חנוכיה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(תמונה נוספת, ראו גם)
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:המנורה האמת.jpg|left|thumb|250px|חנוכיה, הבנויה בדוגמת מנורת המקדש, על פי שיחות הרבי]]
[[תמונה:המנורה האמת.jpg|left|thumb|250px|חנוכיה, הבנויה בדוגמת מנורת המקדש, על פי שיחות הרבי]]
[[תמונה:החנוכיה.jpg|left|thumb|250px|החנוכיה הגדולה בעולם]]
'''חנוכיה''' היא כלי ובו תשעה קנים, המשמש להדלקת נרות [[חג החנוכה]]. המילה חודשה בשפה העברית, ובעבר מקובל היה לכנותה: "מנורת חנוכה" או "מנורה".
'''חנוכיה''' היא כלי ובו תשעה קנים, המשמש להדלקת נרות [[חג החנוכה]]. המילה חודשה בשפה העברית, ובעבר מקובל היה לכנותה: "מנורת חנוכה" או "מנורה".
שמונה מקני החנוכיה מיועדים להדלקת נרות החג, הקנה הנוסף, התשיעי - מיועד ל'שַמָּש', קנה זה נבנה בגובה שונה, על מנת להבדילו משאר הקנים.
שמונה מקני החנוכיה מיועדים להדלקת נרות החג, הקנה הנוסף, התשיעי - מיועד ל'שַמָּש', קנה זה נבנה בגובה שונה, על מנת להבדילו משאר הקנים.
למרות ההבדל בין מספר קני החנוכיה, לאלו של מנורת המקדש, כתב הרבי ש"כדאי לעשות קניהן באלכסון . . ולמה לשנות בגוף צורת המנורה שקני' היו ביושר ולא כחצי עיגול"
למרות ההבדל בין מספר קני החנוכיה, לאלו של מנורת המקדש, כתב הרבי ש"כדאי לעשות קניהן באלכסון . . ולמה לשנות בגוף צורת המנורה שקני' היו ביושר ולא כחצי עיגול"
{{הערת שוליים|לקו"ש חכ"א ע' 169. ובעוד מקומות}}
{{הערת שוליים|לקו"ש חכ"א ע' 169. ובעוד מקומות}}
==ראו גם==
[[החנוכיה הגדולה בעולם]]


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==
<references/>
<references/>

גרסה מ־04:18, 8 בדצמבר 2010

חנוכיה, הבנויה בדוגמת מנורת המקדש, על פי שיחות הרבי
החנוכיה הגדולה בעולם

חנוכיה היא כלי ובו תשעה קנים, המשמש להדלקת נרות חג החנוכה. המילה חודשה בשפה העברית, ובעבר מקובל היה לכנותה: "מנורת חנוכה" או "מנורה". שמונה מקני החנוכיה מיועדים להדלקת נרות החג, הקנה הנוסף, התשיעי - מיועד ל'שַמָּש', קנה זה נבנה בגובה שונה, על מנת להבדילו משאר הקנים. למרות ההבדל בין מספר קני החנוכיה, לאלו של מנורת המקדש, כתב הרבי ש"כדאי לעשות קניהן באלכסון . . ולמה לשנות בגוף צורת המנורה שקני' היו ביושר ולא כחצי עיגול" [1]

ראו גם

החנוכיה הגדולה בעולם

הערות שוליים

  1. לקו"ש חכ"א ע' 169. ובעוד מקומות