מאה ברכות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=")
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}")
שורה 3: שורה 3:
ישנה מחלוקת ראשונים אם מאה הברכות נחשבות החל משקיעת החמה, או מהקימה.
ישנה מחלוקת ראשונים אם מאה הברכות נחשבות החל משקיעת החמה, או מהקימה.


בשנת [[תנש"א]] עורר הרבי להרגיל את בני ישראל באמירת מאה ברכות בכל יום.{{הערה|1=[[שלשלת היחס]] עמ' 36.</REF>
בשנת [[תנש"א]] עורר הרבי להרגיל את בני ישראל באמירת מאה ברכות בכל יום.{{הערה|1=[[שלשלת היחס]] עמ' 36.}}
{{הערות שוליים}}  
{{הערות שוליים}}  
[[קטגוריה:הלכה בתורת חב"ד]]
[[קטגוריה:הלכה בתורת חב"ד]]

גרסה מ־22:03, 28 בדצמבר 2015

מאה ברכות, היא תקנה מדוד המלך, מכיון שבימיו היתה מגיה בה מתו מאה אנשים בכל יום, לכן תיקן דוד המלך את תקנת מאה ברכות, אותה סמך על הפסוק "ועתה ישראל מה ה' אלקיך שואל מעמך, אל מיקרי מה אלא מאה".

ישנה מחלוקת ראשונים אם מאה הברכות נחשבות החל משקיעת החמה, או מהקימה.

בשנת תנש"א עורר הרבי להרגיל את בני ישראל באמירת מאה ברכות בכל יום.[1]

הערות שוליים