שיחה:כתב אדמו"ר הזקן: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (עיצוב - משתמש:דור השביעי, נא הקפד על זה) |
(תגובה) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
::::מדוע מי שמבין לא כמוך הוא טיפש או מתנגד מדובר בחסידים חשובים שאחד מהם ללא ספק היה הרב אשכנזי זכרונו לברכה וודאי אם זה כל כך פשוט וברור כמו שאתה חושב הוא לא היה מעדיף את כתב האריז"ל (ואל תשכח שחוץ מזה שהיה חסיד גדול של הרבי גם חי בכל מאודו את שו" ע אדמו"ר הזקן ודייק בכל אות שלו ודווקא הוא העדיף כידוע את כתב האריז"ל )זה לא וויכוח חדש ולכל צד יש הסברים טובים וכל אחד מזכיר בצורה זו או אחרת את הרבי ואי אפשר להתנסח בכזו צורה על מי שלא חושב כמוך ![[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 21:49, 23 באוגוסט 2016 (UTC) | ::::מדוע מי שמבין לא כמוך הוא טיפש או מתנגד מדובר בחסידים חשובים שאחד מהם ללא ספק היה הרב אשכנזי זכרונו לברכה וודאי אם זה כל כך פשוט וברור כמו שאתה חושב הוא לא היה מעדיף את כתב האריז"ל (ואל תשכח שחוץ מזה שהיה חסיד גדול של הרבי גם חי בכל מאודו את שו" ע אדמו"ר הזקן ודייק בכל אות שלו ודווקא הוא העדיף כידוע את כתב האריז"ל )זה לא וויכוח חדש ולכל צד יש הסברים טובים וכל אחד מזכיר בצורה זו או אחרת את הרבי ואי אפשר להתנסח בכזו צורה על מי שלא חושב כמוך ![[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 21:49, 23 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
::::ידוע שכשהרבי רצה שיעשו משהו היה אומר בצורה ברורה ולא משאיר זאת לאיטלגנציה של הקהל שיבין רמזים לדוגמא לימוד יומי של שלש פרקי רמב"ם מבצע מזוזה מבצע תפילין וכן הלאה מעולם לא השאיר דברים להבנת הקוראים את השיחות שיבינו דבר מתוך דבר אלא אמר ברור ביותר ואים כן נשאלת השאלה מדוע לא אמר בפירוש שיכתבו רק בכתב המיוחס לאדמו"ר הזקן מסתבר מאוד להבין מכך שיש מקום לשתי הדיעות ואין בלעדיות לדיעה אחת מתוך השתיים וודאי אין מקום לסגנון זול אחד כלפי השני.[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 22:09, 23 באוגוסט 2016 (UTC) | ::::ידוע שכשהרבי רצה שיעשו משהו היה אומר בצורה ברורה ולא משאיר זאת לאיטלגנציה של הקהל שיבין רמזים לדוגמא לימוד יומי של שלש פרקי רמב"ם מבצע מזוזה מבצע תפילין וכן הלאה מעולם לא השאיר דברים להבנת הקוראים את השיחות שיבינו דבר מתוך דבר אלא אמר ברור ביותר ואים כן נשאלת השאלה מדוע לא אמר בפירוש שיכתבו רק בכתב המיוחס לאדמו"ר הזקן מסתבר מאוד להבין מכך שיש מקום לשתי הדיעות ואין בלעדיות לדיעה אחת מתוך השתיים וודאי אין מקום לסגנון זול אחד כלפי השני.[[משתמש:דור השביעי|דור השביעי]] - [[שיחת משתמש:דור השביעי|שיחה]] 22:09, 23 באוגוסט 2016 (UTC) | ||
:::::א. נכון. כל הרוצה לטעות יבוא ויטעה. אבל כל אדם אובייקטיבי שאין לו תפילין מסוג כזה או אחר, שתראה לו את ההתייחסויות מהרבי - ללא שום ספק יבין מעצמו מהי כוונת הרבי. הרבי אמנם לא פסק הלכה שצריך להשתמש '''רק''' בכתב אדמו"ר הזקן, אבל בהחלט עודד את השימוש בזה, (ובדעת תחתון הסיבה שלא אמר שישתמשו רק בכתב זה, הוא מכיון שאם כן אלפי חסידים היו רצים להחליף את התפילין, הוצאות שיכולות להגיע לאלפי דולרים למשפחה... ובכל אופן) להגיד