תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " חזקה " ב־" חזקה ")
מ (החלפת טקסט – "חזקה" ב־"חזקה")
שורה 6: שורה 6:
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו ה[[שכינה]] הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו ה[[שכינה]] הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].


עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו [[חזקה]] בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם{{הערה|[[מאמר]] [[ד"ה]] "ומעיין מבית ה'" [[תש"ו]]. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" [[תשל"ח]].}}.
עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם{{הערה|[[מאמר]] [[ד"ה]] "ומעיין מבית ה'" [[תש"ו]]. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" [[תשל"ח]].}}.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־22:59, 7 בספטמבר 2016

תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה הוא נושא הנדון במאמרי חסידות רבים. עיקר השאלה היא מדוע ירדה הנשמה לעולם הזה, והרי קודם ירידתה היתה נהנית מזיו השכינה. ומבואר כי ירידה זו היא לצורך עליה, שעל ידי ירידת הנשמה לעולם הזה מעלה היא את הנפש הבהמית וגם מעלה היא את עצמה.

ביאור

הירידה של הנשמות להתלבש בגוף ונפש בהמית היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת הנשמות היו קשורות במקורם ונהנים מזיו השכינה בגן עדן העליון וגן עדן התחתון. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ונפש בהמית המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה בלבושים צואים.

ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת סובב כל עלמין. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת ממלא כל עלמין, ודווקא על ידי מצוות מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור הסובב כל עלמין.

עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "צדיק" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "בעל תשובה". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם[1].

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. מאמר ד"ה "ומעיין מבית ה'" תש"ו. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" תשל"ח.