חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 303: שורה 303:


== זלזול ==
== זלזול ==
 
הדיון הועבר למקומו הראוי [[שיחה:חיים יהודה קרינסקי]]. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:08, 9 ביוני 2014 (UTC)
ב"ה
 
אנציקלופדיה אינה מקום לניגוח, והעובדה שאנשים מסויימים מופיעים בקביעות ללא תואר "רב" רק בגלל שכמה מצורעים החליטו, זה לא הוגן.
 
אם מחליטים שכל המזכירים אינם רבנים - אזי יש להוריד לכולם את התואר, אבל אי אפשר להוריד התואר רק לקרינסקי שמטוב וקוטלרסקי.
:עקרונית אני מסכים איתך בנוגע לתוארים אבל יש דרך להעביר ביקורת. זה לא הגיוני שאתה משמיץ באותו משפט שאתה מבקש לא להשמיץ. תחשוב רגע בהגיון ותקלוט שבאופן כזה שום ביקורת לא תתקבל. [[משתמש:נגאלים מהעצלות|נגאלים מהעצלות]] - [[שיחת משתמש:נגאלים מהעצלות|שיחה]] 18:02, 30 במאי 2014 (UTC)
 
::להעיר שגם דפי השיחה אינם מקום לניגוח ולא משנה של איזה צד במפה... [[משתמש:נגאלים מהעצלות|נגאלים מהעצלות]] - [[שיחת משתמש:נגאלים מהעצלות|שיחה]] 18:03, 30 במאי 2014 (UTC)
:::אכן אחד מעקרונות חב"דפדיה היא הזהירות הגדולה מדברים של לשון הרע ורכילות, והכותבים באתר נזהרים בזה כמו מאש. לדוגמא טובה [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%95%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%A7%D7%99&curid=32222&diff=180730&oldid=180708 תוכל לראות מהשבוע האחרון].
:::לגבי ר' או 'הרב' אני יכול להבין את הרגש שמונע מהמשתמשים לציין על איש זה את התואר 'רב', אך לא ניכנס לנושא על גבי בימה זו. אך אציין, שעל גדולי החסידים, שעליהם אין אף חולק שהיו יהודים יראי שמים בתכלית, רבנים בהכשרתם וחסידים גדולים יותר מהנזכרים, לא מצוין 'הרב' כי אם ר', שכן כך מקובל אצל חסידים. כן מקפידים לכנות 'הרב' אנשים המשמשים ברבנות בפועל ושלוחים שמן הכבוד הראוי להם, שאדם מבחוץ שיקרא אודותם ימצא את התואר 'הרב'. בכל אופן אין בזה מדיניות ברורה ויש מקרים לכאן ולכאן. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • ב' בסיוון ה'תשע"ד 19:17, 31 במאי 2014 (UTC)
::::אכן לא מתאים להשמיט תואר זה מהאיש על אף דעותי(נו) השליליות כלפיו. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 12:25, 1 ביוני 2014 (UTC)
:::::אשתמש בדוגמה חריפה. איש לא יעלה על הדעת, אם היינו נאלצים להזכירו כאן, שיש לכנות האיש מבני ברק בתואר רב. כך גם לגבי קרינסקי, איש שמפרסם את עצמו כ'מנהיג תנועת חב"ד', כמפורט בערך עליו, (ולמי שרוצה לדייק, הוא לא אומר את זה בפירוש, '''רק''' מניח שיפרסמו את זה עליו שנה אחרי שנה בעיתונות). מורד במלך בפומבי, לא יעלה על הדעת שנכבדו בתואר כלשהו. זו רק דעתי, ואני מתנגד להזכרת התואר רק על קרינסקי ולא על אף אחד אחר. הסיבה שבפסקה מסוימת השמטתי התואר גם מהחסידים שנזכרו לצידו, היא כדי שזה לא 'יצעק' ההבדל בינו לבינם. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:30, 1 ביוני 2014 (UTC)
::::::מצטער. דוגמא חריפה אך לא קשורה. אנחנו לא ממונים על הכנסת והוצאת אנשים מחב"ד, ולא עלינו לעשות דין שמים או לדון אותו לפני שהגענו למקומו. בעמדת הכח שהוא נמצא ובשנים הרבות שצבר בשירות הרבי - לטוב ולמוטב - וממרומי גילו המופלג, אי אפשר לדון אותו, בטח לא להטיח בו האשמות לפני שביררו איתו פנים בפנים מדוע הוא אינו מוחה. ייתכן ויש לו תירוץ המניח את דעתו (את דעתי הוא לא יצליח להניח בכל מקרה, אבל לאו דווקא שהוא עושה את זה כמרידה. לא כל מי שטועה הוא פסול משוקץ ומתועב, וגם אם כן - לאו דווקא שאני זה שצריך להכריז את זה בשער בת רבים). ולגופו של עניין, גם אם נניח שהצדק איתך, וגם אם משמיטים את התואר מחסידים אחרים המוזכרים בסמיכות אליו, זה עדיין צועק וצורם, ובתום עמי אנוכי יושבת, וזה מבריח מכאן המון המון אנשים וגורם לתדמית שלילית. אצל רבים מאנ"ש הוא קודש קודשים ונחשב למזכיר הכי אמין והכי מסור - ובכמה פרטים אכן כך הם פני הדברים, עכ"פ במשך רוב שנות כהונתו בשירות הרבי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:38, 2 ביוני 2014 (UTC)
:אם אדם יניח שיפרסמו עליו בפומבי שהוא בורא עולם ר"ל, ברור לכולם מה צריך להיות היחס אליו. גם כאן שום תירוץ לא יכפר על עובדה שמפורסמת במשך שנים בפומגי. בכל אופן אני לא המחליט כאן, הקול שלי נספר כמו כל קול אחר ואפשר לעשות הצבעה. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י' בסיוון ה'תשע"ד 14:27, 8 ביוני 2014 (UTC)
::אני די (בצירה) עם שיע. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י' בסיוון ה'תשע"ד 16:08, 8 ביוני 2014 (UTC)
:::כמה שזה כואב, להצלחת חב"דפדיה כדאי להכניס את הנושא לפרופורציות. שיהודי יכריז על עצמו כבורא עולם, זהו איסור גמור וכפירה נוראה. גם אין שום תירוץ המתקבל על הדעת שאפשר להמליץ טוב על אותו טועה ומתעה. בשונה מכך שיהודי יכריז על עצמו - עפר לפיו, {{כתב קטן|וכלשונו של הרשדב"ו: "אם הייתי יכול הייתי דוחס עוד קילו של עפר לפיו"...}}- שהוא המנהיג בהווה של תנועת ליובאוויטש, הרי: א) למרות הכיעור שבדבר והעובדה שזה מצביע על 'גודל' התקשרותו - הוא לא עבר על שום איסור. ב) אפשר להידחק ולתרץ שהוא חושב שכך זה "אופן המתקבל", שזה מביא כסף לליובאוויטש, ועוד טענות שונות ומשונות, שתוכנם אינו משנה כהוא זה, אלא העובדה שאפשר לדון לכף זכות.
:::אכפול דברי, שאינני טוען ח"ו שהוא צדיק/ישר/צודק (מחק את כולם...), אבל בכל הנוגע לייצוג שלו בדפי האתר, כיוון שזה '''מאוד''' צורם ל'''ריבוי''' אנשים, מותר לנו להעלים עין ולמצוא את הנוסח שבו השוני בתוארים בינו לבין שאר החסידים המופיעים לצידו לא יהיה כל כך בוטה ומרתיע אנשים שעברו שטיפת מח. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 17:12, 8 ביוני 2014 (UTC)
::::התרפסות נוראה. אני לא אומר שצריך להדגיש בכל דרך את גודל עוונו ותיעובו. אבל בהחלט לא להעלים את זה, ואדרבה, לנסות לשטוף את הסירחון ששטף מוחם של אנשים. לא צריך להיות צעקני, צריך להיות אמיתי. • [[משתמש:שנוזל|שנוזעל]] - [[שיחת משתמש:שנוזל|שיחה]] • י' בסיוון ה'תשע"ד 22:52, 8 ביוני 2014 (UTC)
:::::תמשיך לצעוק את האמת, ותשאר בודד במערכה. למרות שאני חושב שהצדק איתנו, אני גם מנסה לעשות חישוב של רווח מול הפסד, ובתור אחד שנמצא במגע יום-יומי עם אחב"י שליט"א, אני מזהה בצורה מפורשת וברורה שזה אחד מהחסמים העיקריים של תרומות בפני אוכלוסיה זו, וממילא טוען שאין שום ענין לכתוב את זה אם זה לא מועיל. השמטת תואר או הוספתו לא תשכנע אף אחד בהשקפתו ובייחסו כלפי אותה אישיות. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 23:06, 8 ביוני 2014 (UTC)