שהרבי התנגד לשימוש בכתב זה - זו בדיחה. ב. מה שכתבת בנוגע לרב אשכנזי, זה ממש מצחיק. מאוד יכול להיות שמדובר במישהו שכבר כותב/התחיל ללמוד כתב האריז"ל, וכששמע על הפולמוס שאל את הרב אשכנזי האם הוא צריך לכתוב בכתב אדמו"ר הזקן, ובשביל זה להפסיד עוד כמה חודשים של עבודה וכו', והרב אשכנזי 'פסק' לו שהוא לא צריך לכתוב אדמו"ר הזקן... עכשיו הוספת ש"הוא העדיף כידוע", לי זה לא היה ידוע. ג. כשהתחיל הפולמוס עדיין לא היו ידועות כל ההתיחסויות מהרבי בנוגע לכתב, אבל כיום כשיש כל כך הרבה עדויות והתבטאויות, קשה להתפתל ולהסביר שהרבי לא רוצה שישתמשו דוקא בכתב זה. ד. אשמח אם תסביר לי את המובאות, ולא תגיד לי שיש אפשרות להסביר. אני מכיר את הפולמוס מקרוב כבר שנים רבות ועדין לא שמעתי/ראיתי תורה שלימה שמצליחה 'ליישב' את כל ההתיחסויות החיוביות מהרבי לשלילה... אדרבה. תחכימני. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 06:02, 24 באוגוסט 2016 (UTC) |
גרסה מ־08:02, 24 באוגוסט 2016
א) אפשר לברר אצל המרא דאתרא דהיום יבלחט"א מה פסק אביו ולפלא הספקות? ב)יש הרבה חומר בעניין ממונדשיין ע"ה (שהיה מהמצדדים הנלהבים בכתב המיוחס לאדמו"ר הזקן)דור השביעי - שיחה 12:32, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- א. מי שרוצה לברר שיברר, ואחרי זה יוציא שם רע. סליחה על הבוטות והחריפות, אבל לענ"ד המתנגדים לכתב אדה"ז או שהם טיפשים וחסרי הבנה, או שהם מתנגדים-ירושלמים. לא יודע מה יותר גרוע. למול ההתבטאויות המפורשות של הרבי, קשה לחשוב אחרת. ב. היה פולמוס בזמנו בעיתון כפר חב"ד, ולענ"ד הוא לא ממש רלוונטי בגלל מה שכתבתי לעיל. להתראות - שיחה 12:39, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- אם ידוע לך על התבטאויות מפורשות שאין שום דרך אחרת לפרשם - למה שלא תזכה את הרבים ותצטטם בערך? -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 14:43, י"ט באב, הקהל ה'תשע"ו (23 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!
- א. מה יותר מפורש מהציטוט: "לפלא הספק בזה, כי הרי הכלל ופסק-דין הוא, דבאתריה (השייכים) דרב נהוג כרב.. והלואי כבר היה עוזב דרכו לחפש קושיות וסתירות ויתחיל ללכת בדרך הישרה בהקדמת נעשה לנשמע, הוא הדרך שהורו רבותינו נשיאינו הקדושים, שהוא גם דרך כללי לכלל ישראל". ב. מעשה רב - עיין בערך על מנחם מענדל אהרונוב. ג. אם זה לא מספיק ברור, עיין בספר 'כתב חב"ד' של אבי לוי בגירסתו האחרונה. ד. בקישורים החיצוניים תוכל למצוא ערך מוסף. ה. והעיקר, לא אמרתי שאי אפשר לפרש אחרת, אלא שכמו שאפשר לפרש שהרבי לא רצה שיעסקו בפרסום עניני משיח וגאולה בלהט, ככה (ופחות מזה) אפשר לפרש שהרבי לא רצה שיכתבו בכתב אדמו"ר הזקן... להתראות - שיחה 19:45, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- מדוע מי שמבין לא כמוך הוא טיפש או מתנגד מדובר בחסידים חשובים שאחד מהם ללא ספק היה הרב אשכנזי זכרונו לברכה וודאי אם זה כל כך פשוט וברור כמו שאתה חושב הוא לא היה מעדיף את כתב האריז"ל (ואל תשכח שחוץ מזה שהיה חסיד גדול של הרבי גם חי בכל מאודו את שו" ע אדמו"ר הזקן ודייק בכל אות שלו ודווקא הוא העדיף כידוע את כתב האריז"ל )זה לא וויכוח חדש ולכל צד יש הסברים טובים וכל אחד מזכיר בצורה זו או אחרת את הרבי ואי אפשר להתנסח בכזו צורה על מי שלא חושב כמוך !