האירוע הבריאותי (תשנ"ב - תשנ"ד): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 11: שורה 11:
==[[כ"ז אדר א' תשנ"ב]]==
==[[כ"ז אדר א' תשנ"ב]]==
[[תמונה:כז אדר תשנב.jpg|left|thumb|250px|[[הרבי]] יוצא מ-[[770]] ל[[האוהל|אוהל]] (כ"ז באדר [[תשנ"ב]])]]
[[תמונה:כז אדר תשנב.jpg|left|thumb|250px|[[הרבי]] יוצא מ-[[770]] ל[[האוהל|אוהל]] (כ"ז באדר [[תשנ"ב]])]]
{{הערות שוליים}}

גרסה מ־15:13, 14 באוגוסט 2020

ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.

רקע

עם תחילת שנות הנוני"ם החל הלהט אודות ביאת משיח וכן אודות האמונה שהרבי הוא מלך המשיח. הלהט אודות משיח החל משנת תשל"ח אז חווה הרבי אירוע בריאותי בשמחת תורה תשל"ח, עם הכניסה לשנות הממי"ם זה גבר יותר, ועם שיחתו של הרבי בשנת תשמ"ח אודות הכרזת יחי המלך לחסידים לא היה שום צל וספק שהרבי הוא מלך המשיח והוא יוליך את החסידים לגאולה.לאחר השיחה הידועה בתשנ"א התגבר הלהט עוד יותר.

כמו כן חסידי חב"ד לא האמינו שיהיה מציאות כזאת שבה הרבי יעלם ולא יראה בעיני בשר ודם, הם היו בטוחים שהרבי הולך להביא אותנו לגאולה.

בשנת תשנ"ב (1992) שלח הרב וולפא לרבי חוברת שנשאה את השם "קונטרס בעניין קבלת פני משיח צדקנו" שעסקה בזהותו כמשיח. בתגובה שיגר על כך הרבי מענה, ביום י"ג אדר א' תשנ"ב, שלושה עשר ימים לפני שנפל באוהל: "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלו מרחיקים כמה וכמה מלימוד דברי אלוקים חיים, היפך הפצת המעיינות חוצה"[1].

תקופה קצרה לפני שעבר הרבי את הסטרוק הראשון[2], כתב הרבי בפתק: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח.. אבל מצות עשה מהתורה אהבת כל אחד ואחד מישראל, ושלילת המחלקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו.." [3]

כ"ז אדר א' תשנ"ב

הרבי יוצא מ-770 לאוהל (כ"ז באדר תשנ"ב)

הערות שוליים

  1. בנימין ליפקין, "האווירה בחב"ד מתחשמלת" - שטורעם
  2. הרב מנחם ברוד, ברבעון 'מעיינותיך'
  3. צילום מפתק [.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=979084&whichpage=2&forum_id=1364#R_7 בכתב יד של הרבי] (ההדגשות במקור)