונה מ־03:27, 26 באפריל 2021
חסד דעתיק הוא ספירת החסד של פרצוף עתיק יומין. מבואר כי חסד דעתיק נמשך לגלגלתא שהוא כתר דאריך אנפין, והוא שורש של החסדים בעולמות.
שורש החסדים[עריכה | עריכת קוד מקור]
ג' רישין של עתיק יומין הם רישא דלא אתיידע, שאינם באים לכלל גילוי בעולמות. וחסד דעתיק הוא מקור של החסדים וגבורה דעתיק שהוא בוצינא דקרדוניתא הוא מקור של הגבורות והצמצומים.
התלבשותו בגלגלתא[עריכה | עריכת קוד מקור]
חסד דעתיק נמשך להתלבש בגלגלתא שהוא ספירת הכתר שבאריך אנפין. ולכן כתר דאריך נחשב גם כן בעולמות אין סוף ותחילת האצילות היא רק ממוחא סתימאה שהוא חכמה של אריך אנפין. וזהו לפי שחסד דעתיק שהוא בבחינת סובב כל עלמין מתגלה בגלגלתא, ואף שבמוחא סתימאה מתגלה גבורה דעתיק זהו בבחינת הגבורה והצמצום של קו המידה.
שורש המצוות[עריכה | עריכת קוד מקור]
המשכת המצוות הוא מגלגלתא, ושורשו הוא בחסד דעתיק. שענין תרי"ג מצוות הוא ארחין וזהו מקום הפנוי משערות שהן הצמצומים הנמשכים ממוחא סתימאה. כי ענין המצוות הוא המשכות אור אין סוף להיות בבחינת גילוי אור למטה על ידי הרצון שבמעשה המצוה, כמאמר נתאוה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים. והמצוות הם כלים להיות גילוי אורו למטה, ועל כן המצוות נקראים בשם ארחין דגלגלא דאריך אנפין.