איש וביתו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "ארה"ב" ב־"ארצות הברית")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" (על כך ישנו ביאור מעמיק מ[[אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל).
'''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" {{הערה|על כך ישנו ביאור מעמיק מ[[הרבי]] שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל}}.


מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו".
מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו".

גרסה מ־02:24, 16 בדצמבר 2020

איש וביתו משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" [1].

מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב איש וביתו באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו".

באחד השנים הכריז המשב"ק - ר' מאיר הרליג - בנוכחות הרבי ב770 שתיערך התוועדות לרגל כ"ח סיון, היום בו הגיע הרבי לארצות הברית. הרבי העיר לו, שיאמר "איש וביתו", כאומר - לא לבדי הגעתי לארצות הברית אלא יחד עם הרבנית חיה מושקא.

ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס בקובץ כ"ח סיון תנש"א - (קה"ת) בהגהת הרבי, וב"שלשלת היחס" בהקדמה ל"לוח היום יום".

  1. על כך ישנו ביאור מעמיק מהרבי שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של הנישואין - להעמיד בית בישראל