שיחה:רבי שמואל שניאורסון (אדמו"ר המהר"ש): הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 21: | שורה 21: | ||
*הערת א' התמימים: מוזר מאוד שתמונה המיוחסת לאדמו"ר המהר"ש, ונראה לעין כול שהיא העתק מתצלום מפורסם של הרבי הריי"צ שמופיע בספר ימי בראשית עמ' 32 - אפשר לפתוח ולראות ב"היברובוקס" - (או שהועתקה מתצלום אחר מאותה סדרת תמונות שצולמה בתש"ט)מוצגת כתמונתו בראש הערך! וראוי היה למוחקה משם, כי כששמים תמונה כזו בראש הערך, משמע שזו התמונה, ולא היא! - התמונה היא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וזה נראה בעליל לכל מי שלא מרמה את עצמו. | *הערת א' התמימים: מוזר מאוד שתמונה המיוחסת לאדמו"ר המהר"ש, ונראה לעין כול שהיא העתק מתצלום מפורסם של הרבי הריי"צ שמופיע בספר ימי בראשית עמ' 32 - אפשר לפתוח ולראות ב"היברובוקס" - (או שהועתקה מתצלום אחר מאותה סדרת תמונות שצולמה בתש"ט)מוצגת כתמונתו בראש הערך! וראוי היה למוחקה משם, כי כששמים תמונה כזו בראש הערך, משמע שזו התמונה, ולא היא! - התמונה היא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וזה נראה בעליל לכל מי שלא מרמה את עצמו. | ||
למרות שהרבי המהר"ש היה דומה מאוד לרבי הריי"צ, הרי לא ייתכן כלל שיהיה דמיון כה בולט בין ציור זה לתמונת הרבי הריי"צ שבימי בראשית, כולל הזווית וכו', ופשוט לכל בעל חוש בסיסי בציור ובצילום שהציור שבראש הערך הוא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וכדלהלן בשם הרב לוין שי' בקטע "בנוגע לתמונה שבספריה" [אגב, גם אני ראיתי את הציור בספרייה והוא מאוד דומה לציור זה. התמונה מהרבי המהר"ש שאולי כן קיימת, וכמובא בשיחת הרבי שאולי יש תמונה כזו, היא כנראה תצלום ולא ציור, וכנראה שהיא גם משנותיו האחרונות של הרבי המהר"ש בעלמא דין.]] | למרות שהרבי המהר"ש היה דומה מאוד לרבי הריי"צ, הרי לא ייתכן כלל שיהיה דמיון כה בולט בין ציור זה לתמונת הרבי הריי"צ שבימי בראשית, כולל הזווית וכו', ופשוט לכל בעל חוש בסיסי בציור ובצילום שהציור שבראש הערך הוא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וכדלהלן בשם הרב לוין שי' בקטע "בנוגע לתמונה שבספריה" [אגב, גם אני ראיתי את הציור בספרייה והוא מאוד דומה לציור זה. התמונה מהרבי המהר"ש שאולי כן קיימת, וכמובא בשיחת הרבי שאולי יש תמונה כזו, היא כנראה תצלום ולא ציור, וכנראה שהיא גם משנותיו האחרונות של הרבי המהר"ש בעלמא דין. הגיוני שתמונת הרבי המהר"ש האמיתית, אם אכן נמצאת, היא תצלום ולא ציור, וזאת מכיוון שבתצלום כזה שצולם כפי הנראה בתקופת חוליו של הרבי המהר"ש, הוא נראה בוודאי חלש מאד בגשמיות, ולכן לא רצו לפרסמה, ואם היה מדובר בציור, מן הסתם לא היו מהססים מלפרסמו, מכיוון שבציור - בשונה מצילום - גם אם המצויר נראה חלוש, הצייר בדרך כלל משנה ומצייר את המצויר באופן שייראה חזק ורענן וכו'. כל זה לענ"ד.]] | ||
== יום הולדתו == | == יום הולדתו == |
גרסה מ־12:12, 14 במרץ 2023
תחת ידי
נמצאות שלוש גרסאות של תמונות המהר"ש,אחת דומה במיוחד לרבי הריי"ץ חסיד חב"ד* אידישעפדיה.