== סיפורי חסידים בעמוד הראשי ==
== סיפורי חסידים בעמוד הראשי ==

גרסה מ־10:08, 9 ביוני 2014

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

רשימת ארכיונים
פיתוח התשתית


תבניות בעמוד הראשי - תאריך לועזי

אני לא בטוח במה שאני אומר, אבל ייתכן ועם נלך לפי התאריך הלועזי, נוכל בקלות יותר להפעיל את העדכון האוטומטי בכל התבניות בעמוד הראשי. השאלה, מתאים? • שנוזעל - שיחה • ב' באלול ה'תשע"ג 05:25, 8 באוגוסט 2013 (UTC)

לענ"ד לא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באלול ה'תשע"ג • 12:28, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
המתכנת יערוך בעז"ה בזמן הקרוב עדכון כללי של גרסת תוכנת ה'ויקי' של חב"דפדיה. אולי זה יעזור. --שיעשיחה כ"ב באלול ה'תשע"ג 17:19, 28 באוגוסט 2013 (UTC)

שם הערך עזרת ישראל

לדעתי יש להחליף את שם הערך "עזרת ישראל" ל"העזרה", או אפילו "עזרת כהנים" (ראה בדף השיחה).--יוסי ג - שיחה 11:50, 16 באוגוסט 2013 (UTC)


קבוצע'ס עד תשל"ט

הקבוצע'ס עד שנת תשל"ט היו מגיעים מפסח לפסח, ולא כמו היום מתשרי לתשרי. אשר על כן הקטגוריות הנכונות הם (לדוגמא:) קטגוריה:קבוצה תשכ"ז-תשכ"ח, כשהקבוצה הבאה תהיה בקטגוריה קטגוריה:קבוצה תשכ"ח-תשכ"ט. האם מובן? מה דעתכם? • שנוזעל - שיחה • י"ד בשבט ה'תשע"ד 15:53, 15 בינואר 2014 (UTC)

מובן ולא מוסכם. באותה מדיה אתה יכול להגיד שהקבוצע'ס של השנה הם מאלול עד אלול, ולענ"ד לא צריך להסתבך. עד תשל"ט נרשום את התאריך בו התחילה הקבוצה (כמה דאת אמרת: "בשנת ____ נסע ללמוד ב..."). ומשם ואילך - את השנה העיקרית בה שהו תלמידי אותה קבוצה ("ומה? לא יהיה קבוצה תשל"ט?" - כן. לא יהיה. מה מופרך בזה...). 173.3.199.145 20:36, 15 בינואר 2014 (UTC)
דעות נוספות? • שנוזעל - שיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ד 00:22, 16 בינואר 2014 (UTC)
בהתחלה חשבתי בעיקרון כמו שנוזעל (אלא שעדיין עדיף למצוא פתרון יותר יצירתי), אבל עכשיו האנונימי(...)שכנע אותי.--יוסי ג - שיחה 00:50, 16 בינואר 2014 (UTC)

מעקב אחר שינויים אחרונים

כמדומני שפעם הייתה אפשרות להציג בדף השינויים אחרונים רק את העריכות האחרונות בכל ערך, מישהו זוכר איך עושים את זה? וכן האם מישהו יודע האם אפשר לסנן שינויים משלוש מאות תווים ומעלה?173.3.199.145 07:29, 16 בינואר 2014 (UTC)

ואם התשובה שלילית בשני המקרים, זו עבודה של טכנאי או של ויקימדיה? ואם של טכנאי - עד כמה כדאי להטריד אותו בשביל זה?... 173.3.199.145 07:29, 16 בינואר 2014 (UTC)
לגבי השאלה הראשונה מעולם לא נתקלתי באפשרות כזו. לגבי השאלה השניה, לא הבנתי את כוונתך. השורה הבאה כבר לא רלוונטית לאחר זה. • שנוזעל - שיחה • ט"ו בשבט ה'תשע"ד 11:24, 16 בינואר 2014 (UTC)
אם אני רוצה לראות רק עריכות משמעויתיות שבוצעו בתקופת העדרותי, אזי 'הסרת עריכות משניות' לא עוזר לי גם בגלל שכל דף חדש (קטגוריה/הפניה/פתיחת דף שיחה) ממשיכה להיות מוצגת, וגם בגלל שרובא דרובא לא מקפידים לציין על עריכותיהם אם הם משניות או לא (או שכותבים 'משנית' על הוספה של אלפיים תווים...), וממילא הייתי מאוד שמח אם תהיה אפשרות לסנן עריכות שנוספו בהם 300 תווים ומעלה. 173.3.199.145 14:45, 16 בינואר 2014 (UTC)
לא יודע מה לומר. • שנוזעל - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשע"ד 00:02, 17 בינואר 2014 (UTC)
אתה בעבר לימדת אותי שעריכה שנוספו או הוסרו בה מעל 500 תווים היא מודגשת. דבר זה לא יעיל ב-100 אחוז, כי לפעמים אתה יכול לערוך ערך מתחילה ועד סוף, לעשות שינויים מפליגים, ובגלל שהוספת והחסרת רבות זה מתקזז ונהיה לפעמים פחות מ-200 תווים. • שנוזעל - שיחה • ט"ז בשבט ה'תשע"ד 00:04, 17 בינואר 2014 (UTC)
נכון. 173.3.199.145 03:40, 17 בינואר 2014 (UTC)

תורת אמת חברון

מדוע הערך לא נפתח?--יוסי ג - שיחה 00:10, 19 בינואר 2014 (UTC)

ראה:#ערכים תקועים --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בשבט ה'תשע"ד, למניינם 01:35, 19 בינואר 2014 (UTC)
תודה.--יוסי ג - שיחה 02:33, 19 בינואר 2014 (UTC)
לי כעת הוא כן נפתח. • שנוזעל - שיחה • י"ח בשבט ה'תשע"ד 13:09, 19 בינואר 2014 (UTC)
כי שלום סידר את זה אתמול.--יוסי ג - שיחה 16:28, 19 בינואר 2014 (UTC)
הוא מחק את התמונה הבעייתית מהערך, אבל עכשיו צריכים להעלותה מחדש, ראו #ערכים תקועים --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בשבט ה'תשע"ד, למניינם 19:51, 19 בינואר 2014 (UTC)


ערכי חסידות

מה דעתכם אודות ערכים כגון זה וזה? וכי ניתן להסביר בכלל ענינים עמוקים כאלו אופן שיהיה שווה לכל נפש? לענד לא שייך. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בשבט ה'תשע"ד, למניינם 03:32, 27 בינואר 2014 (UTC)

בשלימות - לא. בקווים כלליים, כן. שאדם ידע פחות או יותר על מה מדובר, ולפחות שיבין מה הוא לא מבין. 173.3.199.145 06:24, 27 בינואר 2014 (UTC)
וודאי שאפשר. כפי שהם מוצגים עכשיו זה לא דוגמא, כי לא נעשה ניסיון, ולא הקלוש ביותר, להנגיש אותם לציבור הרחב. אבל כמו שמסבירים לילד בכיתה ח' את סדר ההשתלשלות, אפשר להסביר כאן כל מושג. נכון, לא הכול יהיה מובן בקריאה ראשונית ושטחית. • שנוזעל - שיחה • כ"ו בשבט ה'תשע"ד 14:09, 27 בינואר 2014 (UTC)
בשביל זה יש קישורים פנימיים, אי אפשר שבכל ערך יהיה מפורט כל סדר ההשתלשלות, שהרי לא לכך נועד הערך, אלא רק להסביר את המושג המסויים הזה --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בשבט ה'תשע"ד, למניינם 15:32, 27 בינואר 2014 (UTC)
אה? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בשבט ה'תשע"ד, למניינם 21:18, 28 בינואר 2014 (UTC)

העברה מבקשות למפעיל מערכת

תקלה!!!!

