וידעת תרנ"ז - מוסקבה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
קרמנצ'וגער (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, | '''וידעת - מוסקבה''' הוא מאמר יסודי שאמר [[אדמו"ר הרש"ב]] ב[[מוסקבא]] ב[[תרנ"ז]]{{הערה|לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, ע''פ מכתב הרבי הריי''צ}}. | ||
לכל ה[[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים. | לכל ה[[רבותינו נשיאינו|אדמו"רי חב"ד]] היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי [[טהרת האויר|לטהר את האוויר]]. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים. |
גרסה מ־17:48, 6 באפריל 2021
וידעת - מוסקבה הוא מאמר יסודי שאמר אדמו"ר הרש"ב במוסקבא בתרנ"ז[1].
לכל האדמו"רי חב"ד היו מאמרים שהיו חוזרים עליהם מספר פעמים בשנה כדי לטהר את האוויר. המאמר הזה הוא אחד מהמאמרים שחזר אדמו"ר הרש"ב הרבה פעמים.
תוכנו בקצרה
במאמר יש ביאור נרחב איך למרות שהבורא מסתתר בעולם ואינו נגלה, דבר שמגיע בגלל הצמצום האלוקי בעולם, בעצם בכל פרט אפשר למצוא אותו ולגלות אותו.
כדי לבאר את זה מביא משל מרב ותלמיד. הרב שרוצה להעביר דבר שכל לתלמידו, מוכרח לצמצם ולהעלים את השכל. אבל בעצם, כל מטרת הצמצום היא בשביל שהתלמיד יכיל ויקבל את השכל (כידוע שאחרי ארבעים שנה
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין קאים איניש אדעתיה דרביה וזאת כי כל כוונת הרב מלכתחילה לא הייתה להעלים משהו מהתלמיד, אלא רק להעביר לו בשפה שהוא מבין, ולכן כשהתלמיד יעמיק בשכל הוא ימצא את כל העומק המקורי).
לקריאה נוספת
- היום יום כ"ח תמוז
- מאמר גדול יהיה תשכ"ב מיוסד מקצתו על מאמר זה
הערות שוליים
- ↑ לא ידוע באיזה תאריך בשנה. מקובל שבחורף, עפ מכתב הרבי הרייצ