אסקיוז מי, מה קרה לכם, לשים את תמונת הרבי מהר"ש שכ"ק אדמו"ר שליט"א התנגד לפרסומה?
ידידי החסיד, מה קרה לך?
זה דבר שאינו ראוי!
סתם עוד א איד אחד......
זו אינה התמונה שהרבי התנגד לפרסומה....
זו תמונה אחרת....... חסיד חב"ד* אידישעפדיה.
- מכיון שלא ברור שזוהי תמונתו, לא מתאים לדעתי לשים את התמונה בראש הערך כ"תמונת אדמו"ר המהר"ש" למרות שצוין שהתמונה רק מיוחסת. בפרט לאחר שמשתמש:חסיד הכניס את הדיון על התמונה עם התמונה בגוף הערך - מה שנראה בעיני הרבה יותר נכון. אם מישהו חושב אחרת שיציין ונחליט. --chabadnik - שיחה 12:29, 21 ספטמבר 2008 (EDT)
עוד על התמונה
- הערת א' התמימים: מוזר מאוד שתמונה המיוחסת לאדמו"ר המהר"ש, ונראה לעין כול שהיא העתק מתצלום מפורסם של הרבי הריי"צ שמופיע בספר ימי בראשית עמ' 32 - אפשר לפתוח ולראות ב"היברובוקס" - (או שהועתקה מתצלום אחר מאותה סדרת תמונות שצולמה בתש"ט)מוצגת כתמונתו בראש הערך! וראוי היה למוחקה משם, כי כששמים תמונה כזו בראש הערך, משמע שזו התמונה, ולא היא! - התמונה היא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וזה נראה בעליל לכל מי שלא מרמה את עצמו.
למרות שהרבי המהר"ש היה דומה מאוד לרבי הריי"צ, הרי לא ייתכן כלל שיהיה דמיון כה בולט בין ציור זה לתמונת הרבי הריי"צ שבימי בראשית, כולל הזווית וכו', ופשוט לכל בעל חוש בסיסי בציור ובצילום שהציור שבראש הערך הוא העתק מתמונת הרבי הריי"צ, וכדלהלן בשם הרב לוין שי' בקטע "בנוגע לתמונה שבספריה" [אגב, גם אני ראיתי את הציור בספרייה והוא מאוד דומה לציור זה. התמונה מהרבי המהר"ש שאולי כן קיימת, וכמובא בשיחת הרבי שאולי יש תמונה כזו, היא כנראה תצלום ולא ציור, וכנראה שהיא גם משנותיו האחרונות של הרבי המהר"ש בעלמא דין. הגיוני שתמונת הרבי המהר"ש האמיתית, אם אכן נמצאת, היא תצלום ולא ציור, וזאת מכיוון שבתצלום כזה שצולם כפי הנראה בתקופת חוליו של הרבי המהר"ש, הוא נראה בוודאי חלש מאד בגשמיות, ולכן לא רצו לפרסמה, ואם היה מדובר בציור, מן הסתם לא היו מהססים מלפרסמו, מכיוון שבציור - בשונה מצילום - גם אם המצויר נראה חלוש, הצייר בדרך כלל משנה ומצייר את המצויר באופן שייראה חזק ורענן וכו'. כל זה לענ"ד.]]
יום הולדתו
היכן המקום לדון אודות הגירסאות השונות והמהדורות השונות (בקרב אדמור"י חב"ד) כגון: תענית אסתר צ"ד ועוד? יש תח"י רשימה ארוכה בעניין, ואני מעוננין לעלותה מתישהו לכאן!--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 19:14, 12 באפריל 2010 (UTC)
- כאן. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:16, 12 באפריל 2010 (UTC)
- כאן ובהערות שוליים, וכן בערכים שתפתח על התאריכים השונים (עשיתי משהו במהדורה מוקטנת על תארכי הולדת הצ"צ)[מלבד זאת, אשמח לקבל הרשימה במייל, סתם כך, בשביל ההתעניינות שלי בזה]. בברכה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
קטע לא מובן
בקטע ילדותו מופיע הקטע התמוה הבא:
בהיותו בן שבע, בחן אותו פעם הצמח צדק. הסבא[כלומר?] ענה כל כך טוב, שהמלמד שלו מאוד התפעל, ולא יכל להתאפק ואמר לצמח צדק: הא, מה אתם אומרים, הוא עושה[כלומר?] טוב? הצמח צדק ענה לו: מה ההתפעלות, שתפארת שבתפארת עושה[כלומר?] טוב.