ההשלמה האוטומטית בחיפוש לא עובדת! היא עבדה! מה קורה כאן?! להתראות - שיחה 23:08, 10 במרץ 2014 (UTC)

גם מסנן הספאם לא עובד. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' באדר ב' ה'תשע"ד, למניינם 23:41, 10 במרץ 2014 (UTC)
וגם הקישור לאינפו נעלם! להתראות - שיחה 00:54, 11 במרץ 2014 (UTC)
אציג את התקלות בפני המתכנת ובעז"ה הם יסודרו.--שיעשיחה ט' באדר ב' ה'תשע"ד 14:10, 11 במרץ 2014 (UTC)
'להתראות' היכן היה קישור לאינפו שנעלם? --שיעשיחה ט' באדר ב' ה'תשע"ד 14:29, 11 במרץ 2014 (UTC)
מצד ימין מתחת לתיבת הכלים. להתראות - שיחה 14:53, 11 במרץ 2014 (UTC)
גם מספר הצפיות בדפים נעלם! להתראות - שיחה 15:02, 11 במרץ 2014 (UTC)
בויקיפדיה יש גישה דרך דף ההיסטוריה, אבל אצלנו אין, ויצאנו קרחים מכל הכיוונים! להתראות - שיחה 15:03, 11 במרץ 2014 (UTC)
הקישור לאינפו, מופיע כעת (לפחות אצלי) מעל ה'כלים' ומתחת ל'פורטלים'. ניתן לראות את מספר הצפיות בדף, בסרגל מימין, תחת הכותרת 'כלים' בקישור 'מידע על הדף'. הנה לדוגמה דף זה --שיעשיחה י' באדר ב' ה'תשע"ד 19:46, 12 במרץ 2014 (UTC)
א. יישר כח על התשובה. זה אמנם פחות נח ממה שהיה קודם (בתחתית הדף בקטן מעל הכיתוב מדיניות חב"דפדיה, בעבר לא היה צריך להיכנס לדף נוסף בשביל לראות את המספר), אבל מעז יצא מתוק: א) אני רואה בדף שציינת שבנוגע להעברה מצויין "כל המשתמשים מורשים", כיצד עושים זאת? ב) מהי 'מילת קסם'? להתראות - שיחה 19:50, 12 במרץ 2014 (UTC)
א. "כדי להעביר ערך או להעביר דפים ממרחב שם אחד לאחר, יש ללחוץ על המשולש השחור ההפוך MediaWiki Vector skin action arrow.png הנמצא בראש הדף, ולאחר מכן על לשונית "העברה". אז יש לבחור את המרחב אליו יועבר הדף ואת שמו החדש. אם ברצונך להעביר למרחב הערכים, יש לבחור בתיבה הימנית את האפשרות "(מרחב הערכים)" (מרחב ויקיפדיה אינו מרחב הערכים)." מויקיפדיה. ב. איני יודע מה מילת קסם. --שיעשיחה ט"ו באדר ב' ה'תשע"ד 13:15, 17 במרץ 2014 (UTC)
לא מוצא. אבקש ממשתמשים אחרים לומר אם הם כן מוצאים, או לחילופין להעלות תצלום מסך. להתראות - שיחה 18:28, 19 במרץ 2014 (UTC)

קטגוריות על משפחות

לא נראה לי לעניין לפתוח קטגוריה על כל משפחה חב"דית שיש עליה כמה ערכים הקשורים למשפחה. הקטגוריות על משפחות מיועדות עבור משפחות מפורסמות, מכובדות ומיוחסות במיוחד, כמו משפחת גוראריה, חן ואפילו וילישאנסקי. • שנוזעל - שיחה • ט' באדר ב' ה'תשע"ד 22:46, 11 במרץ 2014 (UTC)

קטגוריה לא נועדה להביע חשיבות, אלא לסייע בסידור ואיתור ערכים מאותה קטגוריה, אם ישנה משפחה שלה מספר מסויים של ערכים, מן הראוי לדעתי לפתוח לה קטגוריה. מה שצריך להחליט, זה כמה ערכים מצדיקים קטגוריה. --שיעשיחה י"ז באדר ב' ה'תשע"ד 12:50, 19 במרץ 2014 (UTC)

כפר חב"ד ב' - קטגוריות

כיצד לציין בקטגוריות אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב', ההצעה וטעמה:

  • [כפר חב"ד ב': אישים] - כך מצוינים כל האישים בקהילות חב"ד השונות.
  • [אישים בכפר חב"ד ב'] - כפר חב"ד ב' שונה. בעוד שבכל קהילה יש את הקטגוריה הראשית (לדוגמא: [נחלת הר חב"ד]) ובה יש את המשניות (נחלת הר חב"ד: מוסדות], [נחלת הר חב"ד: אישים]) הרי שבכפר חב"ד ב' אין קטגוריה ראשית, כי אין עוד מה להכניס בה. לכן נראה לציין את האישים המתגוררים שם גם ב[כפר חב"ד: אישים] (כמו בית רבקה המצויין תחת [כפר חב"ד: מוסדות]), ובנוסף [אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב'] או [אישים בכפר חב"ד ב'].

מהי דעתכם? • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 10:28, 24 במרץ 2014 (UTC)

בוגרי תומכי תמימים

צריך לקבוע אחידות לבוגרי הישיבות. האם לקרוא לקטגוריות "בוגרי ישיבת תומכי תמימים ####" או "בוגרי תומכי תמימים ####" • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 11:14, 24 במרץ 2014 (UTC)

לדעתי עדיפה הקצרה: בוגרי תומכי תמימים. --שיעשיחה א' בניסן ה'תשע"ד 15:01, 1 באפריל 2014 (UTC)


סדר בבלאגן

חג שמח! כבר מתקרבים למחצית האלף השישי והקרדיט לכל הכותבים ענקית, אבל למה שלא יעבדו מסודר קצת וישפרו את הקיים? ישנם ערכים רבים עם פרטים חסרים או מקורות חסרים או ערכים שלמים דלילים וחסרים, על כן באתי בהצעה שמי שאחראי פה על הענינים יעשה חלוקת עבודה בין הכותבים פה וכל אחד יקח על עצמו איזה ענין כמו לדוגמא אחד יתמקד בהכנסת מראי מקומות לערכים שבהם חסר או אחד יתמקד לשפר את הערכים בחסידות, וכו' וכו' ולפחות לתקופה מסוימת... --[[משתמש:חצקל--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 19:01, 23 באפריל 2014 (UTC)|חצקל. יחי המלך המשיח!]] - שיחה 18:29, 15 באפריל 2014 (UTC)

בעד גם אני מצתרף להנ"ל, באמת כדאי לעבוד בצורה מסודרת יותר, אולי גם כדאי לבקש מרבנים ומשפעים לכתוב ערכים בחסידות ובגאולה ומשיח, בהצלחה יחי המלך המשיח!--די העכסטע צייט - שיחה 17:27, 16 באפריל 2014 (UTC)
בעד לדעתי שיעצרו ביצירת ערכים חדשים ויתמקדו בקיים--באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 18:07, 16 באפריל 2014 (UTC)
בעד. אני יכול להוסיף מקורות בעיקר בנוגע להיסטוריה חסידית. ר'ובן - שיחה 18:49, 16 באפריל 2014 (UTC)
כולם בעד, אבל צר לי לצנן את ההתלהבות ולהיות הראשון שמכריז שהנסיון בעבר הוכיח שהדבר פשוט לא פרקטי מהפן המעשי. מצד שני, אפשר להתנחם בכך שתוך כדי עבודה על ערכים חדשים, גם הערכים הישנים משתפרים. להתראות - שיחה 05:00, 17 באפריל 2014 (UTC)
מה שכן, אולי כדאי באמת לפנות למשפעים בישיבות (אולי בתשלום..) שיקחו על עצמם לכתוב ערכים שחסרים בחסידות ובגאולה ומשיח, ויש הרבה מה להוסיף, יחי המלך המשיח.--די העכסטע צייט - שיחה 12:27, 17 באפריל 2014 (UTC)
אני לא רוצה לנסות לדמיין לעצמי איך זה יראה אם משפיע ירשום כאן איזה ערך שלא יהיה... זה לא נקודה של ידע, לרובנו יש מספיק ידע בשביל למלא כאן עשרות אם לא מאות ערכים בתוכן איכותי וכו', אלא שהדבר דורש מאמץ להוריד את ההסברים המופשטים למילים שגם אדם פשוט מהרחוב יוכל להבין, וזו הסיבה להזנחה. להתראות - שיחה 13:21, 17 באפריל 2014 (UTC)
לדעתי הבעיה היעקרית היא שאין פה מערכת ניהול נורמלית שבקשר עם הכותבים ותוכל לעשות "חלוקת עבודה" נורמלית (בשונה מויקיפדיה העורכת ...). ודא"ג זה לא נכון מה שאתה אומר ר' להתראות שלנו יש מספיק ידע, יש ערכים רבים שפשוט כתוב בהם שטויות או שחסר תוכן רב, אם זה ערכים בחסידות או בגאומ"ש ואפילו בהיסטוריה חבדי"ת. ולכן באמת כדאי לבקש ממישהו שהוא קצת "מבין" שיכנס ויכתוב ואח"כ יגיהו את דבריו. מועדים לשמחה. --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 13:32, 17 באפריל 2014 (UTC)
אתה רשאי לחלוק עלי, אבל באותה מידה אני רשאי לחלוק עליך (לשם שמים כמובן...). לא יודע מהי רמת הידע שלך, אבל אני יכול להעיד על עצמי בפה מלא שיש בידי לכתוב עשרות ערכים מלאים ומפורטים בתורת החסידות, אלא שאין לי את הפנאי והחשק לכך. ולעומת זאת, גם המשפיע בעל חוש ההסברה המפותח ביותר לא יצליח לכתוב כאן אפילו ערך נורמלי אחד ואפילו על המושג הכי פשוט וטריוויאלי, מכיון שהוא לא מכיר את הסגנון ולא התנסה לא בכתיבה בתוכנת הויקי ולא בהנגשת תוכן לקהל הרחב. להתראות - שיחה 15:25, 17 באפריל 2014 (UTC)
לא יודע מה אתכם, אבל אני מאוד ישמח אם העבודה פה בחב"דפדיה תיהיה יותר מסודרת, בצורה שיוכלו לנצל את המירב מכל אחד מהעורכים לדעתי התועלת מכך תיהיה רבה ונוכלו לנצל יותר את הכוחות המשותפים של כולנו בצורה משמעותית.--די העכסטע צייט - שיחה 18:52, 17 באפריל 2014 (UTC)
הדבר הפשוט ביותר הוא שתיקח לעצמך רשימת ערכים עליהם אתה "יושב" עד שישופרו באופן ראוי. ר'ובן - שיחה 09:52, 18 באפריל 2014 (UTC)

