דוד יצחק אייזיק רבינוביץ': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "אח"כ" ב־"אחר כך")
שורה 11: שורה 11:
וישראל יעו"ש. ונראה לי בעז"ה לרמז בכאן  
וישראל יעו"ש. ונראה לי בעז"ה לרמז בכאן  
על פי מה שחלמתי בליל [[ראש השנה]] שנת [[תש"א]] שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף ב[[טלית]] ומעוטר ב[[תפילין דר"ת]], ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
על פי מה שחלמתי בליל [[ראש השנה]] שנת [[תש"א]] שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף ב[[טלית]] ומעוטר ב[[תפילין דר"ת]], ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות, א' הוא כשיש לאדם [[אתערותא דלתתא]], ואח"כ בא לו [[אתערותא דלעילא]], ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל, אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אח"כ באתערותא דלתתא.  
בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות, א' הוא כשיש לאדם [[אתערותא דלתתא]], ואחר כך בא לו [[אתערותא דלעילא]], ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל, אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אחר כך באתערותא דלתתא.  


וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואח"כ
וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואחר כך
אתערותא דלעילא, ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואח"כ
אתערותא דלעילא, ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואחר כך
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואח"כ בא דודי  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואחר כך בא דודי  
באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואח"כ אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".
באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואחר כך אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".


נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]]. ממשיך דרכו הוא נכדו רבי [[אברהם משה רבינוביץ]].
נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]]. ממשיך דרכו הוא נכדו רבי [[אברהם משה רבינוביץ]].
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:ידידי חב"ד]]
[[קטגוריה:ידידי חב"ד]]

גרסה מ־01:57, 21 בספטמבר 2016

רבי דוד יצחק אייזיק מסאקליע

רבי דוד יצחק אייזיק מסקאליע (נפטר תשל"ט) היה אדמו"ר מסקוליע, בן אחר בן להמגיד מזלוטשוב.

קורות חייו

נולד בבריד לאביו רבי ברוך פנחס רבינוביץ מסקאליע, נכד הבעש"ט הקדוש ותלמידיו: התולדות יעקב יוסף, רב ייבי מאוסטרהא, ורבי ברוך ממז'יבוז' ורבי שרגא פייביש מקרעמניץ, והרב הקדוש מחמעלניק. כן היה צאצא של הרב יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין מקאמרנא.

בהגיעו לפרקו נשא את נכדתו של האדמו"ר מסטרטין. לאחר פטירתה נשא בזיווג שני את בתו של רבי משה דוד לנדא מבורשטין (רב העיר בורשטין).

נודע לאיש מופת ואיש פלא, ובקיאותו בכל התורה כולה בנגלה ונסתר. היה בקי בזוהר הקדוש בעל פה, ובפרט בספרו של זקינו בעל הברית כהונת עולם (תלמיד המגיד ממעזריטש).

עם אדמו"ר הריי"צ

למרות שמעולם לא נפגש עם אדמו"ר הריי"צ, הרגיש אליו קשר נפשי חזק מאוד. בספרו "צמח דוד" הוא מספר על חלום שהיה לו בליל ראש השנה ובו נפגש עם אחד מצדיקי הדור, אשר על פי הידוע במשפחתו הכוונה היא לאדמו"ר הריי"צ[1] שהופיע אליו בחלומו מעוטר בטלית ותפילין: את ה' האמרת היום וגו' וה' האמירך היום, בפ"ק דברכות דרשו חז"ל בכאן על פרשיות של תפילין של הקב"ה וישראל יעו"ש. ונראה לי בעז"ה לרמז בכאן על פי מה שחלמתי בליל ראש השנה שנת תש"א שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דר"ת, ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות, א' הוא כשיש לאדם אתערותא דלתתא, ואחר כך בא לו אתערותא דלעילא, ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל, אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אחר כך באתערותא דלתתא.

וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואחר כך אתערותא דלעילא, ותפילין דרבינו תם רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואחר כך אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואחר כך בא דודי באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואחר כך אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".

נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי שלמה מזוויהל. ממשיך דרכו הוא נכדו רבי אברהם משה רבינוביץ.
שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
==הערות שוליים==

  1. וכמו שכותב בעצמו בספר החזיונות שלו המונח בכתב יד