נודע ביהודה אלקים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 502220 של ב. א. א. (שיחה) - ע"פ דיון בעבר)
תגית: ביטול
(תיקון קל והוספת קישורי פנים)
שורה 1: שורה 1:
{{ניגונים שחוברו על פרקי התהלים של הרבי}}
{{ניגונים שחוברו על פרקי התהלים של הרבי}}
הניגון '''נוֹדָע בִּיהוּדָה''' הותאם למילים במזמור ה[[תהלים ע"ו]], [[ניגונים על פרקי אדמו"ר שליט"א|לכבוד יום הולדתו]] ה-75 של [[הרבי]] ב[[י"א ניסן]] בשנת [[תשל"ז]].
הניגון '''נוֹדָע בִּיהוּדָה''' הותאם למילים במזמור [[תהלים ע"ו]], [[ניגונים על פרקי אדמו"ר שליט"א|לכבוד יום הולדתו]] ה-75 של [[הרבי]] ב[[י"א ניסן]] בשנת [[תשל"ז]].


מילות הניגון:
מילות הניגון:
{{ציטוט|תוכן=נוֹדָע בִּיהוּדָה אֱלֹקִים בְּיִשְׂרָאֵל גָּדוֹל שְׁמוֹ: וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן|מרכאות=כן|מקור=תהלים פרק ע"ו (פסוקים א-ב)}}
{{ציטוט|תוכן=נוֹדָע בִּיהוּדָה אֱלֹקִים בְּיִשְׂרָאֵל גָּדוֹל שְׁמוֹ: וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן|מרכאות=כן|מקור=תהלים פרק ע"ו (פסוקים א-ב)}}


דוד המלך מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של חזקיהו המלך על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור.  
[[דוד המלך]] מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של [[חזקיהו המלך]] על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור.  


לפירוש הרד"ק הפסוק מתייחס גם לאשר יתרחש לעתיד לבוא – כאשר ה' ינקום את נקמתו באויבי עם ישראל, ואז יתפרסם (נוֹדָע) שמו של הקדוש-ברוך-הוא בִּיהוּדָה (חבל ארץ בארץ ישראל בו נמצאת העיר ירושלים). אז גם יהיה בְשָׁלֵם סוּכּוֹ שיבנה בה (בעיר ירושלים) בית המקדש – סוכתו ומקום השראת שכינתו של הקב"ה(וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן)!
לפירוש הרד"ק הפסוק מתייחס גם לאשר יתרחש לעתיד לבוא – כאשר ה' ינקום את נקמתו באויבי עם ישראל, ואז יתפרסם (נוֹדָע) שמו של הקדוש-ברוך-הוא בִּיהוּדָה (חבל ארץ בארץ ישראל בו נמצאת העיר ירושלים). אז גם יהיה בְשָׁלֵם סוּכּוֹ שיבנה בה (בעיר ירושלים) בית המקדש – סוכתו ומקום השראת שכינתו של הקב"ה(וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן)!

גרסה מ־03:30, 4 בנובמבר 2021

ניגונים שחוברו על פרק התהילים של הרבי
ס"ט · ע' · ע"א (1) · ע"א (2) · ע"א (3) · ע"א (4) · ע"ב · ע"ג (1) · ע"ג (2) · ע"ד · ע"ה · ע"ו · ע"ז · ע"ח (1) · ע"ח (2) · ע"ט · פ' · פ"א · פ"ב · פ"ג · פ"ד · פ"ה · פ"ו · פ"ז · פ"ח · פ"ט · צ' · צ"א · צ"ב · צ"ג · צ"ד · צ"ה · צ"ו · צ"ז · צ"ח · צ"ט · ק' · ק"א · ק"ב · ק"ג · ק"ד · ק"ד · ק"ה · ק"ו · ק"ז · ק"ח · ק"ט · ק"י · קי"א · קי"ב · קי"ג · קי"ד · קט"ו · קט"ז (1) · קט"ז (2) · קי"ז · קי"ח · קי"ט · ק"כ · קכ"א · קכ"ב · קכ"ג

ניתן לראות את שם הניגון באמצעות ריחוף עם סמן העכבר על מספר הניגון

הניגון נוֹדָע בִּיהוּדָה הותאם למילים במזמור תהלים ע"ו, לכבוד יום הולדתו ה-75 של הרבי בי"א ניסן בשנת תשל"ז.

מילות הניגון:

נוֹדָע בִּיהוּדָה אֱלֹקִים בְּיִשְׂרָאֵל גָּדוֹל שְׁמוֹ: וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן

תהלים פרק ע"ו (פסוקים א-ב)

דוד המלך מתאר את קידוש ה' הגדול לאחר הניצחון הניסי והפלאי של חזקיהו המלך על צבאו העצום והנורא של סנחריב מלך אשור.

לפירוש הרד"ק הפסוק מתייחס גם לאשר יתרחש לעתיד לבוא – כאשר ה' ינקום את נקמתו באויבי עם ישראל, ואז יתפרסם (נוֹדָע) שמו של הקדוש-ברוך-הוא בִּיהוּדָה (חבל ארץ בארץ ישראל בו נמצאת העיר ירושלים). אז גם יהיה בְשָׁלֵם סוּכּוֹ שיבנה בה (בעיר ירושלים) בית המקדש – סוכתו ומקום השראת שכינתו של הקב"ה(וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן)!

לרד"ק יש גם ביאור מעניין למה נקראת העיר בשם ירושלים. שם בן נוח קרא לה שָׁלֵם ואילו אברהם קרא לה בשם יִרְאָה, הקב"ה החליט ליצור שילוב בין 2 השמות וקרא לה יְרוּשָׁלַיִם (יראה – שלם).

קישורים חיצוניים