להבנתי הבעיה שהועלתה כאן מתחלקת לשתיים: 1. נוספים ערכים חדשים, ורבים מהישנים עדיין גרועים. 2. אין סדר וכל אחד עובד לעצמו.

באשר ל-1. פשוט שרוב בני האדם, יעדיפו לעבוד על חדש מאשר לשפר את הקיים. כך הפעולה האישית ניכרת יותר, (וכך גם אפשר לכתוב בדף המשתמש שיצרתי כך וכך ערכים חדשים...).

הבעיה הגדולה היא, שהתנהלות כזו, יוצרת מיזם ברמה נמוכה, רווי שגיאות עובדתיות, ניסוחים לקויים, פרטים חסרים, תקלדות ועוד.

נראה לי שהפתרון לכך, הוא מודעות גבוהה והחלטה, להפנות את מרב האנרגיה לשיפור ערכים קיימים. אך כדי להצליח בכך, עבודה משותפת נותנת הרבה מוטיבציה וחשק וזה מביא אותנו לסעיף השני.

2. לעניין הסדר. אני מאמין שאם ניצור מיזם שבו כולם עובדים בתחום אחד, נוכל לראות שיפור דרמטי ברמה ובמקצועיות של חב"דפדיה

נ.ב. אבהיר שבניגוד לדברים שכתב מישהו לעיל, בויקיפדיה אין 'אחראים' מטעם. יש משתמשים פשוטים שלקחו יוזמה והחליטו ליצור ולנהל מיזמים. עוד דבר שיש שם ואין כאן, זו מסה אדירה של משתמשים. מצד שני, יש לנו משתמשים עם מוטיבציה גבוהה, שעוסקים בתחום מוגדר. והכי חשוב סייעתא דשמיא ונחת רוח לרבי מלך המשיח.

אם הצלחתם להגיע עד כה , אעבור להצעה מעשית. הבה נבחר קטגוריה ונתגייס כולנו לעובד עליה. מא' עד ת'. קטגוריות, מקורות, ניסוחים, השלמות וכו'. לדוגמה, קטגוריית ניגונים, ובתוכה נתחיל בקטגוריית ניגוני רבותינו נשיאנו, כ"א יתנדב להוסיף בתחום בו הוא יכול. ומשם נמשיך למשל לקטגוריית ניגוני שמחה. כמובן שזו רק דוגמה, ואפשר לבחור קטגוריה אחרת, שתהיה מתאימה/חשובה יותר. מה דעתכם? --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ד 10:10, 23 באפריל 2014 (UTC)
בעד הרעיון אדיר, אולי כדאי לכתוב בדף שינוים אחרונים, בתבנית שמעל השנויים האחרונים את המיזם באותו זמן וכך כל המשתמשים הפעילים יוכלו לעבוד על אותו קטגוריה--די העכסטע צייט - שיחה 10:35, 23 באפריל 2014 (UTC)
בעד. אך לא הייתי לוקח את הניגונים כי אין כמעט מה לכתוב בהם, לדעתי עדיף להשקיע בהיסטוריה. ר'ובן - שיחה 12:00, 23 באפריל 2014 (UTC)
בעד אני כמובן ממליץ על ערכי חסידות, אך אני מבטל את דעתי מפני דעתכם. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בניסן ה'תשע"ד, למניינם 16:46, 23 באפריל 2014 (UTC)
למרות מה שכתבתי לעיל, אם כבר מחליטים על מיזם לא אעמוד מהצד ואצטרף. כפשוט. ואם כבר, אז אני בדעה אחת עם רבינו שלום, זה תחום שלוקה בחסר בצורה דרסטית יחסית לכל תחום אחר בחב"דפדיה, וזה ספינת הדגל של חב"ד. להתראות - שיחה 17:18, 23 באפריל 2014 (UTC)


תודה על כל העצות והשיתוף פעולה, לגבי מה שכתבת שיע.ק אחלה רעיון, רואים שאתה יותר מבין מאיתנו בענינים באלו, (אגב לגבי מה שכתבת על אותם שרוצים לכתוב בדף משתמש שלהם ערכים חדשים אפשר להסביר להם לכתוב גם "ערכים ששיפרתי משמעותית" וכד' כמו שאני עשיתי לאחרונה... ).

גם אני מצטרף לדברי ר שלום, כשאומרים "חסידות" הכוונה לא רק ערכים על מושגים בחסידות כמו אצילות וכו' אלא גם ובעיקר על כל מושג (גם)יהדותי להוסיף את המבט והההסתכלות של החסידות על הענין!!!. (לגבי ויקיפדיה יכול להיות שטעיתי, אבל אני עדיין חושב ששם יש מערכת יותר מסודרת עם יותר צוות)--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 19:01, 23 באפריל 2014 (UTC)

ראשית יש בויקיפדיה קהילה רחבה יותר כך שכאשר כמה מתמשים נרתמים למיזם אחד שאר הקהילה משיכה כרגיל. שנית שם כל מיזם מרוכז בדף ומדווח בו על כל התקדמות לעומת מרבית המיזמים כאן שמתקבלים באולם הדיונים ונשכחים. בנוגע לפועל כדאי לפתוח דף מיזם עם רשימת ערכים ולעבור עליהם ולציין את הערכים ששופרו. כמו כן צריך לשים למטרה להפוך את פורטל:תורת החסידות לפורטל במבנה נורמאלי (כדוגמת פורטל:קראון הייטס). ר'ובן - שיחה 20:46, 23 באפריל 2014 (UTC)
שיע נמצא תמיד בגל הנכון. הייתי מעדיף את הקטגוריה של רבותינו נשיאינו, שהיא-היא העיקר כאן, והיא-היא מהומזנחים שכאן!. למרות שהערכים על רבותינו נשיאינו עצמם ארוכים ונראים מכובדים, אם מישהו יתחיל לקרוא אותם יראה כמה שהם כתובים גרוע ומלאי שגיאות. בכלל, עם כמויות המידע שיש בתקשורת החב"דית (הכתובה והאלקטרונית) ובספרות שיצאה בשנים האחרונות, הערכים האלו צריכים להיות אין-סופיים. אבל גם אם לא נגיע לזה, הם דורשים שיפור עצום.
מלבד זאת, ובמקביל, יש להתמקד גם על קטגוריות המשנה שלהם. כמו, ספרי רבותינו נשיאינו (המחולקים ל'ספרי אדמו"ר שליט"א), אירועים הקשורים בהיסטוריה האישית שלהם, ועוד ועוד. • שנוזעל - שיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ד 10:04, 24 באפריל 2014 (UTC)
אני דווקא הייתי ממליץ על להתחיל בערכים הנצפים יותר. --שיעשיחה כ"ו בניסן ה'תשע"ד 21:31, 26 באפריל 2014 (UTC)

100 ערכים

כשנתקלתי בערך ישיבת תומכי תמימים וגיליתי את רמתו הירודה, חרף היותו ערך כל כך מרכזי ונצפה, נזכרתי במיזם שנמצא בויקיפדיה ושמו: "ויקיפדיה:100 ערכים".