מי הוא הסבא? ומי ענה? ומי המלמד? ואיך הוא נכנס לסיפור? ומה זה "עושה טוב"? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד בסיוון ה'תשע"א, למניינם 03:18, 16 ביוני 2011 (UTC)
- מי שמספר זאת זה אדמו"ר הרש"ב וכשאומר סבא כוונתו לאדהצ"צ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד בסיוון ה'תשע"א 05:57, 16 ביוני 2011 (UTC)
בנוגע לתמונה שבספריה.
שאלתי על זה את בערל לוין ואמר לי שאין לו מושג על מה מדובר, בכניסה לחדר הקריאה תלוי ציור שדומה לאדמו"ר הריי"צ אך ניכר שזה אינו הוא, בערל לוין אמר לי שלדעתו מישהו צייר ציור הדומה לאדמו"ר הריי"צ על פי השיחה של הרבי והמציא שזהו אדמו"ר מהר"ש. ר'ובן - שיחה 21:10, 27 באוקטובר 2011 (UTC)
- תשאל את בערל האם הוא הדפיס היכן שהוא את השערתו לתמונה שבספריה, כך שנוכל לעדכן זאת בערך ולציין מקור מוסמך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בתשרי ה'תשע"ב 06:58, 28 באוקטובר 2011 (UTC)
- זו אחת מהתמונות שמופיעות בערך? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 04:44, 27 במרץ 2016 (UTC)
הפסקא ביוגרפיה
"הסבא ענה כל כך טוב, שהמלמד שלו מאוד התפעל" הפסקא הועתקה משיחה או רשימה של האדמו"ר הקודם, ובכלל אין לכתוב סיפורים עליו בגוף הערך.ר'ובן - שיחה 08:59, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
- באופן כללי אתה צודק, אם כי ישנם יוצא דופן, בפרט אצל דמויות שחסרים לנו תיעודים. אפשר במקום זה להביא זאת כציטוט. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:25, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
- נדמה לי שחזרתי על זה הרבה פעמים בחבדפדיה, כאשר הערך מצוטט מתוך ספר או רשימה וכו' הוא מרוח ואינו דומה לאנציקלופדיה [לדוגמה ראה את ההבדל בין ר' לוי יצחק העכשוי לגירסאות הקודמות]. עדיף ללקט את מה שנוגע ולכתוב בלשון מתאימה. ר'ובן - שיחה 13:32, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
סדר דחוף
צריך לסדר את הפיסקא לידתו... זה פשוט לא קרי ולא מנוסח בלשון ויקי (אפילו בשפת העברית זה לא) וללא קישורים, וזה ממש מגוחך שערך בעל ערך רב כמו זה מוזנח. התחלתי אך לא סיימתי --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 11:29, 20 באפריל 2014 (UTC)
- זה מועתק מאיפשהו, רואים את זה על הניסוח, יש למחוק את הכל ולתמצת בכמה משפטים. ר'ובן - שיחה 12:33, 20 באפריל 2014 (UTC)
בכבוד.... --חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 12:52, 20 באפריל 2014 (UTC)
- נכון, התחלתי לעבוד על הערך, זה היה פשוט מזעזע, מישהו פשוט העתיק מתוך ספר התולדות, מילה במילה ממש.--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 10:14, 3 בפברואר 2015 (UTC)
- כמו שכתבתי לא חושב שצריך למחוק כי אם לחפש מקורות שהופכים את הציון והאזכור של השנה וכדומה לציון משמעותי שמבאר את השייכות לאישיות, דרך אגב בכלל בנושאים רבים באנציקלופדיה כעין זו הערך מושך לכיוון מסוים ובנידון דידן (וכן בעוד הרבה ערכים בחבדפדיה) הערך מושך לכיוון "היסטורי" בעוד שדבר עיקרי ביותר הוא בחלק ה"תוכני" המובא בשיחות של הרבי הריי"צ והרבי אודות הרבי המהר"ש כגון שעניינו מלכתחילה אריבער דרגתו בספירות ועוד ועוד. --הנחה - שיחה 10:34, 3 בפברואר 2015 (UTC)
- הלשון "מייסד שיטת מלכתחילה אריבער" נראה לך? לי לא! (בפרט שהקורא הפשוט אינו מבין הכוונה)
זה נשמע כאילו זה איזה שיטה רצינית חדשה ושונה , כמו שאומרים שאדמו"ר הזקן מייסד שיטת חסידות חב"ד...--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 11:12, 3 בפברואר 2015 (UTC)
- האבסורד הוא שהפניתי לערך מורחב לכתחילה אריבער ולא כתוב שם כמעט כלום יותר מהמינמלי, ולא נדבר על סגנון הכתיבה המוזרה...--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 11:15, 3 בפברואר 2015 (UTC)
בנוגע לציור שהתפרסם בעיתון אלגמיינער ז'ורנאל.
