א"ל שד"י: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "האבות " ב־"האבות ") |
מ (החלפת טקסט – "עולם הבריאה " ב־"עולם הבריאה ") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "[[א"ל הוי"ה]]", "[[א"ל אדנ"י]]" שענינם הוא ההמשכה מן שם [[א"ל]] שהוא הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] אל עולמות [[בי"ע]]. | א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "[[א"ל הוי"ה]]", "[[א"ל אדנ"י]]" שענינם הוא ההמשכה מן שם [[א"ל]] שהוא הראשון מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] אל עולמות [[בי"ע]]. | ||
שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | שם א"ל שד"י ממשיך ל[[עולם הבריאה]], שענין שם "[[שד"י]]" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מאיר ב[[עולם הבריאה]] שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, [[עולם הבריאה]] נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] שאינו מתגלה, לעומת [[עולם היצירה]] שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] המתגלה. ולכן ב[[עולם היצירה]] נמשך שם "[[א"ל הוי"ה]]" שענינו כשם [[הוי"ה]] שהוא גילוי. | ||
==שם בו נתגלה [[הקב"ה]] לאבות== | ==שם בו נתגלה [[הקב"ה]] לאבות== |
גרסה מ־07:37, 28 בספטמבר 2016
שמותיו של הקב"ה |
---|
7 שמות שאינם נמחקים |
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י |
מילויים לשם הוי"ה |
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן |
שמות נוספים |
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה |
כינויים |
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום |
שם א"ל שד"י ענינו הוא המשכה של שם א"ל, שהוא תיקון הראשון מי"ג תיקוני דיקנא, שנמשך ומתגלה בעולם הבריאה בשם שד"י ונקרא בשם א"ל שד"י. גימטריא של א"ל שד"י הוא שמ"ה אותיות "מש"ה". שם זה מאיר בעולם הבריאה לאלף אלפים וריבוא רבבות וכו'.
ענינו
א"ל שד"י הוא אחד מן שלושת השמות "א"ל שד"י", "א"ל הוי"ה", "א"ל אדנ"י" שענינם הוא ההמשכה מן שם א"ל שהוא הראשון מי"ג תיקוני דיקנא אל עולמות בי"ע.
שם א"ל שד"י ממשיך לעולם הבריאה, שענין שם "שד"י" הוא צמצום, "שאמר לעולם די", ולכן שם זה מאיר בעולם הבריאה שהוא בבחינת הסתר. שכנודע, עולם הבריאה נקרא בשם "בורא חושך", שהוא בבחינת עלמא דאתכסיא שאינו מתגלה, לעומת עולם היצירה שהוא נקרא בשם "יוצר אור", שהוא בבחינת עלמא דאתגליא המתגלה. ולכן בעולם היצירה נמשך שם "א"ל הוי"ה" שענינו כשם הוי"ה שהוא גילוי.
שם בו נתגלה הקב"ה לאבות
א"ל שד"י הוא השם בו נתגלה הקב"ה לאבות, כמו שנאמר "וארא אל האבות בא"ל שד"י ושמי הוי"ה לא נודעתי אליהם". והענין הוא ששם שד"י מורה על צמצום, שהגביל את מידת החסד שלא תתגלה יותר מדי. ואף על פי כן יש בו שם א"ל שהוא השם של ספירת החסד. ועצם שם זה הוא חסד, שעל ידי הצמצום יכול להתגלות האור.