הדף "חב"דפדיה:100 ערכים" יהיה טבלה של רשימת מאה הערכים הבסיסיים ביותר של חב"דפדיה, ומצבם. הדפים שיזכו להיות ברשימת המפתח יבחרו על פי דעתם של חברי הקהילה, ועליהם יקדישו העורכים את מירב הזמן והכוח לשיפור, שיפוץ, תיקון ועדכון - עד למראה מושלם, כיאה לבמה מחוב"דת זו.

כמובן שזוהי הצעתי שלי, וזכותכם לחלוק עליה. לשם המחשה, ומקוצר הרוח והזמן, תוכלו לראות את דף המקור באתר ויקיפדיה ולחזות בענינו. • שנוזעל - שיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ד 11:30, 24 באפריל 2014 (UTC)

אהבתי שהערך 'תורה שבעל פה' נמצא תחת הקטגוריה אומנות... להתראות - שיחה 11:51, 24 באפריל 2014 (UTC)

אנסה לסכם את הדיון עד כה. רובם ככולם של המשתשמים בעד הירתמות לפרוייקט ממוקד לשיפור איכות הערכים בחב"דפדיה. השאלה היא באילו להתחיל, והדעות הם כמעט כמספר המשתתפים בדיון.

1. היסטוריה. (צריך למקד יותר) 2. ערכי חסידות. (שוב למקד את ההצעה) 3. ערכי רבותינו נשיאנו. (צריך לקבוע סדר, למשל לעבור רבי רבי, הערך הראשי, ערכי משפחה, ספרים ניגונים וכו') 4. הערכים הנצפים יותר. 5. 100 ערכי יסוד (צריך לגבש רשימה כזו).

בואו נצביע ואחר כך ננסה למקד את ההצעה שתזכה ברוב קולות. ההצבעה צריכה להיעשות על ידי העתקת הקוד הבא מתחת לכותרת המועדפת עליכם. # ~~~~

הצבעה

לענ"ד ניתן לתת למשתמש אחד להצביע פעמיים, בשני קטגוריות, כמו ששנוזל ורובן אכן עשו. מי שמתנגד שירים יד. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בניסן ה'תשע"ד, למניינם 16:44, 27 באפריל 2014 (UTC)

ערכי היסטוריה

ערכים בחסידות

  1. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בניסן ה'תשע"ד, למניינם 05:22, 27 באפריל 2014 (UTC)
  2. ערכים במבט החסידות (וגאומ"ש)--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 07:28, 27 באפריל 2014 (UTC)
  3. באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 12:39, 27 באפריל 2014 (UTC)

רבותינו נשיאנו

הנצפים ביותר

  1. להתראות - שיחה 00:42, 27 באפריל 2014 (UTC)
  2. שנוזעל - שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ד 11:46, 27 באפריל 2014 (UTC) בהסתייגות קטנה, מערכים רבים שעומדים בראש הרשימה ונצפו רבות רק בתקופה מאוד מסוימת, או בשל עריכות רבות, ולא באמת מצפיות חיצוניות.
  3. --שיעשיחה כ"ז בניסן ה'תשע"ד 15:02, 27 באפריל 2014 (UTC) אולי כפי שכתב שנוזעל לאחד את ההצעות של הנצפים ביותר, עם 100 ערכי יסוד. כלומר, לבחור מתוך הנצפים ביותר, רק ערכים שאכן 'יסודיים'.

100 ערכי יסוד

  1. שנוזעל - שיחה • כ"ו בניסן ה'תשע"ד 21:46, 26 באפריל 2014 (UTC)
  2. נראה לי שזה כולל את שאר הקטגוריות וקולי יכו להיספר בכל אחת מהן. ר'ובן - שיחה 10:52, 27 באפריל 2014 (UTC) ואגב לאו דווקא מאה, כדאי לבחור במספר קל יותר. ר'ובן - שיחה 12:27, 27 באפריל 2014 (UTC)
  3. ב100 ערכי יסוד כדאי לכתוב ערכים בגאולה ומשיח שמאוד חסרים פה...--95.86.113.56 14:47, 27 באפריל 2014 (UTC)
מי זה האנונימי הלזה? אין לאנונימיים זכות הצבעה. אא"כ מדובר במשתמש רשום שיזדהה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז בניסן ה'תשע"ד, למניינם 16:40, 27 באפריל 2014 (UTC)
וודאי, ב-100 ערכים תהיה במה מכובדת לערכים מרכזיים בגאולה ומשיח, כנדרש באנציקלופדיה חב"דית. • שנוזעל - שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ד 16:00, 27 באפריל 2014 (UTC)

מסקנא

אם כוללים את ר'ובן (שכותב כי ניתן להוסיף את קולו לכל הקטגוריות), יש לנו רוב. בכל אופן מכיון שהתוצאות די צמודות, אני מציע לכונן שני קבוצות, שכן קשה לי להאמין שמשתמשים ישקיעו במיזם שהם אינם חושבים שהם כ"כ נחוץ, ועדיף שיהיו שני קבוצות של 4 - 4, האחת של ערכי חסידות, והשני של ערכי היסוד הנצפים ביותר. מה דעתכם? שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בניסן ה'תשע"ד, למניינם 13:39, 29 באפריל 2014 (UTC)

שלום, לא ראיתי רוב באף אחת מהקבוצות (ראיתי שלוש הצבעות בכל אחת מהם), וגם לא ראיתי את דעתו של ר'ובן, אלא רק במקום אחד.
ולגבי עצם הדברים שכתבת, אני בכלל חושב שאין טעם לפתח ציפיות, וזה עוד רעיון טוב.. • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 21:30, 29 באפריל 2014 (UTC)
אני חושש מאוד מ-2 קבוצות. אין לנו מספיק כח אדם. מכיון שההצבעה הייתה צמוד כ"כ, אולי הפיתרון יהיה, בחירה בשלושה ערכים 1 מכל קטגוריה , ועבודה עליהם לפי הסדר. אח"כ בחירה בשלושה אחרים אחד מכל קטגוריה וכו'. --שיעשיחה א' באייר ה'תשע"ד 12:59, 1 במאי 2014 (UTC)

סוף דבר

תכלס לא נראה לי יצא מכל ההצבעה והדיון הזה כלום, כי פשוט נזכרנו קצת מאוחר, וכמה וכמה מהמשתמשים פה ובינהם אנכי הקטן כבר חזרו לשקוד על תורתם הקדושה בישבות הקדושות, אך פעם הבאה בתחילת בין הזמנים כדאי להתחיל כזה פרויקט כתיבה, ובינתיים המושכות בידיכם --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 22:36, 30 באפריל 2014 (UTC)

את רשימת הערכים אפשר להתחיל להרכיב כבר עכשיו לפחות באופן כללי, כך שבפעם הבאה שיהיה חופשת בין הזמנים, לא יתבזבז זמן יקר על דיונים חסרי טעם ויוכלו להתרכז בעבודה. להתראות - שיחה 09:49, 2 ביוני 2014 (UTC)
אז פתחתי רק בשביל להתחיל. חב"דפדיה:100 ערכים. • שנוזעל - שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ד 13:01, 2 ביוני 2014 (UTC)

התיבה בשינויים אחרונים

הייתי מסיר את התיבה 'ערכים חדשים', כיוון שאינה מתעדכנת זה זמן רב, וקשה מאוד להתמיד במצב שהיא תתעדכן יום יום (כפי שצריך). היא לא ממש גורמת לכניסות, ולענ"ד חבל על המאמץ הכרוך בכך. (אם כבר מחפשים איפה להשקיע בעדכונים, יש את תבנית החדשות זצ"ל... שמושכת הרבה יותר. וכמובן, תבנית ימי השבוע.). • שנוזעל - שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ד 00:01, 27 באפריל 2014 (UTC)

ואפשר להטיל סימן שאלה גם על 'ערכים לכתיבה'. • שנוזעל - שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ד 00:01, 27 באפריל 2014 (UTC)
בוא נשמע, מה חושבים האחרים. (לי אין דעה בעניין, איני מסתכל ומשתמש לא בראשונה ולא בשניה). --שיעשיחה כ"ז בניסן ה'תשע"ד 00:06, 27 באפריל 2014 (UTC)
די צודק, אם כי לא ממש עקרוני. להתראות - שיחה 00:43, 27 באפריל 2014 (UTC)

