י"ב בטבת: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 192101 של 79.180.124.192 (שיחה) השחתה) |
|||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''י"ב בטבת''' הוא היום השנים עשר ב[[חודש טבת]]. | '''י"ב בטבת''' הוא היום השנים עשר ב[[חודש טבת]]. | ||
= | ==אירועים ביהדות== | ||
*ג'של"ז - ה[[נביא]] [[יחזקאל]] התנבא על חורבן [[מצרים]] בידי נבוכדנצר. | *ג'של"ז - ה[[נביא]] [[יחזקאל]] התנבא על חורבן [[מצרים]] בידי נבוכדנצר. | ||
*שפ"ג | *שפ"ג - רבי נתן שפירא, מחבר ספר 'מצ"ת שימורים', נפטר. | ||
*[[תקמ"א]] - רבי משה מרגליות, מחבר 'פני משה' על הירושלמי, נפטר. | *[[תקמ"א]] - רבי משה מרגליות, מחבר 'פני משה' על הירושלמי, נפטר. | ||
*[[תקס"ו]] - רבי משה מפשברסק, מחבר ספר 'אור פני משה', נפטר. | |||
*[[תרפ"ג]] - רבי חביב | *[[תרפ"ג]] - רבי חביב חיים דוד סתהון, ראב"ד קהילת הספרדים ב[[ירושלים]] ומחבר הספרים 'תקפו של נס', 'שמש ומגן' ועוד, נפטר. | ||
*[[תשי"ד]] - רבי מרדכי חיים סלונים מ[[טבריה]], מנהיג חסידי [[סלונים]] לאחר ה[[שואה]], נפטר. | *[[תשי"ד]] - רבי מרדכי חיים סלונים מ[[טבריה]], מנהיג חסידי [[סלונים]] לאחר ה[[שואה]], נפטר. | ||
*[[תש"ע]] - רבי אברהם | *[[תש"ע]] - רבי אברהם גולדמן, ה[[אדמו"ר]] מ[[זוועיהל]] בירושלים, נפטר. | ||
==[[ימי חב"ד]]== | ==[[ימי חב"ד]]== |
גרסה מ־20:20, 21 בינואר 2015
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"ב בטבת הוא היום השנים עשר בחודש טבת.
אירועים ביהדות
- ג'של"ז - הנביא יחזקאל התנבא על חורבן מצרים בידי נבוכדנצר.
- שפ"ג - רבי נתן שפירא, מחבר ספר 'מצ"ת שימורים', נפטר.
- תקמ"א - רבי משה מרגליות, מחבר 'פני משה' על הירושלמי, נפטר.
- תקס"ו - רבי משה מפשברסק, מחבר ספר 'אור פני משה', נפטר.
- תרפ"ג - רבי חביב חיים דוד סתהון, ראב"ד קהילת הספרדים בירושלים ומחבר הספרים 'תקפו של נס', 'שמש ומגן' ועוד, נפטר.
- תשי"ד - רבי מרדכי חיים סלונים מטבריה, מנהיג חסידי סלונים לאחר השואה, נפטר.
- תש"ע - רבי אברהם גולדמן, האדמו"ר מזוועיהל בירושלים, נפטר.
ימי חב"ד
- תקע"ג - אדמו"ר הזקן הגיע לכפר פיענא.
הפתגם היומי - י"ב בטבת - מלוח היום יום |
---|
בשנת תרמ"ח נבחר אדוני אבי מורי ורבי [אדמו"ר הרש"ב] לגבאי דחברה קדישא. וכפי המנהג, הובילו אותו בשמחת תורה בלוית עם רב לבית הכנסת. אמר אז המאמר "אין הקב"ה בא בטרוניא". וסיום דבריו: "גם האנשים בעלי מוחין הנמצאים עתה צריכים להניח שכלם ולא לילך אחרי הטעם ודעת, כי יכולים להטות על פי שכלם כו' עד כי ח"ו מרה תהיה באחרונה כו'. וזהו העיקר בזמן הזה בעקבות דמשיחא, שלא לילך אחר השכל וטעם ודעת, כי אם לקיים התורה והמצוות בתמימות ואמונה פשוטה באלוקי ישראל. |