דור השביעי - שיחה 21:49, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- ידוע שכשהרבי רצה שיעשו משהו היה אומר בצורה ברורה ולא משאיר זאת לאיטלגנציה של הקהל שיבין רמזים לדוגמא לימוד יומי של שלש פרקי רמב"ם מבצע מזוזה מבצע תפילין וכן הלאה מעולם לא השאיר דברים להבנת הקוראים את השיחות שיבינו דבר מתוך דבר אלא אמר ברור ביותר ואים כן נשאלת השאלה מדוע לא אמר בפירוש שיכתבו רק בכתב המיוחס לאדמו"ר הזקן מסתבר מאוד להבין מכך שיש מקום לשתי הדיעות ואין בלעדיות לדיעה אחת מתוך השתיים וודאי אין מקום לסגנון זול אחד כלפי השני.דור השביעי - שיחה 22:09, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- א. נכון. כל הרוצה לטעות יבוא ויטעה. אבל כל אדם אובייקטיבי שאין לו תפילין מסוג כזה או אחר, שתראה לו את ההתייחסויות מהרבי - ללא שום ספק יבין מעצמו מהי כוונת הרבי. הרבי אמנם לא פסק הלכה שצריך להשתמש רק בכתב אדמו"ר הזקן, אבל בהחלט עודד את השימוש בזה, (ובדעת תחתון הסיבה שלא אמר שישתמשו רק בכתב זה, הוא מכיון שאם כן אלפי חסידים היו רצים להחליף את התפילין, הוצאות שיכולות להגיע לאלפי דולרים למשפחה... ובכל אופן) להגיד שהרבי התנגד לשימוש בכתב זה - זו בדיחה. ב. מה שכתבת בנוגע לרב אשכנזי, זה ממש מצחיק. מאוד יכול להיות שמדובר במישהו שכבר כותב/התחיל ללמוד כתב האריז"ל, וכששמע על הפולמוס שאל את הרב אשכנזי האם הוא צריך לכתוב בכתב אדמו"ר הזקן, ובשביל זה להפסיד עוד כמה חודשים של עבודה וכו', והרב אשכנזי 'פסק' לו שהוא לא צריך לכתוב אדמו"ר הזקן... עכשיו הוספת ש"הוא העדיף כידוע", לי זה לא היה ידוע. ג. כשהתחיל הפולמוס עדיין לא היו ידועות כל ההתיחסויות מהרבי בנוגע לכתב, אבל כיום כשיש כל כך הרבה עדויות והתבטאויות, קשה להתפתל ולהסביר שהרבי לא רוצה שישתמשו דוקא בכתב זה. ד. אשמח אם תסביר לי את המובאות, ולא תגיד לי שיש אפשרות להסביר. אני מכיר את הפולמוס מקרוב כבר שנים רבות ועדין לא שמעתי/ראיתי תורה שלימה שמצליחה 'ליישב' את כל ההתיחסויות החיוביות מהרבי לשלילה... אדרבה. תחכימני. להתראות - שיחה 06:02, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
- א. מה יותר מפורש מהציטוט: "לפלא הספק בזה, כי הרי הכלל ופסק-דין הוא, דבאתריה (השייכים) דרב נהוג כרב.. והלואי כבר היה עוזב דרכו לחפש קושיות וסתירות ויתחיל ללכת בדרך הישרה בהקדמת נעשה לנשמע, הוא הדרך שהורו רבותינו נשיאינו הקדושים, שהוא גם דרך כללי לכלל ישראל". ב. מעשה רב - עיין בערך על מנחם מענדל אהרונוב. ג. אם זה לא מספיק ברור, עיין בספר 'כתב חב"ד' של אבי לוי בגירסתו האחרונה. ד. בקישורים החיצוניים תוכל למצוא ערך מוסף. ה. והעיקר, לא אמרתי שאי אפשר לפרש אחרת, אלא שכמו שאפשר לפרש שהרבי לא רצה שיעסקו בפרסום עניני משיח וגאולה בלהט, ככה (ופחות מזה) אפשר לפרש שהרבי לא רצה שיכתבו בכתב אדמו"ר הזקן... להתראות - שיחה 19:45, 23 באוגוסט 2016 (UTC)
- אם ידוע לך על התבטאויות מפורשות שאין שום דרך אחרת לפרשם - למה שלא תזכה את הרבים ותצטטם בערך? -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • 14:43, י"ט באב, הקהל ה'תשע"ו (23 באוג' למניינם), ימות המשיח • יחי המלך המשיח!