משתמש:כתית למאור/מספרים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
ה'''שתיים''' הם מחולקים ובדלים זה מזה, וזהו החילוק בין בורא לנברא (שכביכול נפרד ממנו ית'). כך גם שכל ומידות הנחלקים זה מזה. השכל בעצמו - החכמה והבינה חלוקים זה מזה - כשהחכמה היא מים והבינה אש.
ה'''שתיים''' הם מחולקים ובדלים זה מזה, וזהו החילוק בין בורא לנברא (שכביכול נפרד ממנו ית'). כך גם שכל ומידות הנחלקים זה מזה. השכל בעצמו - החכמה והבינה חלוקים זה מזה - כשהחכמה היא מים והבינה אש.
{{ערך מורחב|ערכים=[[צמצום]] ו[[ישות]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[צמצום]] ו[[ישות]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==שלוש==
==שלוש==
שורה 28: שורה 28:
החכמה והבינה מחולקים והפכיים אך מתחברים על ידי הדעת - השלישי. כן גם השכל והמידות מתחברים ע"י הדעת.
החכמה והבינה מחולקים והפכיים אך מתחברים על ידי הדעת - השלישי. כן גם השכל והמידות מתחברים ע"י הדעת.
{{ערך מורחב|ערכים=[[אחדות]], [[אבות]], [[שלום]], [[תפארת]], [[ג' ראשונות]], [[דעת]] ו[[חזקה]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[אחדות]], [[אבות]], [[שלום]], [[תפארת]], [[ג' ראשונות]], [[דעת]] ו[[חזקה]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==ארבע==
==ארבע==
שורה 39: שורה 39:
וזה שהעולם עומד על ארבעה יסודות הוא כיון שהקב"ה מהווה את העולם בשם הוי' שבו ישנם ארבעה אותיות.
וזה שהעולם עומד על ארבעה יסודות הוא כיון שהקב"ה מהווה את העולם בשם הוי' שבו ישנם ארבעה אותיות.
{{ערך מורחב|ערכים=[[ארבעה ראשי שנים]], [[תקופות השנה]], [[ארבעת המינים]] [[ארבע כוסות]] [[ארבע קושיות]], [[ארבע בנים]], [[ארבע יסודות]] [[שם הוי']] ו[[עשר מכות]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[ארבעה ראשי שנים]], [[תקופות השנה]], [[ארבעת המינים]] [[ארבע כוסות]] [[ארבע קושיות]], [[ארבע בנים]], [[ארבע יסודות]] [[שם הוי']] ו[[עשר מכות]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==חמש==
==חמש==
שורה 48: שורה 48:
ישנם חמישה חומשי תורה, וחמישה ספרי תהילים. ולכן בן חמש למקרא, ורש"י כתב את פירושו באופן שגם הוא יבין ויתורצו כל שאלותיו.
ישנם חמישה חומשי תורה, וחמישה ספרי תהילים. ולכן בן חמש למקרא, ורש"י כתב את פירושו באופן שגם הוא יבין ויתורצו כל שאלותיו.
{{ערך מורחב|ערכים=[[יולי]], [[חומש (ספר)]] ו[[חומש (צדקה)]]}}.
{{ערך מורחב|ערכים=[[יולי]], [[חומש (ספר)]] ו[[חומש (צדקה)]]}}.
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==שש==
==שש==
שורה 58: שורה 58:


{{ערך מורחב|ערכים=[[ששת ימי בראשית]], [[מידות]], [[ששה סדרי משנה]] ו[[ו' קצוות]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[ששת ימי בראשית]], [[מידות]], [[ששה סדרי משנה]] ו[[ו' קצוות]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==שבע==
==שבע==
שורה 68: שורה 68:


{{ערך מורחב|ערכים=[[שבת]], [[יחוד זו"נ]], [[דיבור]]\[[קול]], [[כתר מלכות]] ו[[עליית העולמות]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[שבת]], [[יחוד זו"נ]], [[דיבור]]\[[קול]], [[כתר מלכות]] ו[[עליית העולמות]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==שמונה==
==שמונה==
שורה 83: שורה 83:
שמונה הוא גם מלשון "שומן", כלומר, חודר בכל פרט שבשמונה, כמו ששומן ("עסענץ" באידיש) חודר בכל פרט כי הוא התמצית של הכל, והוא "מפעפע בכל". שמן הוא בחי' החכמה. וזה שנמצא בכל מורה על גילוי אלקי שחודר בכל דבר ודבר בעולם ואפילו באבנים.
שמונה הוא גם מלשון "שומן", כלומר, חודר בכל פרט שבשמונה, כמו ששומן ("עסענץ" באידיש) חודר בכל פרט כי הוא התמצית של הכל, והוא "מפעפע בכל". שמן הוא בחי' החכמה. וזה שנמצא בכל מורה על גילוי אלקי שחודר בכל דבר ודבר בעולם ואפילו באבנים.
{{ערך מורחב|ערכים=[[למעלה מהטבע]], [[ברית מילה]], [[מקיף הקרוב]], [[מקיף הרחוק]] ו[[הוי' הוא האלקים]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[למעלה מהטבע]], [[ברית מילה]], [[מקיף הקרוב]], [[מקיף הרחוק]] ו[[הוי' הוא האלקים]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==תשע==
==תשע==
שורה 92: שורה 92:
כמו כן התשע הוא השלב האחרון שנותר לאדם לפני שהוא עובר לעשר (העשירי יהיה קודש), ומציאותו יכולה להפוך גם היא לקדושה כשיתן את החומש שהוא החלק התשיעי (מתוך עשר) לצדקה.
כמו כן התשע הוא השלב האחרון שנותר לאדם לפני שהוא עובר לעשר (העשירי יהיה קודש), ומציאותו יכולה להפוך גם היא לקדושה כשיתן את החומש שהוא החלק התשיעי (מתוך עשר) לצדקה.


{{בוצע}}
{{הועתק}}


==עשר==
==עשר==
שורה 104: שורה 104:


{{ערך מורחב|ערכים=[[סדר ההשתלשלות]], [[עולם התיקון]], [[מעשר]], [[עשרה מאמרות]], [[עשרת הדברות]] ו[[י' ספירות]].}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[סדר ההשתלשלות]], [[עולם התיקון]], [[מעשר]], [[עשרה מאמרות]], [[עשרת הדברות]] ו[[י' ספירות]].}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==אחד עשרה==
==אחד עשרה==
שורה 113: שורה 113:
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים ע"י י"א סממני הקטרת}}.
כיון שכך, אזי הקליפה יש לה שייכות לאחד עשר, ולכן אחד מסממני הקטורת הוא החלבנה, שריחה רע. והם במספר י"א כשהעיקרי שבהם הוא הלבונה, וזאת {{הדגשה|כידוע שי"א ארורים דקליפה מתבררים ע"י י"א סממני הקטרת}}.
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"א כתרין דמסאבותא]], [[קטורת]] ו[[לבונה]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"א כתרין דמסאבותא]], [[קטורת]] ו[[לבונה]]}}
{{הועתק}}


==בדור השביעי==
==בדור השביעי==
שורה 127: שורה 128:


{{ערך מורחב|ערכים=[[י"א ניסן תרס"ב]] · [[יו"ד שבט ה'שי"ת]] · [[י"א שבט תשי"א]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"א ניסן תרס"ב]] · [[יו"ד שבט ה'שי"ת]] · [[י"א שבט תשי"א]]}}
{{הועתק}}


==שתיים עשרה==
==שתיים עשרה==
שורה 144: שורה 146:
לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין.
לחם הפנים גם הוא היה שנים עשר לחמים, ועליו אומרים שלעתיד לבוא "יגלה לן טעמי דבתריסר נהמי" (=יגלה לנו את הטעם שבי"ב לחמים), דהיינו שהתוכן הפנימי שב'י"ב' לא נתגלה עדיין.
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"ב גבולי אלכסון]] · [[י"ב בקר]] · [[י"ב שבטים]] · [[י"ב חודשים]] · [[לחם הפנים]]}}
{{ערך מורחב|ערכים=[[י"ב גבולי אלכסון]] · [[י"ב בקר]] · [[י"ב שבטים]] · [[י"ב חודשים]] · [[לחם הפנים]]}}
{{בוצע}}
{{הועתק}}


==שלוש עשרה==
==שלוש עשרה==