אהרן הכהן: הבדלים בין גרסאות בדף

שמואליק (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שמואליק (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
==אהרן - משבעה הרועים==
==אהרן - משבעה הרועים==


אהרון הכהן היה מ[[שבעה רועים]] "הממשיכים חיות ואלהות לכללות נשמות ישראל שלכן נקראים בשם רועים", וענינו להמשיך את "[[ענני הכבוד]]" לישראל.
אהרן הכהן היה מ[[שבעה רועים]] "הממשיכים חיות ואלהות לכללות נשמות ישראל שלכן נקראים בשם רועים", וענינו להמשיך את "[[ענני הכבוד]]" לישראל.


המשכה זו היא על ידי אהרון הכהן דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.
המשכה זו היא על ידי אהרן הכהן דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.


==כהן - איש חסד==
==כהן - איש חסד==
שורה 26: שורה 26:
אהרן הכהן היה איש חסד בעצם אישיותו. היינו מלבד עבודתו את ה' בכלל, ובמיוחד להיותו כהן,  הנה עוד זאת - היתה נשמתו מ[[קו החסד]] של מעלה.
אהרן הכהן היה איש חסד בעצם אישיותו. היינו מלבד עבודתו את ה' בכלל, ובמיוחד להיותו כהן,  הנה עוד זאת - היתה נשמתו מ[[קו החסד]] של מעלה.


ולכן מלבד ששם לעצמו מטרה להיות "רודף שלום ומטיל אהבה בין בעלי מריבה" הנה גם האמצעים להשכנת השלום היו בדרך החסד. עד כדי כך שאפילו שינה מן האמת בשביל להשכין שלום בין איש לאשתו ובין אדם לחברו, ולא דיקדק ב[[מידת הדין]] - בבחינת "יקוב הדין את ההר", גם אם אין זה תואם את האמת המוחלטת.
ולכן מלבד ששם לעצמו מטרה להיות "רודף שלום ומטיל אהבה בין בעלי מריבה" הנה גם האמצעים להשכנת השלום היו בדרך החסד. עד כדי כך שאפילו שינה מן האמת בשביל להשכין שלום בין איש לאשתו ובין אדם לחברו, ולא דיקדק ב[[מדת הדין]] - בבחינת "יקוב הדין את ההר", גם אם אין זה תואם את האמת המוחלטת.


ענין החסד - לפעול לטובת הזולת, אפילו אם הוא במצב שפל של מריבה וכיו"ב - שכדי לחלצו ממצב זה, צריך לרדת לדרגתו, ואפילו לשנות מן האמת הצרופה - אם וכאשר הדבר נדרש.
ענין החסד - לפעול לטובת הזולת, אפילו אם הוא במצב שפל של מריבה וכיו"ב - שכדי לחלצו ממצב זה, צריך לרדת לדרגתו, ואפילו לשנות מן האמת הצרופה - אם וכאשר הדבר נדרש.