א. כתוב כך: "בעיתון אלגמיינער ז'ורנאל התפרסם ציור על ידי הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון ומקורה אינו ברור." בציור בצד כתוב את המקור "צויר על ידי ר' זלצמן שראה את הרבי מוהר"ש." אז למה כתוב "ומקורה אינו ברור" אלא אם כן הכוונה ל - איך הגיע הציור לידי הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון?
ב. מי זה ר' זצלמן? --יחי המלך המשיח! 16:17, 15 במאי 2018 (IST)
(משתמש אחר בנוגע לאותה תמונה): אני לא יכול לומר מקור מוסמך אך שמעתי שאדם אחד קיבל את התמונה מזקן אחד מבית אבות וצייר אותה ע"פ סימנים שנתן לו אחיו, כך שהתמונה הזאת אינה מדויקת כלל.
בת נוספת?
קראתי בשבת את ההוספות ל'הלקח והליבוב' חלק ב', שם מופיע בשם הרש"ג אסתרמן שהתבטא על עצמו שבכה רק פעמיים בחייו, והפעם השניה היתה כשנפטר אחיו - חתנו של אדמו"ר המהר"ש. ידוע לכם כזה דבר? להתראות - שיחה, 21:02, א' באייר, ה'תש"ף 21:02, 25 באפריל 2020 (IST)
תקצ"ג / תקצ"ד
מוסבר בהערה שהעיבור היה בתקצ"ג, ובזה מתורץ מה שכתוב בהיום יום (שזה כנראה בשם שיחת כ' כסלו תרצ"ג שבלקוטי דיברום ח"א) שזה תקצ"ג. וכן גם כתוב בסה"ת לאדמו"ר המהר"ש (של הרבי, ושל הרב גליצינשטיין), ועלה בדעתי שאולי בכלל אפ"ל, שמה שנאמר בשיחה הנ"ל זה, שהשנה ימלאו 100 שנה להולדת אדמו"ר המהר"ש, וא"כ, ייתכן שהכוונה היא ימלאו 100 שנה לתחילת הולדתו, שנולד בתקצ"ד (כמו שהשנה אנו סופרים 70 שנה לנשיאות הרבי שהתחילה (בגלוי) בתשי"א) והראי' היא שאז התחילו לומר פרק ק' [מצד שני כיוון שהרבי לא כתב זאת בסה"ת שלו, קצת קשה לי לומר זאת]. אשמח לשמוע את חוות דעתכם בנדון... --חב"דניק - שיחה, 10:28, ט' באייר, ה'תש"ף 10:28, 3 במאי 2020 (IST)
- השנה לא סופרים 70 שנה מתשי"א אלא מתש"י ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י' באייר ה'תש"ף • 07:48, 4 במאי 2020 (IST)
- כשאומרים שנת ה-70 לנשיאות מתכוונים להתחלת הנשיאות בגלוי... ואם אתה רוצה הוכחות אחרות - הרבה מהיארצייטים והימי הולדת וכיו"ב של רבו"נ מתחילים לספור מהשנה שלפני השנה העגולה... --חב"דניק - שיחה, 10:29, י' באייר, ה'תש"ף 10:29, 4 במאי 2020 (IST)
- א. מכיון שכך כתב כ"ק אדמו"ר בספר התולדות – אל לנו לחפש תירוצים אחרים; ב. להעיר שאף בהיום יום ב' אייר נכתב שכ"ק אדמו"ר מהר"ש נולד בתקצ"ג! בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 13:30, י' באייר, ה'תש"ף 13:30, 4 במאי 2020 (IST)
