שעטנז: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "רבינו תם " ב־"רבינו תם ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
אך דעת [[רבינו תם]] היא, כי האיסור הוא גם אם הוא רק חיברן רק על ידי אריגה, לאחר שטוה כל אחד מהם לבדו. | אך דעת [[רבינו תם]] היא, כי האיסור הוא גם אם הוא רק חיברן רק על ידי אריגה, לאחר שטוה כל אחד מהם לבדו. | ||
הביאור בזה היא, מכיון | הביאור בזה היא, מכיון של[[רבינו תם]] איסור כלאי בגדים הינו איסור אחר מאיסור של כלאי הכרם, ואיסור זה אינו אלא ערבוב שני מינים שונים, גם אם אינם נעשים מציאות חדשה. | ||
== קישורים חיצוניים == | == קישורים חיצוניים == |
גרסה מ־07:51, 15 בספטמבר 2016
שעטנז הינו איסור מהתורה להינות מלבישת בגדים בהם מעורב צמר ופשתים.
בכלאי בגדים, הדבר תלוי במחלוקת ראשונים:
דעת רש"י, כי האיסור מהתורה אינו רק אם הוא שוע טווי ונוז, כלומר שמתחילת העשייה האריגה וכו' נארגו ונעשו יחד. הביאור הפנימי בשיטתו היא מכיון שסובר שהאיסור הוא להרכיב מציאות חדשה הנעשית משני מינים, ולכן אין האיסור אלא אם הם מציאות אחת ממש.
אך דעת רבינו תם היא, כי האיסור הוא גם אם הוא רק חיברן רק על ידי אריגה, לאחר שטוה כל אחד מהם לבדו. הביאור בזה היא, מכיון שלרבינו תם איסור כלאי בגדים הינו איסור אחר מאיסור של כלאי הכרם, ואיסור זה אינו אלא ערבוב שני מינים שונים, גם אם אינם נעשים מציאות חדשה.
קישורים חיצוניים
- לקוטי שיחות חל"ד עמ' 123 (עמ' 135)
- כשהרבנות תאשר שעטנז, באתר - הרבי מאחל שבקרוב ישתמשו בשעטנז בבית המקדש, והרבנות בודאי תאשר זאת