תכשיט: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "</ref>" ב־"}}") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}. | כי ב[[עולם האצילות]] ה[[אורות וכלים|כלים]] אינם מופרדין מה[[אורות וכלים|אורות]], רק הם מתאחדים עם האורות - [[איהו וחיוהי וגרמוהי חד]]{{הערה|ד"ה פתח אליהו [[תורה אור (ספר)|תורה אור]] פ' וירא.}}. | ||
[[קטגוריה:תכשיטים]] | |||
== הערות שוליים == | == הערות שוליים == |
גרסה מ־19:35, 25 בנובמבר 2024
תכשיט (הם כמו טבעת, נזם וכיוצא בזה) שהאדם לובש ומתתקן על ידי שלובשם, כי על ידם הוא מתיפה.
גדרו
אינו כל לבושים שהם נפרדים מהאדם, כי אם זה נחשב יותר כמו חלק מהאדם.
בהלכה
הגדר של תכשיט בהלכות שבת אין בעיה של מלאכת הוצאה מרשות לרשות בשבת.
במתן תורה
נאמר שהקב"ה נתן לבני ישראל כ"ד ספרים של התנ"ך - כ"ד קישטי כלה.
בחסידות
תכשיט הוא משל לספירות.
כי בעולם האצילות הכלים אינם מופרדין מהאורות, רק הם מתאחדים עם האורות - איהו וחיוהי וגרמוהי חד[1].