ארז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (קטגוריה) |
מ (החלפת טקסט – "כמ"ש" ב־"כמו שכתוב") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה. | הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה. | ||
הארז רומז על [[יוסף הצדיק]] שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, | הארז רומז על [[יוסף הצדיק]] שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמו שכתוב "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת [[יסוד]] שבו. | ||
== בבית המקדש == | == בבית המקדש == |
גרסה מ־00:56, 21 בספטמבר 2016
הארז הוא הגדול שבצמחים לעומת האזוב שהוא הגדול שבצומח. ושניהם רומזים לבחינת המדות שבאצילות, בחינת ז"א, כי בבחינת המדות קיימת צמיחה מקטנות לגדלות (לעומת אותיות הדיבור שהוא בבחינת דומם).
הארז שהוא הגבוה מכל האילנות, מורה על גדלות המדות - המדות שבחכמה.
הארז רומז על יוסף הצדיק שהיה מלך, כי יוסף הוא לשון תוספת וריבוי שמתוסף והולך בהגדלה והגבהה למעלה מעלה ברום המעלות, וכמו שכתוב "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה", ויוסף הוא בבחינת ז"א, בחינת יסוד שבו.
בבית המקדש
בית המקדש נבנה מעצי ארז שנכרתו במיוחד על ידי חירם מלך צור מן הלבנון.
מקורות לעיון:
- תורה אור מד. ב', לקוטי תורה במדבר נז. ג' ס. ד'.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")