תבנית:היום יום/א' אדר א': הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי "
(דף חדש: ''ראש חודש'' תורה אור (ספר) דיבור המתחיל "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "במסירת נפש בפ"ע" …)
 
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ")
שורה 3: שורה 3:
[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] [[דיבור המתחיל]] "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "ב[[מסירת נפש]] בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "ב[[פנימי]]ת [[עצמות]]ו".
[[תורה אור (ספר)|תורה אור]] [[דיבור המתחיל]] "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "ב[[מסירת נפש]] בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "ב[[פנימי]]ת [[עצמות]]ו".


כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל [[נשמה]] בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת ה[[נשמה]] מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש ב[[גוף]] ו[[נפש הטבעית]] והבהמית, הוא בשביל [[אדם]] לפעלו במלאכות הכלליות להגביר ה[[צורה]] על ה[[חומר]], להאיר את ה[[עולם]] ב[[אור]] [[תורה]] ונר [[מצוה]]. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית ב[[מוח]]ין וב[[מדות]] כפי [[טבע]]ה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה ע"י ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת ב[[עולם הבא]]ב באופן התעסקותה ב[[עולם הזה]], ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות ד[[עצמות אין סוף]] ברוך הוא.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ל' שבט|ל' שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ב' אדר א'|ב' אדר א']]}}[[קטגוריה:היום יום|ד]]</noinclude>
כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל [[נשמה]] בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת ה[[נשמה]] מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש ב[[גוף]] ו[[נפש הטבעית]] והבהמית, הוא בשביל [[אדם]] לפעלו במלאכות הכלליות להגביר ה[[צורה]] על ה[[חומר]], להאיר את ה[[עולם]] ב[[אור]] [[תורה]] ונר [[מצוה]]. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית ב[[מוח]]ין וב[[מדות]] כפי [[טבע]]ה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת ב[[עולם הבא]]ב באופן התעסקותה ב[[עולם הזה]], ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות ד[[עצמות אין סוף]] ברוך הוא.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/ל' שבט|ל' שבט]]|הבא=[[תבנית:היום יום/ב' אדר א'|ב' אדר א']]}}[[קטגוריה:היום יום|ד]]</noinclude>