חסידי חב"ד לפי קהילות

מה דעתכם על קטגוריות המשנה קטגוריה:חסידי חב"ד לפי קהילות. יש שם כרגע קטוגריות שארכם כאורך הגלות , למשל קטגוריה:קהילת חב"ד סמרקנד: אישים וכהנה רבות. צריך להחליט על מדינויות כללית לכל הקטגוריות שם. --שיעשיחה כ"ט בניסן ה'תשע"ד 10:12, 29 באפריל 2014 (UTC)

כשפתחנו את הקטגוריות הגענו לידי הסכמה שהקטגוריות על קהילות חבד יראו כך: [קהילת חב"ד ירושלים] ובתוכה קטגוריות משנה [קהילת חב"ד ירושלים: אישים] ו[קהילת חב"ד ירושלים: מוסדות] וכהנה אם יש עוד, בשביל לתת צורה אחידה לכל קטגוריות המשנה, והקטגוריות על קהילות בכלל. האורך הוא בלתי נמנע, כיוון שהאפשרויות הבאות (או דומות) לא אפשריות כל אחת מסיבתה היא:
  • סמרקנד: אישים - כולל אישים בכלל ולאו דווקא חסידי חב"ד, ולא זה ייעודה ומטרתה של הקטגוריה. בסמרקנד זה לא בעיה, אבל מה תעשה למשל בירושלים?
  • אישים בסמרקנד - כנ"ל.
  • אישים בקהילת חב"ד סמרקנד או חסידי חב"ד בקהילה בסמרקנד וכד' - ארוך ולא אסתטי.

האופן העכשווי, הוא הקצר והקולע:
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
קהילת
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
חב"ד
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
סמרקנד:
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
אישים
.

מה שכן, המראה של הקטגוריה לא נראה טוב, מאבדים בו ידיים ורגליים. אבל לזה לא מצאתי עצה, וכך נהוג גם באתר האם (שם רשעים ירקב . • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 22:08, 29 באפריל 2014 (UTC)

מקבל את ההסבר. --שיעשיחה א' באייר ה'תשע"ד 12:56, 1 במאי 2014 (UTC)
ובכל זאת "לא מצאתי עצה", ואולי יש פיתרון קסם.. • שנוזעל - שיחה • ג' באייר ה'תשע"ד 18:26, 3 במאי 2014 (UTC)

לא יודע אם זה היה נכון

לא יודע אם זה היה נכון להסיר את כל הקהילות מהקטגוריה הראשית "חסידי חב"ד לפי קהילות" ולצמצם אותם לקטגוריות משנה לפי מדינות ויבשות, שכן הפסדנו במידה ניכרת את סקרנותם של צופים רבים, שהקטגוריה 'חסידי חב"ד לפי קהילות' אמורה למשוך אותם, מה שאין כן בקטגוריה כמו 'קהילות חב"ד בארץ הקודש: אישים'. אך זה הועיל במקצת לעשות סדר בעיניים בקטגוריות האלה.

תחליטו אתם האם היה נכון, האם להשאיר או.. חלילה.. • שנוזעל - שיחה • ג' באייר ה'תשע"ד 19:26, 3 במאי 2014 (UTC)

במחשבה שניה, כך נכון לעשות למרות שזה ימשוך פחות צפיות. • שנוזעל - שיחה • ג' באייר ה'תשע"ד 19:40, 3 במאי 2014 (UTC)

5,500 ערכים!

מזל טוב. הושלמו כתיבתם של 5,500 בתוך פחות משנה. בראוו! להתראות - שיחה 20:34, 29 באפריל 2014 (UTC)

ותוך תשעה חודשים, 5 מליון צפיות!. מה שהמתחילים לא עשו בארבע שנים.. • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 21:36, 29 באפריל 2014 (UTC)
זו מגמת ירידה! אם מאייר ע"א עד אב ע"ג (27 חודשים) היו 31 מליון צפיות, זה אומר ממוצע של יותר ממליון צפיות בחודש, ואילו אצלנו מדובר על תשעה חודשים שהממוצע שבהם עומד על קצת יותר מחצי מליון צפיות בחודש... להתראות - שיחה 22:33, 29 באפריל 2014 (UTC)
ובכל זאת עליה מהתקופה האחרונה.. • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 22:44, 29 באפריל 2014 (UTC)
אגב, עדיין אף אחד לא עלה על הסיבה שמספר הצפיות ירד בצורה דרסטית כל כך מאז שהאתר עבר לכתובת החדשה. • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 22:44, 29 באפריל 2014 (UTC)
אם זה מעניין מישהו, בזכות הפרסומות באינפו לאחרונה גבר מספר הצפיות והוא עומד על ממוצע של 18,000 ביום (במקום 12,000 לפני שהתחילו הפרסומות). יש להתמיד בכך, ולמצוא כיצד לפרסם לפחות פעם בשבוע בצורה שתעניין ולא תגרום לאנשים להתרגל לכך. לא תמיד צריך לצעוק 'חב"דפדיה', אלא אפשר סתם לכתוב סיפור מעניין ובלתי ידוע מתוך שמועות וסיפורים שכל מילה שניה בו תקשר לערך אחר בחב"דפדיה. מהנסיון, החבר'ה באינפו מאוד קשובים ומשתדלים לעזור ככל יכולתם. צריך רק ליזום ולשלוח להם. להתראות - שיחה 09:52, 2 ביוני 2014 (UTC)

כדאי מאוד לדעת!

ציטוט מתוך אתר ontop-seo.com : "מנוע החיפוש של גוגל והעכביש של גוגל הוא מנוע טיפש אך יחד עם זאת חכם מאוד, מה הפרדוקס כאן? פשוט המנוע די טיפש בנוגע למה שהוא רואה ברשת, הוא משווה בין תוכן של אתרים ופוסל אתרים עם תוכן משוכפל".

זה בקשר לכמה ערכים חדשים שנכנסו כאן בחודש האחרון. • שנוזעל - שיחה • כ"ט בניסן ה'תשע"ד 22:49, 29 באפריל 2014 (UTC)

אני בעדך בכיוון הכללי אבל אתה כותב שטויות. אם אתה רגיל לחפש בגוגל, אתה אמור לדעת עד כמה זה שטויות מה שכתבת מעלי. להתראות - שיחה 23:02, 29 באפריל 2014 (UTC)
לא מתווכח עם מומחים. איזה שתרצה.. • שנוזעל - שיחה • ל' בניסן ה'תשע"ד 09:02, 30 באפריל 2014 (UTC)
להתראות, אם רוצים שהדיון יהיה מועיל, לא מומלץ לתקוף באופן אישי, ולא במילים פוגעניות.
לגופו של עניין, למיטב ידיעתי (ואני יודע קצת בנושא), הדברים ששנוזעל ציטט שגוגל 'פוסל אתרים עם תוכן משוכפל' הם מדוייקים. ואסביר: יש (או יותר נכון בעיקר היו, כפי שיפורט) הרבה אתרים שרוצים לקדם תחום מסויים, או להנות מפרסומות. כדי למשוך תנועה צריך שיהיה באתר חומר קריאה איכותי ומעניין. השיטה שלהם היא להעתיק מאתרים רציניים (אתרים עם תוכן מקצועי) ולפרסם לצד פרסומות, או קישורים לאתרים שהם רוצים וכו'. גוגל כבר זיהתה מזמן את הבעיה, ולא רק שתוכן כזה לא מוסיף ל'דירוג' [כלומר למיקום של האתר בתוצאות החיפוש], אלא להפך מוריד מה'דירוג' כי גוגל מזהה שהאתר לא מייצר תוכן אלא מעתיק.
לכן מומלץ מאוד, לא להעתיק טקסט ארוך כפי שהוא אלא לבצע בו שינויים (מה גם שהדבר בד"כ נדרש בכל מקרה). כמובן שמשפטים בודדים לא רלוונטיים לעניין. --שיעשיחה א' באייר ה'תשע"ד 12:54, 1 במאי 2014 (UTC)
מעתה ואילך אל תאמר "פוסל", אלא "מוריד בדירוג". להתראות - שיחה 14:57, 1 במאי 2014 (UTC)
קטונתי מלהבין את ההבדל הנוגע. • שנוזעל - שיחה • ג' באייר ה'תשע"ד 18:29, 3 במאי 2014 (UTC)
ואם ניכנס לקטנות, אז עלול גם 'לפסול'. כלומר לא רק שהאתר יחשב בדירוג נמוך, אלא שהאתר יסומן כאתר 'זבל' שיש למחוק אותו מהאינדקס של גוגל וכבר היו דברים מעולם. במקרה שלנו כמובן זה לא עד כדי כך כי רוב החומר שלנו פה, הוא ייחודי, כך שאין חשש כזה. וגם רואים בפועל שאנחנו בדירוג די טוב. --שיעשיחה ג' באייר ה'תשע"ד 19:52, 3 במאי 2014 (UTC)

