לשם יחוד: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{בעבודה|}} {{חלונית |כותרת=לשם יחוד |רוחב=30% |תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּ...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
|תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ לְיַחֲדָא שֶׁם י"ה בו"ה בְּיִחֻדָּא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל | |תוכן=לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ לְיַחֲדָא שֶׁם י"ה בו"ה בְּיִחֻדָּא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל | ||
|ניקוד=כן}} | |ניקוד=כן}} | ||
'''לשם יחוד''' הוא משפט קצר ורב תוכן, שאומרים לפני ברכת [[ברוך שאמר]]. | '''לשם יחוד''' הוא משפט קצר ורב תוכן ב[[תורת החסידות]], שאומרים לפני ברכת [[ברוך שאמר]]. | ||
==תוכנה== | ==תוכנה== | ||
שורה 12: | שורה 12: | ||
'''שכינתיה''' - שכינתו, [[מלכות דאצילות]] הנקראת [[שכינה]] על ששוכנת ומתלבשת, בדרגות תחתונות של [[גבול]] - [[ממלא כל עלמין]]. ובשם הוי"ה, דרגא זו משתייכת לשני האותיות [[ו"ה]] - המשכה ל[[עולם (בחסידות)|עולם]] התחתון. | '''שכינתיה''' - שכינתו, [[מלכות דאצילות]] הנקראת [[שכינה]] על ששוכנת ומתלבשת, בדרגות תחתונות של [[גבול]] - [[ממלא כל עלמין]]. ובשם הוי"ה, דרגא זו משתייכת לשני האותיות [[ו"ה]] - המשכה ל[[עולם (בחסידות)|עולם]] התחתון. | ||
'''יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה''' - שה[[אור]] הבלי גבול של [[אור אין סוף]] - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של [[עולם הזה]] ה[[גבול]]י. | '''יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה''' - שה[[אור]] הבלי גבול של [[אור אין סוף]] - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של [[עולם הזה]] ה[[גבול]]י{{הערה|על פי לקוטי תורה דרושים ל[[שמיני עצרת]] צ עמוד ג}}. | ||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:תפילה]] | [[קטגוריה:תפילה]] |
גרסה מ־16:39, 17 בספטמבר 2020
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
לשם יחוד
|
---|
לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ לְיַחֲדָא שֶׁם י"ה בו"ה בְּיִחֻדָּא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל |
לשם יחוד הוא משפט קצר ורב תוכן בתורת החסידות, שאומרים לפני ברכת ברוך שאמר.
תוכנה
קודשא בריך הוא - הקדוש ברוך הוא, מתייחס אל המדריגה של אור אין סוף הבלי גבול הסובב כל עלמין, (קדוש מלשון מובדל ומופלא). ובשם הוי"ה דרגא זו היא משתייכת לשני האותיות הראשונות, י"ה - אור בלי גבול נעלה.
שכינתיה - שכינתו, מלכות דאצילות הנקראת שכינה על ששוכנת ומתלבשת, בדרגות תחתונות של גבול - ממלא כל עלמין. ובשם הוי"ה, דרגא זו משתייכת לשני האותיות ו"ה - המשכה לעולם התחתון.
יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה - שהאור הבלי גבול של אור אין סוף - קודשא בריך הוא, יומשך ויתגלה בתוך הגדרים של עולם הזה הגבולי[1].
הערות שוליים
- ↑ על פי לקוטי תורה דרושים לשמיני עצרת צ עמוד ג