איש וביתו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "ארה"ב" ב־"ארצות הברית") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" | '''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" {{הערה|על כך ישנו ביאור מעמיק מ[[הרבי]] שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל}}. | ||
מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו". | מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו". |
גרסה מ־01:24, 16 בדצמבר 2020
איש וביתו משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" [1].
מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב איש וביתו באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו".
באחד השנים הכריז המשב"ק - ר' מאיר הרליג - בנוכחות הרבי ב770 שתיערך התוועדות לרגל כ"ח סיון, היום בו הגיע הרבי לארצות הברית. הרבי העיר לו, שיאמר "איש וביתו", כאומר - לא לבדי הגעתי לארצות הברית אלא יחד עם הרבנית חיה מושקא.
ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס בקובץ כ"ח סיון תנש"א - (קה"ת) בהגהת הרבי, וב"שלשלת היחס" בהקדמה ל"לוח היום יום".