שעטנז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "שעטנז " ב־"שעטנז ") |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (שחזור לגרסה 276186 מאת שלום) |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
== קישורים חיצוניים == | == קישורים חיצוניים == | ||
* [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=135 לקוטי שיחות חל"ד עמ' 123 (עמ' 135)] | * [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15930&st=&pgnum=135 לקוטי שיחות חל"ד עמ' 123 (עמ' 135)] | ||
* {{קישור חבד אינפו|81485|כשהרבנות תאשר שעטנז}} - הרבי מאחל שבקרוב ישתמשו | * {{קישור חבד אינפו|81485|כשהרבנות תאשר שעטנז}} - הרבי מאחל שבקרוב ישתמשו בשעטנז בבית המקדש, והרבנות בודאי תאשר זאת {{וידאו}} | ||
[[קטגוריה:יורה דעה]] | [[קטגוריה:יורה דעה]] |
גרסה מ־11:14, 23 בנובמבר 2016
שעטנז הינו איסור מהתורה להינות מלבישת בגדים בהם מעורב צמר ופשתים.
גדר האיסור
בגדר האיסור מבאר הרבי כי הוא תלוי במחלוקת ראשונים:
דעת רש"י, כי האיסור מהתורה אינו רק אם הוא שוע טווי ונוז, כלומר שמתחילת העשייה האריגה וכו' נארגו ונעשו יחד. הביאור הפנימי בשיטתו היא - כפי דברי הרבי, מכיון שסובר שהאיסור הוא להרכיב מציאות חדשה הנעשית משני מינים, ולכן אין האיסור אלא אם הם מציאות אחת ממש.
אך דעת רבינו תם היא, כי האיסור הוא גם אם הוא רק חיברן רק על ידי אריגה, לאחר שטוה כל אחד מהם לבדו. הביאור בזה היא, מכיון שלרבינו תם איסור כלאי בגדים הינו איסור אחר מאיסור של כלאי הכרם, ואיסור זה אינו אלא ערבוב שני מינים שונים, גם אם אינם נעשים מציאות חדשה.
קישורים חיצוניים
- לקוטי שיחות חל"ד עמ' 123 (עמ' 135)
- כשהרבנות תאשר שעטנז, באתר - הרבי מאחל שבקרוב ישתמשו בשעטנז בבית המקדש, והרבנות בודאי תאשר זאת