מספר עגול

כבר הרבה זמן לא היה לנו מספר עגול, אז הנה תתעדכנו ותרשמו ביומן: כ"ב אייר תשע"ד הגענו ל-5,555. רבי שלום, נא לא להרוס לנו את המספר ולהיזכר כעת למחוק/לאחד ערכים מתוך הרשימה השחורה. תעשה את זה בהמשך... . להתראות - שיחה 06:57, 22 במאי 2014 (UTC)

הפניות

האם יש טעם שכשכותבים אוטבוצק בשורת החיפוש הוא נותן חמש אפשרויות איך לכתוב זאת? • כבושה בגולה הושענאועידת ליובאוויטש 04:23, 23 במאי 2014 (UTC)

לא. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:03, 29 במאי 2014 (UTC)
לענ"ד דוקא כן. עדיף לי קצת בלבול בעיניים מאשר שמשתמש חסר בינה וידע בסיסי באיות לא יצליח להגיע לזה. במיוחד בעיירה כזו שאני בטוח שאם תסתבוב ב770 עם דף ועט ותבקש באופן אקראי מבחורים לאיית אותה - שמונים אחוז ייכשלו! להתראות - שיחה 03:46, 29 במאי 2014 (UTC)

דבר מלכות

מה אתם אומרים על פתיחת מיזם דבר מלכות, שיתן סקירה על מאחורי השיחה (ראה כתבה ראשונה כל שבוע בחדור בד"ם) ועוד?--די העכסטע צייט - שיחה 12:14, 23 במאי 2014 (UTC)

לא רוצה לקרר, אבל ההיסטוריה לימדה שקצת קשה להרים פה מיזם. חב"דפדיה מתקדמת ללא הפסקה, אבל מדובר בעיקר בעבודות יחיד. כאשר כל משתמש מתקדם במקום ש'ליבו חפץ' והאחרים מסייעים קלות. כך שאם אתה לוקח על עצמך את זה, כמובן שזה רעיון גדול. --שיעשיחה כ"ד באייר ה'תשע"ד 18:45, 24 במאי 2014 (UTC)

למה אנשים לא תורמים לחב"דפדיה

שלוש סיבות עיקריות שמונעות מאנשים לתרום לחב"דפדיה, כפי ששמעתי אותם בעצמי:

  1. לא יודעים איך עובדת המערכת, לא יודעים עד כמה היא קלה ופשוטה.
  2. מפחדים שישחזרו אותם, חלקם מתוך ניסיון העבר. וסיבה זו מהווה קול קורא אלינו, 'אל תשחזרו אנונימיים'! הם לא פושעים, אלא אם כן זו השחתה. גם אם הוסיפו או שינו מידע בלי מקור, אלא אם כן אתם בטוחים שאתם יודעים טוב יותר. גם אם הם שינו קצת את הלשון והסגנון אולי זה שיקול להשאיר או לבצע שינויים קלים בלבד.
  3. הם מקלידים לאט... ואין להם כוח. אפשר להבין. אולי נפתח קורס?...

שנוזעל - שיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ד 10:27, 26 במאי 2014 (UTC)

באמת דרוש בדחיפות פרסומות קלילות ופשוטות בשבועון בית משיח שיסבירו עד כמה זה פשוט. לדעתי כל שאר הטענות הם סתם תירוצים. לא מוחקים כאן עריכות עם בעיות סגנון, אלא רק עריכות שמהוות השחתה, או פתיחת ערכים חסרי ערך. להתראות - שיחה 09:46, 2 ביוני 2014 (UTC)

הזכירו אותנו!

באיזה דף אספו את זה בעבר? אני לא מוצא בכוחות עצמי. להתראות - שיחה 04:41, 29 במאי 2014 (UTC)
בוצע על ידי שלום שיחיה לנצח! להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)
מי שיחפש את זה בעתיד, זה נמצא בדף הזה להתראות - שיחה 09:44, 2 ביוני 2014 (UTC)

החלפת קטעי הידעת באמצעות תבנית:בחירת מידע

בעבודה חד פעמית ניתן יהיה לעשות שקטעי הידעת יתרעננו מעצמם בכל פעם. השיטה היא באמצעות תבנית:בחירת מידע שבוחרת תוכן באקראי מתוך גלריה.

בעיה קטנה, זה יהרוס את ארכיון קטעי הידעת שהכרנו עד כה, ומעתה הוא יוצג בצורה שונה.

אני חושב שזה כדאי, אך זו פעולה כירוגית רצינית וצריך את הסכמת הקהילה.

כמובן שכל זה עד שיבוא אדם שיסביר לי, או יסדר בעצמו, את תבניות התאריכים שיעבדו כראוי (כמו תבנית:תאריך עברי נוכחי). • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 00:12, 29 במאי 2014 (UTC)

בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:02, 29 במאי 2014 (UTC)
לא רואה בזה בעיה. אם כי אני לא מבין מה הבעיה שיהיה טקסט כפול. כלומר להשאיר את הארכיון כמו שהוא, ולשכפל אותו לתבניות אחרות כפי הנדרש. הרי בינתיים הנהלת האתר לא הגבילה אותנו במספר הדפים שמותר לנו לפתוח, ואם כל דבר מקוטלג בצורה נכונה, הרי שזה לא עלול ליצור בלבול כלל. להתראות - שיחה 03:18, 29 במאי 2014 (UTC)

שימוש במכשירים ניידים

אני מנצל את ההזדמנות שמבקרים במחיצתנו אישים רבים וחשובים על מנת לעורר על נושא חשוב:

הזמן לידי השבוע מכשיר חכם (סמארטפון בלע"ז) ונכנסתי דרכו לחב"דפדיה כדי לראות את חווית המשתמש לאחר עבודתו המסורה של הטכנאי. יש לומר שהתפעלתי רבות, והגעתי למסקנה שזה הרבה יותר יפה ונוח לקרוא.

ואחרי הבעת היישר כח, רציתי להתעכב על מספר נקודות:

