פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 155 בתים ,  23:48, 17 בפברואר 2022
אין תקציר עריכה
==ענינם==
{{לפשט}}
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, אדם מלשון אדמה לעליון שהם ה[[נשמה|נשמות]] הגבוהות של שנמשכו מן [[עולם האצילות]] כמו [[נשמה|נשמות]] ה[[נביא|נביאים]] והמיוחד שבתנאים כמו [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של תיקון עולם האצילות שלא היה נפגע ב[[שבירת הכלים|שבירה]]שלכן הם דומים לעליון בכל שהם אינם מעורבים ברע. וענין ועבודת [[נשמה|נשמות]] אלו הוא שאין צריכים היא לא לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מ[[אצילות]] שלא יגור במגורו רע כלל. ולא נפגעו מהשבירה, ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה הוא באופן אחד ממש, שכל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] היה הוא בכדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורי בירורים [[קליפת נוגה]].אדמו"ר הזקן {{הערה| לקוטי תורה יד' ג'}} מסביר: שזרע אדם, בשונה מזרע בהמה שזה אדם שמתבונן בחיות האלוקית המסותרת בעולם וממנה מגיע לתשוקה להדבק בה' ונק' זרע בהמה כי התלהבותו מגיעה מהתבוננות בעולם, זרע אדם הוא בעל תורה ז"א אדם שלומד תורה (ומקשר את זרע אדם לאדם שעל הכיסא שבמאמר אחר מסביר זאת על עולם האצילות שהוא מעל הכיסא שזה עולם הבריאה).
==ראו גם==