כ"ד בניסן: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(←נולדו) |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
*[[תרס"א]] - הרב [[יהודה הבר]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים נעוול]] ולאחר מכן מנהל [[תומכי תמימים וורשא]] ו[[תומכי תמימים אטווצק]]. | *[[תרס"א]] - הרב [[יהודה הבר]], ראש ישיבת [[תומכי תמימים נעוול]] ולאחר מכן מנהל [[תומכי תמימים וורשא]] ו[[תומכי תמימים אטווצק]]. | ||
*[[תרפ"ב]] - הרב [[חיים מנחם טייכטל]], מחנך ותיק ב[[ירושלים]] ומחבר ספרי לימוד לילדים. | *[[תרפ"ב]] - הרב [[חיים מנחם טייכטל]], מחנך ותיק ב[[ירושלים]] ומחבר ספרי לימוד לילדים. | ||
*[[תרפ"ו]] - הרב יצחק דוד | *[[תרפ"ו]] - הרב [[יצחק דוד גרונר]], מעלבורן | ||
*[[התשנ"ח]] - זיוה לאה הריס, תלמידה מסורה של היהדות והחסידות. | *[[התשנ"ח]] - זיוה לאה הריס, תלמידה מסורה של היהדות והחסידות. | ||
גרסה מ־16:49, 5 באפריל 2021
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ד בניסן הוא היום העשרים וארבעה בחודש ניסן.
אירועים ביהדות
- ב'תמ"ח - עם ישראל הגיע למקום שנקרא 'מרה', שם המתיק להם משה את המים, ושם נצטוו במצוות שבת, פרה אדומה ודינים.
- ג'ת"ח - דניאל ראה את המראה הגדול על נהר חידקל.
- ? - גביהא בן פסיסא מצליח לנצח בחכמתו את בני אפריקה שטענו שארץ ישראל שייכת להם[1].
ימי חב"ד
נולדו
- תרס"א - הרב יהודה הבר, ראש ישיבת תומכי תמימים נעוול ולאחר מכן מנהל תומכי תמימים וורשא ותומכי תמימים אטווצק.
- תרפ"ב - הרב חיים מנחם טייכטל, מחנך ותיק בירושלים ומחבר ספרי לימוד לילדים.
- תרפ"ו - הרב יצחק דוד גרונר, מעלבורן
- התשנ"ח - זיוה לאה הריס, תלמידה מסורה של היהדות והחסידות.
נפטרו
- תרכ"ו - הרב שניאור זלמן מרדכי שניאורסון, נכד אדמו"ר הצמח צדק.
- תש"מ - הרב יהודה לייב סלונים, מחסידי חב"ד בירושלים.
- תשע"ד - ר' יצחק זלמן פוזנר, שליח בנשוויל-טנסי, מראשוני השלוחים ומרצה מפורסם בתורת החסידות.
קישורים חיצוניים
הפתגם היומי - כ"ד בניסן - מלוח היום יום |
---|
תשעה לעומר. נוהגים שאין מברכים "שהחיינו" בימי ספירת העומר.
לא טוב האבען מיר אלע. שעיר לעזאזל איז געווען אן עבודה אין בית המקדש. וויבאלד א נברא איז דא לא טוב, דארף מען עס אוועקשיקען אין ארץ גזרה. תרגום מאידיש: לא טוב יש לכולנו. שעיר לעזאזל היה עבודה בבית המקדש. כיון שנברא יש בו לא טוב, צריכים לשולחו לארץ גזירה. |
הערות שוליים
- ↑ סנהדרין צא, א. לפי מגילת תענית הדבר אירע בכ"ה סיון, והרבי כותב הנוסח במגילה עדיף.