ד' באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(הגהה, הרחבה) |
מ (הגהה) |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
==ימי חב"ד== | ==ימי חב"ד== | ||
*[[עת"ר]] (אדר שני) - נפתחה [[ועידת הרבנים | *[[עת"ר]] (אדר שני) - נפתחה [[ועידת הרבנים (תר"ע)|ועידת הרבנים]] ב[[פטרבורג]], במהלכה התאחדו כל הפלגים והזרמים של היהדות הנאמנה תחת הנהגתו של [[אדמו"ר הרש"ב]], הציגו חזית אחידה, והצליחו לקצור הישגים בתחום ההכרה הממשלתית בעניני הדת. | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== |
גרסה מ־07:25, 22 בפברואר 2017
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בד' באדר א' וגם בד' באדר ב'
ד' באדר הוא היום הרביעי בחודש אדר.
אירועים ביהדות
- ד'רס"ו - רב אחאי בר רב הונא, מגדולי הדור השני של רבנן סבוראי, נפטר.
- תקנ"א (אדר שני) - רבי אריה לייב שרה'ס, מתלמידי הבעל שם טוב, נפטר.
ימי חב"ד
- עת"ר (אדר שני) - נפתחה ועידת הרבנים בפטרבורג, במהלכה התאחדו כל הפלגים והזרמים של היהדות הנאמנה תחת הנהגתו של אדמו"ר הרש"ב, הציגו חזית אחידה, והצליחו לקצור הישגים בתחום ההכרה הממשלתית בעניני הדת.
נולדו
- תשי"א [דרושה הבהרה] - הרב אברהם שמואל בוקיעט, משלוחי הרבי לארץ הקודש.
נפטרו
- תשי"ב - הרב אברהם אליהו אקסלרוד, רב בעיר בולטימור, מחשובי הרבנים החב"דיים בארה"ב.
- תשל"ד - מרת סוניה רוזנבלום, רעיית הרב חיים יוסף רוזנבלום, בת הרב מנחם מענדל גוראריה ואחותו של הרש"ג.
- תשס"ה (אדר ראשון) - מר בערי גוראריה, נכדו של אדמו"ר הריי"צ.
- תשע"ד (אדר שני) - ר' ברוך מרדכי ליפשיץ ("מוטל דער שוחט"), מעמודי התווך של קהילת חב"ד במוסקבה עד להתפרקות ברית המועצות, ובסוף ימיו בקראון הייטס.
הפתגם היומי - ד' באדר א' - מלוח היום יום |
---|
ראשית ההכנה להתעסקות בשכלים עיונים, ובשכל אלוקי בפרט, הוא: א) יגיעת בשר להסיר הטוב טעם מעניני עולם. ב) יגיעת נפש לעורר הטוב טעם במושכלות בכלל, ובעניני אלקות בפרט.
|
הפתגם היומי - ד' באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
צו חסידות ביים מיטעלען רבי'ן, איז געווען זייער שטיל, דאך פלעגט ער בשעת חסידות זאגען: שא, שא. דער טאטע האט עס ערקלערט, אז דאס איז געווען אויף להשקיט נביעת המוחין. און האט מיט דעם מבאר געווען דעם מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".
תרגום מאידיש: בחסידות אצל הרבי האמצעי, היה מאוד שקט, בכל זאת, בשעת חסידות הוא היה אומר: שא, שא. אבי הסביר זאת, שזה היה בכדי להשקיט את נביעת המוחין. והסביר בזה את מאמר הזהר "סבא דעתוהי סתים דשקיט ושכיך".
|