משתמש:חב"דניק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:רבנו נשיאנו.jpg|שמאל|ממוזער|450px|[[הרבי]] ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב [[בנימין קליין]]]]
[[קובץ:רבנו נשיאנו.jpg|שמאל|ממוזער|450px|[[הרבי]] ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב [[בנימין קליין]]]]
{{בדף זה מקפידים על הרגש חסידי}}
שלום לכולם - אני '''חב"דניק''' כמו כולם כאן (כמעט כולם)...
שלום לכולם - אני '''חב"דניק''' כמו כולם כאן (כמעט כולם)...


שורה 8: שורה 9:
ביום '''[[ב' סיון]] [[תש"פ]]''' הורשיתי להעלות תמונות.
ביום '''[[ב' סיון]] [[תש"פ]]''' הורשיתי להעלות תמונות.


בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב'''[[:קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]]''', אשמח אם תעזרו לי בנושא.
בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא ב'''[[:קטגוריה:חב"דפדיה: ערכים הדורשים השלמה|השלמת הערכים החסרים]]''', שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו אשמח אם תעזרו לי בנושא.


ניתן לכתוב לי בדף ה[[שיחת משתמש:חב"דניק|שיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם]].
ניתן לכתוב לי בדף ה[[שיחת משתמש:חב"דניק|שיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם]].
שורה 15: שורה 16:


||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  
||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  
{| class="toccolours" style="solid: both; margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; width: 100%;" align=" center;"
|-
|style="padding-cd=center:0px;background:#98c0d6;" align="center"|<font size=5>


==ערכים שיצרתי==
==ערכים שיצרתי==
שורה 23: שורה 28:
==ערכים ששיפרתי משמעותית==
==ערכים ששיפרתי משמעותית==


ראו ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש הרבה ב"ה...
{{טורים|מספר=3|תוכן=
*[[יואל סירקיש]]
*[[יוסף יצחק הבלין]]
*[[דב זאב קוזבניקוב]]
*[[יצחק אייזיק אפשטיין]]
*[[שמחה גורודצקי]]
*[[השלוחים לארץ הקודש]]
*[[אדמו"ר הריי"צ]]
*[[אחי תמימים ראשון לציון]]
*[[אתרוג]]
*[[חב"ד סטרשלה]]
*[[יציאת מצרים]]
*[[חצוצרות המקדש]]
*[[משה יאיר וינשטוק]]
*[[הגהות מיימוניות]]
*[[יחידות]]
}}
 
ראו ב[[מיוחד:תרומות/חב"דניק|תרומותי הצנועות]] יש עוד הרבה ב"ה...


==כעת בעבודה==
==כעת בעבודה==


*[[השלוחים לארץ הקודש]] - {{בוצע}}
*[[חב"דפדיה:ערכים מומלצים]] - [[אדמו"ר הריי"צ]]: הפיכת הערך למומלץ / מובחר
*[[חב"דפדיה:ערכים מומלצים]] - [[אדמו"ר הריי"צ]]: הפיכת הערך למומלץ / מובחר
*[[המגיד ממעזריטש]]: עריכת הערך (להורדת התבנית לעריכה)
*[[המגיד ממעזריטש]]: עריכת הערך (להורדת התבנית לעריכה)
*[[אחי תמימים ראשון לציון]]: כתיבת הערך מחדש ע"פ המציאות שהיתה, ולא ע"פ מה שכתב מישהו ששמע פרט מפה ופרט משם...


==[[התוועדות עם הרבי|להתוועד עם הרבי]]==
==[[התוועדות עם הרבי|להתוועד עם הרבי]]==
שורה 44: שורה 65:
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - דובר אידיש}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - שלימות התורה העם והארץ}}
{{משתמש - תכנית המאה}}
}}
}}
{{ציטוט|תוכן=זוהי השליחות של כל אחד מישראל:
{{ציטוט|תוכן=זוהי השליחות של כל אחד מישראל:
שורה 51: שורה 73:


וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".
וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".
ובענין זה ישנו סיפור מבעל ההילולא ש"מאיר" את כל הענין:
בעל ההילולא סיפר אודות אביו, כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע, בהיותו בן ט' שנים ומחצה לערך, ואחיו הגדול, הרז"א, שהי' אז בן י"א שנים, ולהיותו בקי בדקדוק הי' מדקדק בתפלתו יותר מאדנ"ע שהי' אז רק בן ט' שנים ומחצה, והי' מקנתר אותו בענינים הקשורים עם תפלה.
פעם בלכתם ל"חדר", שאל הרז"א את אדנ"ע: מדוע ב"מודה אני" יש נקודה לאחרי תיבת "בחמלה", לפני "רבה אמונתך"? והשיב אדנ"ע: כל ענינו של "רבה אמונתך" היא הנקודה, "די פּינטעלע", וכל הענין הוא שהנקודה תתפשט.
כעבור משך זמן דיברו עוד הפעם בענין התפלה, ושאל הרז"א את אדנ"ע: מהו הענין שמתפללים בכל יום? והשיב אדנ"ע: כל זה הוא ענין ה"נקודה" ("די פּינטעלע") הנ"ל שבתחלת היום, כי, ענין התפלה הוא התפשטות הנקודה. והוסיף: תיבת "בחמלה" מופיעה בתפלה ב' פעמים, פעם אחת ב"מודה אני", ופעם שני' בברכת "אהבת עולם", ובפעם השני' אין נקודה, כי, פעולת התפלה היא שהנקודה תתפשט.
וסיים כ"ק מו"ח אדמו"ר, שלאחרי שנים ביאר לו אדנ"ע, שענין הנקודה קאי על נקודת הלב.


<small>(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).</small>}}
<small>(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).</small>}}
שורה 74: שורה 87:
משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.
משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.


<big>לערך המלא: '''[[יחידות]]'''</big>
<big>לערך המלא: '''[[יחידות]]'''</big> {{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
{{פורטל:בסיס/מסגרת מעוצבת תחתונה}}
|}

גרסה מ־21:47, 17 ביוני 2020

הרבי ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב בנימין קליין
=תבנית:בדף זה מקפידים על הרגש חסידי


שלום לכולם - אני חב"דניק כמו כולם כאן (כמעט כולם)...

הצטרפתי ביום ראשון יום הבהיר י"א ניסן תש"פ.

כבר ביום כ"ז ניסן תש"פ מלאו לי 100 עריכות לאויש"ט.

ביום ב' סיון תש"פ הורשיתי להעלות תמונות.

בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא בהשלמת הערכים החסרים, שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו אשמח אם תעזרו לי בנושא.

ניתן לכתוב לי בדף השיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם.

לחיים ולברכה!!!

||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~

ערכים שיצרתי

ערכים ששיפרתי משמעותית


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ראו בתרומותי הצנועות יש עוד הרבה ב"ה...

כעת בעבודה

להתוועד עם הרבי

תיבות משתמש
משתמש זה אוהב להתוועד על כל עניין, בכל מקום ובכל זמן.
משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת החסידות
משתמש זה מגלה עניין רב בכתבי יד קודש של נשיאי חב"ד
משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות.
משתמש זה נמנה על תלמידי התמימים


משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
דעתם של שאר העולם הינה, ברוב המקרים, "איפכא מסתברא" מדעתו של משתמש זה.
משתמש זה יוצא מדי שבוע למבצע תפילין ובכך מכין את העולם לגאולה
דער באַניצער פאַרשטייט דעם רבי'נס שפראַך
למשתמש זה חשובים ביותר שלושת השלמויות עליהם דיבר ועורר הרבי רבות: שלימות התורה, שלימות העם, ושלימות הארץ
משתמש זה מתנגד לתכנית המאה

זוהי השליחות של כל אחד מישראל: אין לו לומר "מה אני ומי אני", ובהעריכו את כוחותיו ואפשרותיו, כמה כבר יוכל לפעול, ובאיזה שטח יוכל לפעול – שהרי אין האמת כן, כיון שאינו הולך לבד, אלא הליכתו היא בשליחות ה"חלק אלקה ממעל ממש", שיש לה שליחות מ"אלקה ממעל ממש", שזרעו בארץ הלזו התחתונה, "וזרעתי' לי בארץ", כדי שיצמח אילן עושה פירות, ועד לאילן תמרים – "צדיק כתמר יפרח".

ואין בזה הגבלות כלל; שליחות והוראה זו, שייכת לכל אחד מישראל, ויכולים לדרוש ממנו זאת!

וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".

(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).

ערך מומלץ ביותר

יחידות הוא מושג בחסידות שפירושו פגישה פרטית עם הרבי. החסיד נכנס לחדרו הפרטי של הרבי ומקבל הוראות אישיות לעבודת השם שלו ותשובות לשאלותיו.

אצל חסידים נהוג לא לשבת במהלך היחידות וכן לא להושיט את היד לרבי, למרות שהרבי מושיט לו את ידו שלו.

בדור השביעי נערכו היחידויות עם הרבי שלוש פעמים בשבוע - בימים ראשון, שלישי וחמישי. כל סדרת פגישות כזו החלה זמן קצר לאחר תחילת הלילה ונמשכה שעות ארוכות. לעיתים קרה שהמבקר האחרון היה יוצא מחדרו של הרבי לאחר עלות השחר.

משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.

לערך המלא: יחידות