דור השביעי: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (שוחזר מעריכה של 24.189.163.187 (שיחה) לעריכה האחרונה של חיים נהר) |
(עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''דור השביעי''', הינו כינוי לדור הנוכחי. השם נגזר מהיותנו דור שביעי מאז התיסדות [[חסידות חב"ד]] על ידי [[אדמו"ר הזקן]], ומאז עד ימנו עברו שבעה [[נשיאי חב"ד]] ועד לימנו כאשר [[הרבי מליובאוויטש]] מכהן כנשיא השביעי. | |||
שם זה נקבע על ידי הרבי עצמו, במהלך ה[[התוועדות]] לציון יום השנה להסתלקות הרבי הקודם, הרבי קיבל על עצמו את הנשיאות, ב[[מאמר חסידות]] הראשון שאמר. במאמר{{הערה|מאמר 'באתי לגני' תשי"א. נדפס ב[[ספר המאמרים מלוקט]], חלק א' עמ' ג'}} הקביל הרבי את דורנו ל[[משה רבנו]] שהיה הדור השביעי ל[[אברהם אבינו]] וכשם שמשה [[גאולת מצרים|גאל]] את ישראל ממצרים, כך אמר הרבי, בדורנו עלינו לסיים את עבודת הגלות ולסיים את הורדת ה[[שכינה]] לעולם ובכך תבוא הגאולה: | |||
{{ציטוט|תוכן=והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאתנו דור השביעי, דכל השביעין חביבין, דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על פי בחירתנו ולא על ידי עבודתנו, ובכמה ענינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה - לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא|מרכאות=כן}} | |||
ביטוי זה לא חזר על עצמו בתורת הרבי, אלא לעתים רחוקות ונדירות בלבד, אחת מהן היא בשיחה משבת [[פרשת ויגש]] [[תשמ"ז]]. | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:מושגים כלליים]] | [[קטגוריה:מושגים כלליים]] |
גרסה מ־00:14, 3 באוקטובר 2013
דור השביעי, הינו כינוי לדור הנוכחי. השם נגזר מהיותנו דור שביעי מאז התיסדות חסידות חב"ד על ידי אדמו"ר הזקן, ומאז עד ימנו עברו שבעה נשיאי חב"ד ועד לימנו כאשר הרבי מליובאוויטש מכהן כנשיא השביעי.
שם זה נקבע על ידי הרבי עצמו, במהלך ההתוועדות לציון יום השנה להסתלקות הרבי הקודם, הרבי קיבל על עצמו את הנשיאות, במאמר חסידות הראשון שאמר. במאמר[1] הקביל הרבי את דורנו למשה רבנו שהיה הדור השביעי לאברהם אבינו וכשם שמשה גאל את ישראל ממצרים, כך אמר הרבי, בדורנו עלינו לסיים את עבודת הגלות ולסיים את הורדת השכינה לעולם ובכך תבוא הגאולה:
והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאתנו דור השביעי, דכל השביעין חביבין, דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על פי בחירתנו ולא על ידי עבודתנו, ובכמה ענינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה - לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא
ביטוי זה לא חזר על עצמו בתורת הרבי, אלא לעתים רחוקות ונדירות בלבד, אחת מהן היא בשיחה משבת פרשת ויגש תשמ"ז.
הערות שוליים
- ↑ מאמר 'באתי לגני' תשי"א. נדפס בספר המאמרים מלוקט, חלק א' עמ' ג'