משתמש:חיים נהר/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 78: שורה 78:
ו. קישורים פנימיים וחיצונים
ו. קישורים פנימיים וחיצונים


==סיכום פרקי התניא==
==הקדמה וסיכום פרקי התניא==
'''פרק???''' הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של [[ספר התניא]]
===פרק א'===
===פרק א'===
====הקדמה====
====סיכום====
הגמרא<ref>בסוף פרק ג' ב[[מסכת נידה]]</ref> כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה<ref>[[פרקי אבות]], פרק ב'</ref> בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"<ref>הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; [[ליקוטי אמרים - פרק י"ג|פרק י"ג]] ו[[ליקוטי אמרים - פרק י"ד|י"ד]]</ref>. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה<ref>ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ט|כ"ט]] - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ד|ל"ד]]</ref>.
הגמרא<ref>בסוף פרק ג' ב[[מסכת נידה]]</ref> כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה<ref>[[פרקי אבות]], פרק ב'</ref> בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"<ref>הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; [[ליקוטי אמרים - פרק י"ג|פרק י"ג]] ו[[ליקוטי אמרים - פרק י"ד|י"ד]]</ref>. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה<ref>ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ט|כ"ט]] - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ד|ל"ד]]</ref>.


שורה 87: שורה 91:


===פרק ב'===
===פרק ב'===
====הקדמה====


====סיכום====
הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל '''ממש'''", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים [[רבי|'''ר'''אשי '''ב'''ני '''י'''שראל]] שבדור.
===פרק ג'===
===פרק ג'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ד'===
===פרק ד'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ה'===
===פרק ה'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ו'===
===פרק ו'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ז'===
===פרק ז'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ח'===
===פרק ח'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק ט'===
===פרק ט'===
====הקדמה====


====סיכום====
===פרק י'===
===פרק י'===
====הקדמה====


====סיכום====
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
__NEWSECTIONLINK__
__NEWSECTIONLINK__

גרסה מ־21:22, 27 בדצמבר 2009

לעבודה (כרונולוגי)

שונות

להוספה לפורטל:ניגוני חב"ד, בסיום המלאכה

רשימת ניגונים ע"פ קטגוריה של מקומות:

ניגונים ע"פ מיקום
ניגוני קלימוביץ' | ניגוני ניקולייב | ניגוני פולין | ניגוני נעוול | ניגוני | ניגוני |
ניגונים ע"פ בעלי מנגנים
שמריהו פלדמן | איסר דער חזן | יחיאל הלפרין | שניאור זלמן לוין | שמעון לייב גרינברג





פרוייקט פורטל:ספרות חב"ד

  • יום רביעי ה' תשרי תש"ע - פרייקט פורטל ספרות חב"ד יוצא לדרך.
  • יום רביעי י"ב תשרי (שבוע בלבד!!) - הפורטל הראשוני מושק! כעת מתחילה העבודה הקשה...

פורטל:ימי חב"ד

  • צריך לסנכרן בין הערכים על החודשים לבין הקטגוריות המקבילות בימי חב"ד. כלומר, יש ליצור לכל יום בחודש, חודש ושנה - ערך עם תבנית ובערך יהיה המידע הרלוונטי (בחודשים - מידע על החודש ואירועיו, תאריכיו החסידיים, נולדיו ונפטריו. בשנים ובימים כנ"ל מה ששייך).

למשל בין

חודשי השנה

תשרי | חשוון | כסלו | טבת | שבט | אדר | ניסן | אייר | סיוון | תמוז | מנחם אב | אלול

לבין

ימי חב"ד משנת תנש"א (1991)

תנש"א | תשנ"ב | תשנ"ג | תשנ"ד | תשנ"ה | תשנ"ו | תשנ"ז | תשנ"ח | תשנ"ט | תש"ס | תשס"א | תשס"ב | תשס"ג | תשס"ד | תשס"ה | תשס"ו | תשס"ז | תשס"ח | תשס"ט | תש"ע | תשע"א | תשע"ב | תשע"ג | תשע"ד | תשע"ה | תשע"ו | תשע"ז | תשע"ח | תשע"ט | תש"פ | תשפ"א | תשפ"ב | תשפ"ג | תשפ"ד

כמו"כ אפשר להוסיף לוח שנה ותאריך על כל יום בחודש והאירועים החסדיים שהיו באותו יום. לראות איך לעשות זאת.

