אורות פשוטים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (הגהה)
(הוספת מקור)
שורה 1: שורה 1:
שיטת ה[[רקנטי]] ב[[אורות]] ד[[אצילות]] הוא שהם פשוטים. תואר [[ספירות]] (בה[[ע"ס]]) ד[[אצילות]] קאי רק על ה[[כלים]] ד[[ספירות]] וה[[אור]] שלהם הוא פשוט לגמרי (כי האור אין לו שום גדר ספירה).
שיטת ה[[רקנטי]][בספר טעה"מ שלו וראה גם פרד"ס שער עצו"כ פ"א] ב[[אורות]] ד[[אצילות]] הוא שהם פשוטים. תואר [[ספירות]] (בה[[ע"ס]]) ד[[אצילות]] קאי רק על ה[[כלים]] ד[[ספירות]] וה[[אור]] שלהם הוא פשוט לגמרי (כי האור אין לו שום גדר ספירה).
הכלים הם נבראים חדשים והם גבול ממש.
הכלים הם נבראים חדשים כיש מאין והם גבול ממש.


שיטת זו מתאימה לשיטת ה[[מהר"ל]] שחולק על ה[[הרמב"ם]] שסובר ש[[הוא המדע היודע והידוע]].
שיטת זו מתאימה לשיטת ה[[מהר"ל]] שחולק על ה[[הרמב"ם]] שסובר ש[[הוא המדע היודע והידוע]].

גרסה מ־22:30, 13 ביוני 2023

שיטת הרקנטי[בספר טעה"מ שלו וראה גם פרד"ס שער עצו"כ פ"א] באורות דאצילות הוא שהם פשוטים. תואר ספירות (בהע"ס) דאצילות קאי רק על הכלים דספירות והאור שלהם הוא פשוט לגמרי (כי האור אין לו שום גדר ספירה). הכלים הם נבראים חדשים כיש מאין והם גבול ממש.

שיטת זו מתאימה לשיטת המהר"ל שחולק על ההרמב"ם שסובר שהוא המדע היודע והידוע.

מהמעלות בשיטה זו: מה שהקב"ה יודע הכל בורא הכל ה"ז רק בכלים וממילא אין בו יתברך שום שינוי מהתנהלות הנבראים. מהחסרונות בשיטה זו: נראה קצת כאילו עזב הוי' את הארץ ח"ו וכאילו התנהלות הנבראים הוא ע"י דבר אחר זולתו יתברך.