פינת החי: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
{{בעבודה מתמשכת}} | {{בעבודה מתמשכת}} | ||
[[קובץ:פינת החי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תמימים מתוועדים בפינת החי]] | [[קובץ:פינת החי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תמימים מתוועדים בפינת החי]] | ||
'''פינת החי''' הוא שמה של [[התוועדות]] המתקיימת מדי שבוע בליל [[יום שלישי]] ב[[770]]. ההתועדות נקראת "פינת החי" על שם תוכן ההתוועדות, בה מדובר אודות [[נצחיות חייו של הרבי]] וממוקמת בפינה הצפונית מזרחית של 770. | '''פינת החי''' הוא שמה של [[התוועדות חסידים|התוועדות]] המתקיימת מדי שבוע בליל [[יום שלישי]] ב[[770]]. ההתועדות נקראת "פינת החי" על שם תוכן ההתוועדות, בה מדובר אודות [[נצחיות חייו של הרבי]] וממוקמת בפינה הצפונית מזרחית של 770. | ||
==היסטוריה== | ==היסטוריה== | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
בין מארגני הפינה בתקופה הראשונה היו הרב [[שניאור שניאורסון]] והרב [[מאיר וילשאנסקי]]. מהדוברים הקבועים במשך השנים היה הרב חיים פוזן ומחליפו בשנים שלאחר מכן הוא הרב [[יהודה פרידמן]]. | בין מארגני הפינה בתקופה הראשונה היו הרב [[שניאור שניאורסון]] והרב [[מאיר וילשאנסקי]]. מהדוברים הקבועים במשך השנים היה הרב חיים פוזן ומחליפו בשנים שלאחר מכן הוא הרב [[יהודה פרידמן]]. | ||
{{להשלים}} | {{להשלים}} | ||
===ג' תמוז=== | ===ג' תמוז=== | ||
לקראת [[ג' תמוז]] בו ניסיון האמונה ב[[נצחיות חייו של הרבי]] בתקפו, מתארגנת התוועדות ענק בכל החלק המזרחי ב770, בה מוסיפים בשירים אודות האמונה הטהורה. ההתוועדות התקיימה לראשונה בשנת [[תשנ"ד]]. במשך השנים אף יצאו חוברות כתשורה למשתתפי ההתוועדות, בין החוברות יצאו הקבצים 'אמונה ללא פשרות'{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשס"ח]]}}, 'שירון גאולה ומשיח'{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשע"ג]]}}, 'זימרון גאולה ומשיח' עם שירים בפירסום ראשון{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשע"ח]]}}, ועוד. | לקראת [[ג' תמוז]] בו ניסיון האמונה ב[[נצחיות חייו של הרבי]] בתקפו, מתארגנת התוועדות ענק בכל החלק המזרחי ב770, בה מוסיפים בשירים אודות האמונה הטהורה. ההתוועדות התקיימה לראשונה בשנת [[תשנ"ד]]. במשך השנים אף יצאו חוברות כתשורה למשתתפי ההתוועדות, בין החוברות יצאו הקבצים 'אמונה ללא פשרות'{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשס"ח]]}}, 'שירון גאולה ומשיח'{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשע"ג]]}}, 'זימרון גאולה ומשיח' עם שירים בפירסום ראשון{{הערה|יצא לאור בשנת [[תשע"ח]]}}, ועוד. | ||
אחד המנהגים בהתוועדות זו הוא לאכול אבטיחים, מנהג זה החל לאחר שהרב גיל שוורץ פתח בר אבטיחים בהתוועדות הראשונה ב[[ג' בתמוז תשנ"ד]]. לאחר זמן מצאו החסידים רמז לכך ש[[אדמו"ר הזקן]] הראה לחסידים שהוא חי על ידי האבטיח. | |||
==סניפים== | ==סניפים== |
גרסה מ־19:51, 16 ביוני 2020
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה. | |||
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך. |
פינת החי הוא שמה של התוועדות המתקיימת מדי שבוע בליל יום שלישי ב770. ההתועדות נקראת "פינת החי" על שם תוכן ההתוועדות, בה מדובר אודות נצחיות חייו של הרבי וממוקמת בפינה הצפונית מזרחית של 770.
היסטוריה
בה' טבת תשנ"ח נכנס ר' יהודה קרינסקי ל770 והחל לדבר נגד רבני השכונה, עד שהגיעו מספר בחורים והוציאו אותו מ770. יומיים לאחר מכן בז' טבת נערכה התוועדות פינת החי הראשונה לזכר המאורע ומאז הפכה לשבועית.
בין מארגני הפינה בתקופה הראשונה היו הרב שניאור שניאורסון והרב מאיר וילשאנסקי. מהדוברים הקבועים במשך השנים היה הרב חיים פוזן ומחליפו בשנים שלאחר מכן הוא הרב יהודה פרידמן.
ג' תמוז
לקראת ג' תמוז בו ניסיון האמונה בנצחיות חייו של הרבי בתקפו, מתארגנת התוועדות ענק בכל החלק המזרחי ב770, בה מוסיפים בשירים אודות האמונה הטהורה. ההתוועדות התקיימה לראשונה בשנת תשנ"ד. במשך השנים אף יצאו חוברות כתשורה למשתתפי ההתוועדות, בין החוברות יצאו הקבצים 'אמונה ללא פשרות'[1], 'שירון גאולה ומשיח'[2], 'זימרון גאולה ומשיח' עם שירים בפירסום ראשון[3], ועוד.
אחד המנהגים בהתוועדות זו הוא לאכול אבטיחים, מנהג זה החל לאחר שהרב גיל שוורץ פתח בר אבטיחים בהתוועדות הראשונה בג' בתמוז תשנ"ד. לאחר זמן מצאו החסידים רמז לכך שאדמו"ר הזקן הראה לחסידים שהוא חי על ידי האבטיח.
סניפים
בשנים שלאחר מכן החלו להיפתח סניפים של הפינה בשאר רחבי העולם וביניהם בישיבות תומכי תמימים ברחבי הארץ. בישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת נפתחה הפינה בראשית שנת תשע"ה ומאז מתקיימת בקביעות. בישיבת תומכי תמימים ראשון לציון פתחו את הפינה החל משנת תשע"ז. כמו כן נפתחו פינות החי בתומכי תמימים באר שבע, בתומכי תמימים נוף הגליל גדולה, קטנה ובתומכי תמימים יצהר.