  1. בצורה גאונית ומפליאה, במכשיר נייד אין קישורים אדומים, וזה נפלא. אין לכם מושג איזו חווית משתמש זה מעניק. אני חושב שמומלץ מאוד להעתיק את ההצלחה לכל מי שלא רשום אצלנו כמשתמש פעיל. זה הרי לא נותן לו שום דבר, ורק מעיק עליו. לענ"ד פשוט חובה קדושה לכל מי שחב"דפדיה יקרה בעיניו (ובינינו - מי לא?!).
  2. יש שם בעיה קשה. לא ניתן לערוך מבלי להירשם. וזה חבל מאוד. כנ"ל, זה מבריח המון אנשים. מוכרחים לתקן גם את זה (גם כשעוברים לתצוגת מחשב הוא לא נותן אפשרות דרך המכשיר נייד. זה ממש חבל).
  3. כשגלשתי שם שמתי לב שתיבת המשוב אצלנו נעלמה. אני חושב שכדאי להחזיר עכ"פ במכשירים הניידים. מי שרגיל להשתמש במכשיר נייד רגיל להעברת מסרים בצורה מיידית, כל עיכוב הכי קטן מציק לו. הוא צריך שנזמין אותו לשלוח תגובה בצורה הכי קלה פשוטה ומהירה. בלי לדרוש ממנו שום דבר, אלא להזמין ביקורת בצורה הכי פתוחה וידידותית. ותאמינו לי שזה יעזור. הם רגילים לכתוב בלי מעצור בין המחשבה לאצבעות.
  4. רציתי לכתוב עוד נקודה אבל שכחתי בינתיים. קודם נטפל באלה...נזכרתי. יש סיבה שבגללה מעלימים שם את הקטגוריות? זה מוסיף המון (לענ"ד). להתראות - שיחה 03:43, 29 במאי 2014 (UTC)
נראה לי שהיסטוריית הערכיות מראה שכן אפשר לערוך משם בצורה אנונימית. • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 10:16, 29 במאי 2014 (UTC)
ואם כבר הזכירו את המערכת שם - כדאי לשים אל ליבנו, שהתמונות מוצגות בראשית כל פסקה בה הם נמצאות. צריך לקחת בחשבון כשמעצבים ערך ומאילוצים שונים מניחים את התמונה שורה לפני תחילת הפסקה המתאימה. בתצוגה בניידים התמונה תוצג בפסקה הלא נכונה. • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 10:16, 29 במאי 2014 (UTC)
דייקת בלשונך. היסטוריית העריכות. שים לב שבשבועות האחרונים כל העריכות ממכשיר נייד בוצעו על ידי משתמשים רשומים. אולי זה גם תלוי בסוג המכשיר? להתראות - שיחה 13:39, 29 במאי 2014 (UTC)
בנוגע לעיצוב, אני לא יודע עד כמה צריך לקחת את זה בחשבון, לענ"ד זה לא כ"כ עקרוני מיקום התמונות. להתראות - שיחה 13:39, 29 במאי 2014 (UTC)
להתראות, אם בן אדם פותח ערך ובמקום כיתוב הוא צריך לגלול 3 תמונות או יותר, זה בהחלט משמעותי, וזו הפעם הראשונה שאני שומע שכך זה בנייד (למרות שזה הגיוני כמובן, כי האתר המותאים לא ידע כמובן לפזר את התמונות לאורך הערך אם כולם נמצאים בתחילתו. לגבי שאר התלונות, אעביר את זה לדף השיחה של המתכנת. ובהזדמנות חגיגית זו, מי שיש לו רעיון או יכול לקחת יוזמה ולמצוא מתכנת לאתר, אודה לו מאוד, רפו קצת ידי אחרי שחיפשתי רבות, ושניים שהסכימו סוף סוף, רק התחילו המלאכה ונעלמו לבלי שוב. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:42, 1 ביוני 2014 (UTC)
אז קדימה, בואו ונעבור על כל הערכים לפי הסדר ונפזר את התמונות בגוף הערך. אני מוכן להתגייס, דרוש רק מנהל עבודה שיחלק את המשימות בצורה מסודרת כדי למנוע כפילויות. להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)
אגב, אם כבר עוסקים בענין, נזכרתי בעוד פרט מציק שראיתי בזמנו, שאין אפשרות לעבור בקלות לדף השיחה של הערך במכשיר נייד, ועוד יותר מציק - שאי אפשר ליצור דף כזה! ובהתחשב בעובדה שגם את תיבת המשוב הסירו לנו, הרי שמי שגולש במכשיר נייד לא יכול להביע מאומה בנוגע לערך ובכך הפסדנו רבות!!! להתראות - שיחה 09:43, 2 ביוני 2014 (UTC)

(סבא רבא דוד אדמו"ר מקרמנצ'וג)

למה כל אישיות שיש לה זיקה כל שהיא למשפחת נשיאי חב"ד צריך לציין זאת בסוגריים בשם הערך. אתם לא חושבים שזה מיותר ותקוע? ובכלל, לפי מה מחליטים מה לציין, הרי כל 'אחיין' של אדמו"ר, הוא גם נין לאדמו"ר קודם...

למעשה, אני חושב שצריך להסיר את כל הסוגריים האלו (מקסימום להשאיר אי אלו נצרכים ממש). • שנוזעל - שיחה • א' בסיוון ה'תשע"ד 10:18, 30 במאי 2014 (UTC)

גם אני בעד הסרת סוגריים בכל מקום שאינם נצרכים. אפשר להתחיל לעשות רשימה, וכל מה שיהיה מוסכם נסיר. --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:38, 1 ביוני 2014 (UTC)
באופן כללי אני נגד הסרת סוגריים. אולי יהיו מקרים בודדים שעליהם אסכים. אגב, אני חושב שההגיון הוא הפוך בדיוק - בנו של הצמח צדק שכיהן בעצמו כאדמו"ר, אין טעם שיופיע בצמוד לשמו סוגריים המבהירים את ייחוסו המשפחתי, אך דווקא בנוגע לדור שלישי ורביעי לדעתי יש להשאיר את הסוגריים על כנת, היות וזה מבהיר בדיוק כבר בשורה הראשונה של הערך את חשיבותם וייחוסם. להתראות - שיחה 09:40, 2 ביוני 2014 (UTC)
רק שלא נבוא לכתוב גם יצחק גליצנשטיין (מנהל בנק התפילין הראשון). הבהרת יחוסו מקומה בגוף הערך ובשורה הראשונה. אולי קצת הגזמתי בדוגמא, אבל אני חושב שהגזמה גדולה יותר יש בנתינת הסוגריים. למשל, כל תלמידי הבעל שם טוב ותלמידי הרב המגיד. זו דעתי. • שנוזעל - שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ד 11:36, 2 ביוני 2014 (UTC)
לפחות אני שמח שהספקת לקרוא את הערכים שהעליתי ביממה האחרונה. לפחות מישהו אחד קורא אותם... להתראות - שיחה 11:39, 2 ביוני 2014 (UTC)
מה תגיד על דוגמא כמו חנה גוראריה? להתראות - שיחה 11:39, 2 ביוני 2014 (UTC)
אכן, להשאיר כפי שכעת.. • שנוזעל - שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ד 12:58, 2 ביוני 2014 (UTC)

זלזול

הדיון הועבר למקומו הראוי שיחה:חיים יהודה קרינסקי. --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ד 08:08, 9 ביוני 2014 (UTC)

סיפורי חסידים בעמוד הראשי

חשבתי לפתוח תיבה נוספת בעמוד הראשי בה יוצגו סיפורים חסידיים יחודיים, בנוסף לשאר התבניות המתחלפות. רגע אחרי התחרטתי, כי נראה לי שזאת משימה קשה מידי. אבל מה, זה יכול להיות פצצה. מה אומרים? • שנוזעל - שיחה • ב' בסיוון ה'תשע"ד 20:35, 31 במאי 2014 (UTC)

תן דוגמא. להתראות - שיחה 01:08, 1 ביוני 2014 (UTC)
יהודי הגיע לר' זושא מאניפולי וסיפר שאביו התגלה אליו בחלום ודרש ממנו להמיר את דתו. ר' זושא ענה לו כי וודאי יש בקברו חפץ טומאה, וכשיסירו אותו יפסיק אביו מבקשתו. כשפתחו את הקבר מצאו שם מטבעות עם צורת שתי וערב עליהם שנפלו בעת כריית הבור. ואכן מאז הפסיק אביו לבוא אליו בחלום. הסיפור התגלגל והתגלגל, עד שהגיע לתלמידיו של הגר"א. הגר"א הגיב, "מה הפלא, זה ירושלמי מפורש. אבל הפלא הוא שרב של חסידים יודע את הירושלמי". הלך הסיפור והתגלגל לצד השני עד שהגיע לתלמידיו של ר' זושא. שאלו אותו אלו כיצד לא אמר שזה כתוב בירושלמי, ורק עשה כביכול נס. חשב רגע ר' זושא וענה להם שאמנם את הירושלמי לא ראה, אך ראה את המקור ממנו ראה הירושלמי.
הסיפור הודפס בספר "סיפורי חסידים" של הרב זוין. כששלח את הספר לרבי, השיב לו הרבי במכתב "אם יכול להראות לי היכן נמצא אותו ירושלמי, כי אני לא מצאתי אותו..."
שמע מינה תלת: 1. ללמדך כיצד זה שר' זושא לא "ראה" את הירושלמי... 2. גודל ענוונותו של ר' זושא, שאף שפגעו בכבודו ויכל לומר שאין כזה ירושלמי ולהחזיר מנה אחת אפיים, השיב כי אכן לא ראה אותו, אך ראה את מקורו. 3. ר' זושא ראה את המקור של הירושלמי, כלומר, ראה את הדברים כפי שהם בעולמות העליונים.
(מטורו של הרב חיטריק בעיתון כפר חב"ד האחרון).
שנוזעל - שיחה • ג' בסיוון ה'תשע"ד 10:16, 1 ביוני 2014 (UTC)
אם זה הסגנון, אזי אני נגד להתראות - שיחה 12:24, 1 ביוני 2014 (UTC)
בעד, רק לאחר שיוקם מאגר של כשלוש מאות סיפורים מתאימים. זו אכן משימה כבדה... --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ד 19:34, 1 ביוני 2014 (UTC)
בעד סיפורים בלי שמעת מינה. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בסיוון ה'תשע"ד, למניינם 22:16, 8 ביוני 2014 (UTC)