איש וביתו: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "([^מיענ])קרית" ב־"$1קריית") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא | '''איש וביתו''' משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" (על כך ישנו ביאור מעמיק מ[[אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של ה[[נישואין]] - להעמיד בית בישראל). | ||
מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו". | מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב '''איש וביתו''' באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו". |
גרסה מ־07:37, 6 בספטמבר 2020
איש וביתו משמעותו היא - איש ואשתו, זאת על בסיס מאמר רב יוסי בתלמוד "מעולם לא קרייתי לאשתי אשתי ולשורי שורי אלא לאשתי ביתי ולשורי שדי" (על כך ישנו ביאור מעמיק מאדמו"ר מלך המשיח שליט"א שרב יוסי התיחס למטרה האמיתית של הנישואין - להעמיד בית בישראל).
מקור נוסף לביטוי הוא "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, בית יעקוב איש וביתו באו", וכן מאמר חז"ל במסכת יומא "ביתו -זו אשתו".
באחד השנים הכריז המשב"ק - ר' מאיר הרליג - בנוכחות הרבי ב770 שתיערך התוועדות לרגל כ"ח סיון, היום בו הגיע הרבי לארה"ב. הרבי העיר לו, שיאמר "איש וביתו", כאומר - לא לבדי הגעתי לארה"ב אלא יחד עם הרבנית חיה מושקא.
ומיני אז, מופיע ביטוי זה בתיאור אירועי הימים ההם שנדפס בקובץ כ"ח סיון תנש"א - (קה"ת) בהגהת הרבי, וב"שלשלת היחס" בהקדמה ל"לוח היום יום".