- כמובן שה-70 שנה אנו מונים מתש"י. כמוכח מתש"נ - ארבעים שנה לנשיאות אד"ש מה"מ. תמיד שאומרים 'שבעים שנה' הכוונה עגול, ורק 'שנת השבעים' הכוונה לתחילת שנת השבעים. למשל, שנת הארבעים לנשיאות מה"מ החלה בתשמ"ט. לגבי תקצ"ג-תקצ"ד, הוראת אד"ש מה"מ לגליצנשטיין כשערך את ספר התולדות הייתה לציין בכל מקום שיש סתירה - בהערה. 46.19.86.110 14:34, 4 במאי 2020 (IST)
- אכן, זה מה שכתבתי, ורק אמרתי שעלה כך במוחי. --חב"דניק - שיחה, 15:59, י' באייר, ה'תש"ף 15:59, 4 במאי 2020 (IST)
- השנה שנת ה70 לתשי"א ו70 שנה לתש"י שכמו שהאנונימי אמר יש ביניהם הבדל. בשנת תשע"ז כולם ציינו את שנת החיי"ם לתש"י, בשנת תשע"ח ציינו את חיי"ם שנה לתש"י, בשנת תשע"ט ציינו את שנת השבעים לתש"י ובשנת תש"פ מציינים את שבעים שנה לתש"י. תבדוק את הענין. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • י' באייר ה'תש"ף • 23:57, 4 במאי 2020 (IST)
- אכן, זה מה שכתבתי, ורק אמרתי שעלה כך במוחי. --חב"דניק - שיחה, 15:59, י' באייר, ה'תש"ף 15:59, 4 במאי 2020 (IST)
- כמובן שה-70 שנה אנו מונים מתש"י. כמוכח מתש"נ - ארבעים שנה לנשיאות אד"ש מה"מ. תמיד שאומרים 'שבעים שנה' הכוונה עגול, ורק 'שנת השבעים' הכוונה לתחילת שנת השבעים. למשל, שנת הארבעים לנשיאות מה"מ החלה בתשמ"ט. לגבי תקצ"ג-תקצ"ד, הוראת אד"ש מה"מ לגליצנשטיין כשערך את ספר התולדות הייתה לציין בכל מקום שיש סתירה - בהערה. 46.19.86.110 14:34, 4 במאי 2020 (IST)
- א. מכיון שכך כתב כ"ק אדמו"ר בספר התולדות – אל לנו לחפש תירוצים אחרים; ב. להעיר שאף בהיום יום ב' אייר נכתב שכ"ק אדמו"ר מהר"ש נולד בתקצ"ג! בברכה, א.ב. קיסר - שיחה, 13:30, י' באייר, ה'תש"ף 13:30, 4 במאי 2020 (IST)
- כשאומרים שנת ה-70 לנשיאות מתכוונים להתחלת הנשיאות בגלוי... ואם אתה רוצה הוכחות אחרות - הרבה מהיארצייטים והימי הולדת וכיו"ב של רבו"נ מתחילים לספור מהשנה שלפני השנה העגולה... --חב"דניק - שיחה, 10:29, י' באייר, ה'תש"ף 10:29, 4 במאי 2020 (IST)
קטע מוזר
בפיסקה לכתחילה אריבער יש קטע מוזר על לכתחילה אריבער בעבודת התשובה. או לערכו, או להסירו. אליהו ב. - שיחה, 04:34, י"ג בתשרי, ה'תשפ"א 04:34, 1 באוקטובר 2020 (UTC)
תורתו
מדוע אין שום דבר על העיקר - תורתו? ענין ההמשכים שהתחיל ועוד? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- אתה מוזמן להוסיף מידיעותיך ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 16:52 • י' באדר ב' ה'תשפ"ב