פורטל:נשיאי חב"ד

  • יום רביעי י"ט תשרי - הושק פורטל נשיאי חב"ד. עוד יש עבודה רבה - בעיתו.
  • יום שני כ"ד תשרי - שופץ משמעותית.

פורטל:בית רבי

  • לשלב מתישהו.
משפחת אדמו"רי החסידות הכללית
כיתוב תמונה

פורטל:חסידים ואנשי מעשה

  • להוסיף בפורטל זה ואחרים תיבה שתקשר לנושאים הקרובים והשייכים לעניין הפורטל.

פורטל:תורת החסידות

  • מיזם חדש, פורטל תורת החסידות. מיזם זה כולל סיווג הערכים לקטגוריות מתאימות, בניית פורטל מקיף, איחוד ערכים כפולים, הפניות, שיפור, שיכתוב ושיכלול ערכים קיימים.
  • שלב 1 התווסף לפורטל.

פרוייקט תניא

א. יצירת תבנית לכל אחד מפרקי התניא.

ב. יצירת כלי ניווט בין כל חלקי התניא.

ג. סיכום כל פרקי התניא.

ד. הקדמה קצרה לכל פרק.

ה. צילום התניא.

ו. קישורים פנימיים וחיצונים

הקדמה וסיכום פרקי התניא

פרק??? הוא הפרק ה?? בחלקו הראשון של ספר התניא

פרק א'

הקדמה

סיכום

הגמרא[1] כותבת שמשביעים את הנשמה "תהי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל העולם אומרים לך צדיק אתה היה בעיניך כרשע". אימרה זו סותרת את המשנה[2] בה נאמר "ואל תהי רשע בפני עצמך"[3]. וגם קשה, שהרי אם יחזיק עצמו לרשע, כיצד יוכל לעבוד את ה' בשמחה[4].

בכדי להבין זאת, יש להקדים שמצינו בגמרא חמישה חלוקות; צדיק וטוב לו, צדיק ורע לו[5], רשע וטוב לו, רשע ורע לו ובינוני. בינוני במשמעות שחצי ממעשיו הם עבירות וחצי מצוות, הוא רק לעניין שכר ועונש, היינו שם מושאל. אבל התואר בינוני בהגדרתו האמיתית הוא אחד שאין לו שום עבירה[6].

ביאור העניין על פי מה שכתב ר' חיים ויטאל שלכל איש מישראל, צדיק ורשע, יש שתי נשמות וכמו שכתוב "ונשמות אני עשיתי": נפש בהמית - מקורה מקליפת נוגה המעורבת טוב ורע וממנה באות ארבעה מידות-יסוד רעות. מנפש זו גם באה אצל יהודי מידות טובות שבטבע תולדתו, מה שאין כן נפש הגוי שהן משלש קליפות הטמאות לגמרי.

פרק ב'

הקדמה

סיכום

הנפש השנית שיש לכל אחד מישראל היא הנפש האלוקית שהיא "חלק אלוקי ממעל ממש", שהרי על עם ישראל נאמר "בני בכורי ישראל" ובן הרי נמשך ממוח האב, נמצא, שישראל נמשכו ממחשבתו וחכמתו יתברך, שהוא וחכמתו אחד. אמנם יש חילוקי מדרגות בנשמות, אך כולם מקורם ושורשם ממוח העליון. כמו למשל, בן, שאפילו ציפורני הרגליים שלו נמשכו ממוח אביו, ככה "ממש כביכול" בנשמות ישראל. וגם עמי הארץ יונקים באמצעות הצדיקים והחכמים ראשי בני ישראל שבדור.

פרק ג'

הקדמה

סיכום

פרק ד'

הקדמה

סיכום

פרק ה'

הקדמה

סיכום

פרק ו'

הקדמה

סיכום

פרק ז'

הקדמה

סיכום

פרק ח'

הקדמה

סיכום

פרק ט'

הקדמה

סיכום

פרק י'

הקדמה

סיכום

הערות שוליים

  1. בסוף פרק ג' במסכת נידה
  2. פרקי אבות, פרק ב'
  3. הסבר סתירה זו, בהמשך התניא; פרק י"ג וי"ד
  4. ההסבר לשאלה זו, בהמשך התניא פרקים כ"ט - ל"ד
  5. מהות דרגת הצדיק יתבאר בהמשך התניא, פרק י'
  6. הרחבת הביאור בדרגת הבינוני, בהמשך התניא, פרק י"ב